norw Skrevet 14. mars 2021 #21 Skrevet 14. mars 2021 Ser ikke helt hvorfor folk skal konkurrere om å velge/konstruere det merkeligste navnet. Det er ufattelig mange mer ordinære navn å velge mellom. 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #22 Skrevet 14. mars 2021 Jeg synes Ellan er veldig feminint, og tror de fleste vi tro det er skrivefeil for Ellen. Det trodde f.eks. autokorrekturen min nå. Anonymkode: 8aee1...a38 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #23 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Herlighet, jeg er så lei av folk som skal snakke nedsettende om andres navnevalg ! 🤦♀️ Ellan , Smellan, la nå folk kalle barna sine hva de vil! Anonymkode: e7b7a...3b1 Ts spør jo. Da kan hun ikke regne med å bare få svar som er enige med henne. Anonymkode: a5a6b...217 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #24 Skrevet 14. mars 2021 Stellan er et bedre navn syns jeg personlig Anonymkode: 7bb7d...31a 1
moho Skrevet 14. mars 2021 #25 Skrevet 14. mars 2021 Go for it! Jeg er ingen fan av hjemmesnekra navn, men dette var hvert enkelt og fint og «skandinavisk».
Brunello Skrevet 14. mars 2021 #26 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis du ikke ser forskjellen på «Geir» og «Lise» og et så sjeldent brukt navn som Ellan så har vi faktisk ikke noe å diskutere siden du er såpass lite seriøs. Ja, men vi er ikke i Hellas. I Norge er det et guttenavn (ref: SSB) Hvorfor skal din usikkerhet rundt dette være et problem for disse foreldrene eller dette barnet? Dersom du er så opphengt i maskulin og feminin kjønnsidentitet så bør du kanskje jobbe litt med deg selv. PS: I følge SSB er Ellan et guttenavn i Norge. Tygg litt på den. Anonymkode: e7b7a...3b1 Jeg bryr meg ikke om hva folk kaller ungene sine. Ts lurer på hva folk mener, og da må det være lov til å påpeke at man ikke rent umiddelbart kjenner navnet og er usikker på om det er feminint eller maskulint.
Fjaselina Skrevet 14. mars 2021 #27 Skrevet 14. mars 2021 Nja. Usikker på om Ellan er en gut eller ei jente, sånn umiddelbart. Men for all del, det er mange verre namn i sirkulasjon 😆
jukkapalme Skrevet 14. mars 2021 #28 Skrevet 14. mars 2021 Ikke fint. Hørtes ut som dere egentlig ønsket dere en jente som skulle hete Ella og bare slang på en n siden det ble gutt. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #29 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ts spør jo. Da kan hun ikke regne med å bare få svar som er enige med henne. Anonymkode: a5a6b...217 Nei, men hun må da også få lov til å få svar som tilsier at de kan velge det navnet de vil ? 🤔 Alle navn er da «uvanlige» fram til de blir populære ? Anonymkode: e7b7a...3b1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #30 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis du ikke ser forskjellen på «Geir» og «Lise» og et så sjeldent brukt navn som Ellan så har vi faktisk ikke noe å diskutere siden du er såpass lite seriøs. Ja, men vi er ikke i Hellas. I Norge er det et guttenavn (ref: SSB) Hvorfor skal din usikkerhet rundt dette være et problem for disse foreldrene eller dette barnet? Dersom du er så opphengt i maskulin og feminin kjønnsidentitet så bør du kanskje jobbe litt med deg selv. PS: I følge SSB er Ellan et guttenavn i Norge. Tygg litt på den. Anonymkode: e7b7a...3b1 Det er ikke SSB som bestemmer hvorvidt et navn er manns- eller kvinnenavn. Hvor mener du de "erklærer" Ellan for guttenavn? Dersom du mener det at når du søker på navnet så kommer det opp at x antall menn har navnet, så er det ikke annet enn robot-statistikk, ikke noen fasit på et hvilket kjønn navnet skal brukes på. TS: Jeg synes det høres mest ut som et jentenavn, og i tillegg veldig kallenavn-aktig, ville ikke brukt det. Anonymkode: 13526...3f0
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2021 #31 Skrevet 19. mars 2021 Jeg likte det litt jeg. Ellan. Minner litt om Stellan og Elling. Stusset ikke engang på om det kunne være noe annet enn guttenavn jeg... Anonymkode: 5ab6a...5da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå