AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #1 Skrevet 14. mars 2021 Jeg bar en shih tzu som trenger mye mental trening om dagen. Nesearbeid og triks er populær, men han har gått mye opp i vekt pga all belønninghan har fått når vi trener. Har dere noen mentale treningsrtips til hund inne, som ikke krever mye godbit som belønning? Har en veldig liten leilighet, så er litt begrenset på hva vinfår til her inne. Anonymkode: c0e00...531
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #2 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bar en shih tzu som trenger mye mental trening om dagen. Nesearbeid og triks er populær, men han har gått mye opp i vekt pga all belønninghan har fått når vi trener. Har dere noen mentale treningsrtips til hund inne, som ikke krever mye godbit som belønning? Har en veldig liten leilighet, så er litt begrenset på hva vinfår til her inne. Anonymkode: c0e00...531 Belønning må da ikke være en godbit. Samboeren min er toller og har hatt flere narkotikahunder og belønningen han bruker er en tennisball med en stropp i. Anonymkode: e53cf...9e6
Min_hund_er_Grå Skrevet 14. mars 2021 #3 Skrevet 14. mars 2021 Sosial aksept og lek med eier er også en bra belønning som kan brukes. Nå vet ikke jeg hvor mye hunde spiser til vanlig. Men la oss si 100 gram. Om du da skal trene og slikt så er det jo bare å bruke maten som belønning. så blir ikke total mengden over det hunden skal ha. 1
Tabris Skrevet 14. mars 2021 #4 Skrevet 14. mars 2021 Når du trener med godbiter så reduser mengden mat han får den dagen. Eller, som nevnt, bruker maten som belønning hvis han er villig til å jobbe for det, evt belønn med leke hvis han er interessert i det. Med nesearbeid, mener du da godbitsøk eller at han søker etter en gjenstand? Hvis du trener ham til å finne en gjenstand/lukt så trenger du ikke gjemme godbiter, men kan gi det som belønning til slutt når han har funnet. Det kan du gjøre gradvis mer vanskelig ved å gjøre søksområdet større eller gjenstanden mindre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå