Gå til innhold

Vi vurderer navnet Ellan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser ikke helt hvorfor folk skal konkurrere om å velge/konstruere det merkeligste navnet. Det er ufattelig mange mer ordinære navn å velge mellom. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Ellan er veldig feminint, og tror de fleste vi tro det er skrivefeil for Ellen. Det trodde f.eks. autokorrekturen min nå.

Anonymkode: 8aee1...a38

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Herlighet, jeg er så lei av folk som skal snakke nedsettende om andres navnevalg  ! 🤦‍♀️
 

Ellan , Smellan, la nå folk kalle barna sine hva de vil! 

Anonymkode: e7b7a...3b1

Ts spør jo. Da kan hun ikke regne med å bare få svar som er enige med henne.

Anonymkode: a5a6b...217

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellan er et bedre navn syns jeg personlig

 

Anonymkode: 7bb7d...31a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it! Jeg er ingen fan av hjemmesnekra navn, men dette var hvert enkelt og fint og «skandinavisk».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis du ikke ser forskjellen på «Geir» og «Lise» og et så sjeldent brukt navn som Ellan så har vi faktisk ikke noe å diskutere siden du er såpass lite seriøs. 

Ja, men vi er ikke i Hellas. I Norge er det et guttenavn (ref: SSB)

Hvorfor skal din usikkerhet rundt dette være et problem for disse foreldrene eller dette barnet? Dersom du er så opphengt i maskulin og feminin kjønnsidentitet så bør du kanskje jobbe litt med deg selv. 

PS: I følge SSB er Ellan et guttenavn i Norge. Tygg litt på den. 

Anonymkode: e7b7a...3b1

Jeg bryr meg ikke om hva folk kaller ungene sine. Ts lurer på hva folk mener, og da må det være lov til å påpeke at man ikke rent umiddelbart kjenner navnet og er usikker på om det er feminint eller maskulint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja. Usikker på om Ellan er en gut eller ei jente, sånn umiddelbart. Men for all del, det er mange verre namn i sirkulasjon 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fint. Hørtes ut som dere egentlig ønsket dere en jente som skulle hete Ella og bare slang på en n siden det ble gutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts spør jo. Da kan hun ikke regne med å bare få svar som er enige med henne.

Anonymkode: a5a6b...217

Nei, men hun må da også få lov til å få svar som tilsier at de kan velge det navnet de vil ? 🤔

Alle navn er da «uvanlige» fram til de blir populære ? :klo: 

Anonymkode: e7b7a...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis du ikke ser forskjellen på «Geir» og «Lise» og et så sjeldent brukt navn som Ellan så har vi faktisk ikke noe å diskutere siden du er såpass lite seriøs. 

Ja, men vi er ikke i Hellas. I Norge er det et guttenavn (ref: SSB)

Hvorfor skal din usikkerhet rundt dette være et problem for disse foreldrene eller dette barnet? Dersom du er så opphengt i maskulin og feminin kjønnsidentitet så bør du kanskje jobbe litt med deg selv. 

PS: I følge SSB er Ellan et guttenavn i Norge. Tygg litt på den. 

Anonymkode: e7b7a...3b1

Det er ikke SSB som bestemmer hvorvidt et navn er manns- eller kvinnenavn. Hvor mener du de "erklærer" Ellan for guttenavn? Dersom du mener det at når du søker på navnet så kommer det opp at x antall menn har navnet, så er det ikke annet enn robot-statistikk, ikke noen fasit på et hvilket kjønn navnet skal brukes på.

TS: Jeg synes det høres mest ut som et jentenavn, og i tillegg veldig kallenavn-aktig, ville ikke brukt det.

Anonymkode: 13526...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte det litt jeg. Ellan. Minner litt om Stellan og Elling. Stusset ikke engang på om det kunne være noe annet enn guttenavn jeg...

Anonymkode: 5ab6a...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...