Gå til innhold

Torarin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om navnet? (Guttenavn)

Anonymkode: 43abf...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker det ikke. Høres ut som en skikkelse fra en sci-fi film.

Anonymkode: d2040...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som lakserende middel mot forstoppelse.....

Anonymkode: 8242b...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Jeg klikket på overskriften og forventet at dette var en medisin eller et kosttilskudd.

Å vurdere det som navn til et barn er hårreisende.

Anonymkode: 147c3...545

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seriøst? Jeg klikket på overskriften og forventet at dette var en medisin eller et kosttilskudd.

Å vurdere det som navn til et barn er hårreisende.

Anonymkode: 147c3...545

Det er jo et ordentlig navn. I motsetning til Nathelian og lignende.

Anonymkode: dab57...035

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo et ordentlig navn. I motsetning til Nathelian og lignende.

Anonymkode: dab57...035

Hva som er et ordentlig navn eller ikke kan klart diskuteres. Det endrer ikke på at det høres ut som et legemiddel eller lignende, og er fælt som bare det. Nathelian høres ikke ut som et legemiddel, men er like stygt på sin måte.

Folk burde slutte med konkurransen om å ha mest mulig sært og "unikt" navn til barnet sitt. Stakars barn.

Anonymkode: 147c3...545

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet med det var et jentenavn, ala Vårin og Eirin, men ser nå det er guttenavn. Jeg skarrer på r-en og for meg blir navnet altfor krøkkete og hardt. 

Det er jo mange andre, fine Tor- navn. Toralf, Tormod, Torbjørn, Torvald, Torkel, Torjus, Torleiv, Torstein, osv osv

Anonymkode: fc651...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig kult. Det er et urnorsk navn, og jeg tror det er vanligere i nord Norge. Jeg kjenner en Tor Arin og en Torarin. (og en som heter Tor Arild

Anonymkode: ef0fb...b6e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde tråden skulle handle om et eksotisk krydder da jeg klikket meg inn. Big no fra meg😅

Anonymkode: 1b62d...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker det var en NRK-kjendis på 80-tallet som hadde en sønn som het det. Det var første gangen (og nesten siste også) jeg har hørt om det. Jeg synes det er fint, men ville nok aldri valgt det selv siden jeg foretrekker litt enklere og vanligere navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsker det, om jeg noen gang får en sønn blir det nok en liten Torarin ❤️

Anonymkode: 673a7...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabienne skrev (27 minutter siden):

Jeg husker det var en NRK-kjendis på 80-tallet som hadde en sønn som het det. Det var første gangen (og nesten siste også) jeg har hørt om det. Jeg synes det er fint, men ville nok aldri valgt det selv siden jeg foretrekker litt enklere og vanligere navn. 

Er jeg helt på viddene hvis jeg mener at det var Gunnvor Hals som har en sønn med det navnet?

Jeg synes ikke det er spesielt fint, men det er nå i det minste et "ekte" navn i motsetning til en haug av de andre tullenavnene i alle trolletrådene som er her inne nå. Det blir finere når man forstår hvordan det skal uttales, altså hvor man legger trykket og tonen. Da høres det ikke ut som en medisin eller noe lenger. (Man legger trykk og tone omtrent som om navnet er Tor-Arne, hvis det gir noen mening.) 

Anonymkode: b374e...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...