Rio Skrevet 24. august 2005 #1 Skrevet 24. august 2005 Jeg har bestått et årsstudium på uni på 60stp. Jeg tar nå opp igjen 3 fag, som er på til sammen 40 stp. Jeg har fått stipend for fagene jeg bestod i fjor, og har nå fullt lån. Jeg syns belastningen blir litt mye nå. Hvordan vil ting se ut om jeg tar 25 stp nå, og 15 til våren. Man må jo ha 30stp pr semester, fordi at? Hva skjer med meg om jeg gjør dette? Forsinkelse? Og hva vil det si osv?
orakel Skrevet 24. august 2005 #2 Skrevet 24. august 2005 Du får ikke støtte for å ta opp igjen fag. Men Lånekassen godtar at du er inntil 60 studiepoeng forsinket.
Rio Skrevet 25. august 2005 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2005 Så jeg kan ta totalt 30 stp dette året, og være 30 forsinket, da har jeg 30 og gå på. Men hva skjer senere da, må jeg ta en drøss med fag jeg ikke vil ha bare for å hente inn igjen 30stp?
Gjest gjesten Skrevet 25. august 2005 #4 Skrevet 25. august 2005 Nei, du må ikke ta igjen forsinkelsen. Den vil bare forfølge deg så lenge du studerer.
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2005 #5 Skrevet 25. august 2005 Jeg har tatt et fag to ganger. Meldte meg bare opp på andre fag for å få studiepoeng. Har du ikke 30 studiepoeng hvert semester så får du ikke fullt lån og stipend.
Gjest Majalinna Skrevet 25. august 2005 #6 Skrevet 25. august 2005 Jeg har tatt et fag to ganger. Meldte meg bare opp på andre fag for å få studiepoeng. Har du ikke 30 studiepoeng hvert semester så får du ikke fullt lån og stipend. ← Joda, du får fullt lån uansett. Det er bare at det ikke blir gjort om til stipend, som nevnt over her. For å få stipendandelen på 40% må du følge normert studieprogresjon. Du kan være opptil ett år forsinket og likevel få lån, altså like mye støtte, men dette blir jo da ikke gjort om til stipend!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå