Gå til innhold

Venninne som baksnakker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venninne som ikke har veldig mange venner. Hun sier selv at hun vil ha få, gode venner, enn mange overfladiske vennskap, noe jeg absolutt støtter. 

Vi har ikke felles venner da vi møttes via en hobby, og som nevnt har hun ikke en stor vennekrets, men 3-4 hun snakker med og treffer når det er mulig. I tillegg har hun flere avsluttede vennskap bak seg i voksen alder. Hun har tidligere sagt at hun ikke orker overfladiske og dårlige venner og derfor har avsluttet disse relasjonene. 

Jeg har begynt å tenke over at hun snakker dårlig om alle disse nære venninnene til meg. Det kan være kommentarer som jeg hadde følt var sårende om det var meg som ble snakket slikt om. Hun sier også at de er dårlige venninner ovenfor henne (hun forventer enormt mye i et vennskap) og andre mer trivielle ting. 

Hvordan kan jeg ta dette opp med henne på en fin måte? Det er mulig hun ikke tenker over hvor mye stygt og dårlig hun snakker om sine nære venninner, men jeg synes ikke det er greit selv om jeg ikke kjenner dem. 

Anonymkode: 4d3bf...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha begynner hun på K?

Anonymkode: 264b2...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha begynner hun på K?

Anonymkode: 264b2...88a

Nei 😅 Men åpenbart flere som har disse trekkene! Tar gjerne imot tips hvis du har en slik relasjon selv. 

Anonymkode: 4d3bf...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik venninne en gang. Jeg fant ut etter et par år at hun snakket like ille om meg. Jeg valgte da bare å gå i en annen retning. Har ikke snakket med henne siden. 
Lykke til!:) 

Anonymkode: c6bae...6fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er slik, husk en ting: Når hun snakker drit om andre til deg. Hva gjør hun når hun henger med andre...snakker hun drit om deg da?

Slik er det å være kvinne, 99% av kvinner holder på med sladring og drittsnakk om andre.

Anonymkode: 03d90...10e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble kjent med en godt voksen dame for noen år siden. Jeg fikk veldig godt inntrykk av henne og vi reiste etter hvert på en hyttetur sammen. Der satt jeg fra fredag til søndag og hørte på baksnakking om hennes familie, mannens familie, venner, kollegaer, barn, naboer +++. 95% av disse menneskene visste jeg ikke hvem var engang. Det var helt umulig å vri samtalen over på noe annet. Jeg kuttet kontakten med henne etter turen. Det var helt ekstremt og utrolig ubehagelig. 

Anonymkode: d3872...f09

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleo88 skrev (4 minutter siden):

Og derfor er folk generelt ikke til å stole på... Jeg er jo ikke uskyldig i baksnakking selv heller, hvem er det? Men hadde et ganske nært venneskap til ei som avslørte rimelig intime detaljer fra sine tidligere venninner til meg... Jeg fadet henne ut etterhvert fordi jeg mistet tilliten til henne pga dette men også fordi hun begynte å ble veldig needy og kravstor. Likte henne godt men bare orket ikke mer... 

 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble kjent med en godt voksen dame for noen år siden. Jeg fikk veldig godt inntrykk av henne og vi reiste etter hvert på en hyttetur sammen. Der satt jeg fra fredag til søndag og hørte på baksnakking om hennes familie, mannens familie, venner, kollegaer, barn, naboer +++. 95% av disse menneskene visste jeg ikke hvem var engang. Det var helt umulig å vri samtalen over på noe annet. Jeg kuttet kontakten med henne etter turen. Det var helt ekstremt og utrolig ubehagelig. 

Anonymkode: d3872...f09

Enig med dere to :) Jeg er voksen selv i 40åra, blitt ekstremt selektiv på hvem jeg omgås nå etter å ha opplevd slike ting selv. 

Som Cleo88 sier: du kan nesten ikke stole på noen. Da blir det vanskelig å få noen nære venner, bli din egen beste venn! Det er viktig, så kan du ha noen venner som ikke er så nære for å finne på ting. Må ikke ha ei venninne man deler alt med. 99% av kvinner sladrer som f*en.

Vær raskt ute: når du møter noen nye så merker du fort hvordan de er....når de starter å snakke om ANDRE. Grei regel er at man kun snakker om de som er til stede....

Aldri del noe med andre som du ikke vil noen skal få vite...

Anonymkode: 03d90...10e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når alle sladrer om alle, hvordan kan man da stole på noen...?🤭😌

Anonymkode: f77e8...a62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir som den vitsen om kona som kom hjem tidligere enn vanlig fra syklubben. Hvorfor kommer du hjem så tidlig, spør mannen. Jo, svarer kona. Alle var tilstede!  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 timer siden):

Blir som den vitsen om kona som kom hjem tidligere enn vanlig fra syklubben. Hvorfor kommer du hjem så tidlig, spør mannen. Jo, svarer kona. Alle var tilstede!  

😂😂👏👏

Anonymkode: f77e8...a62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei 😅 Men åpenbart flere som har disse trekkene! Tar gjerne imot tips hvis du har en slik relasjon selv. 

Anonymkode: 4d3bf...916

Jeg og tenkte på ei som begynner på K. 
Hun messet stadig til meg også om dårlige venninner som suger all energien utgav henne. Rett etterpå ghostet hun meg og. Hun har kuttet ut søsteren, foreldrene snakket hun ikke med på en stund. Kuttet ut en god nabo venninne fordi hun ikke likte hennes nye kjæreste osv. 

Nå er det ingen som hører i fra henne. Hun er i stadig konflikter her og der som jeg får høre litt om 🤷‍♀️

Anonymkode: c5f4f...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg og tenkte på ei som begynner på K. 
Hun messet stadig til meg også om dårlige venninner som suger all energien utgav henne. Rett etterpå ghostet hun meg og. Hun har kuttet ut søsteren, foreldrene snakket hun ikke med på en stund. Kuttet ut en god nabo venninne fordi hun ikke likte hennes nye kjæreste osv. 

Nå er det ingen som hører i fra henne. Hun er i stadig konflikter her og der som jeg får høre litt om 🤷‍♀️

Anonymkode: c5f4f...0ab

Det samsvarer ikke,men ikke bra uansett.

Anonymkode: f5a61...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner også en sånn på K🤔

Anonymkode: 5d55e...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner sladrer mye. Men hvis det er en reell hendelse som er stygg er det vel ikke akkurat baksnakking. Om A har behandlet B veldig stygt og utnyttet B og vært veldig frekk i tillegg så er det ikke noe i veien egentlig for at B sier det til C hvis C allerede startet en samtale om B. Folk må stå for det de sier og gjør. Men det å bare baksnakke fordi du mener at noen andre ikke er bra uten en konkret hendelse som er personlig rettet mot deg det synes jeg er ufint. Eks» hun der er ikke et bra menneske fordi hun bla bla bla tar kirurgisk inngrep er falsk bla bla»
 

baksnakke en voldelig ex er i mitt hode greit...må jo stå for handlingene sine. 

Anonymkode: a2bae...5b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...