Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg skal begynne der om to uker, som Reiselivskordinator, noen som har tatt det før? gøy??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt det, men sluttet etter halvgått løp pga ufattelig mye tull fra skolens side slik som manglende bøker, manglende lærere osv osv. Et par av de lærerne vi hadde var tydeligvis trukket inn fra gata. F.eks. engelsk læreren vi hadde var britisk og det var det. Han hadde aldri undervist før, det samme gjaldt han som skulle lære oss opp i datasystemer. Han var så sjenert at det tok bort i mot ei uke før han sa noe og da han begynte å prate sleit han sterkt med å undervise oss fordi det datasystemet som skolen hadde var totalt avleggs i forhold til det som reisebyråene og hotellene faktisk brukte.

Det varierer sikkert fra skole til skole, men for meg var dette totalt bortkastet tid og penger.

Det har vært flere tråder om akkurat dette kurset tidligere og det er svært mange som ikke er fornøyde. Søk på "reiselivskoordinator" i karriæreforumet så får du dem sikkert opp.

Skrevet

huff...det var jo ikke noe bra...høres jo helt merkelig ut. man betaler jo tross alt endel. men får bare håpe på det beste da...! hvis ikke blir jeg sinna :frustrert:;)

Skrevet

kan jeg spør hvor dette var.....? åssen by....?

Skrevet

ok..ikke der jeg skal da...

Gjest Gjest_bollapinnsvin_*
Skrevet

Herer en tråd som var oppe for ei stund siden om dette kurset.

Det ordner seg sikkert, men om du kjenner noen som har gått der tidligere ville jeg ha pratet med dem om hvordan de likte seg.

Skrevet
:overrasket: såpass..hehhe..:P jaja...jeg tror jeg tar sjangsen fordiom jeg...!
Skrevet

Ja hvorfor ikke. Det står det jo fritt til å slutte dersom du ikke trives.

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale det

Vi var 25 stk i klassen. INGEN fikk jobb innen reiseliv etter vi var ferdige...

Eneste jeg står igjen med etter det året er studielån....

Er ikke bare å hoppe av, må fortsatt betale for plassen

Skrevet

Men fikk ingen jobb i reiseliv pga skolen, eller rett og slett fordi den bransjen har vært full veldig veldig lenge...?

Uansett når man velger utdanning, kan man selv gjøre noen grep for å komme til en bransje hvor det faktisk finnes jobber.

Skrevet

reiseliv o.l er vel ikke akk det yrke det er minst av egentlig. Man må nok jobbe litt for å få seg en jobb,det er greit nok. men har ikke hørt snakk om at d er så lite jobber innen dette altså...man bør nok ta 3 semester innen hotell å sånn, da har man jo litt flere muligheter...

Skrevet
Men fikk ingen jobb i reiseliv pga skolen, eller rett og slett fordi den bransjen har vært full veldig veldig lenge...?

Jeg har dessverre ikke hørt mye positivt om NA.

Blant annet at elever der har problemer med å få fullført utdannelsen sin; de får ikke tak i praksisplasser fordi næringslivet ikke er interessert i folk derfra.. Kjenner en som opplevde nettopp dette, og han gikk ikke reiseliv.

Men håper det ordner seg for deg da Shine!

Skrevet
reiseliv o.l er vel ikke akk det yrke det er minst av egentlig. Man må nok jobbe litt for å få seg en jobb,det er greit nok. men har ikke hørt snakk om at d er så lite jobber innen dette altså...man bør nok ta 3 semester innen hotell å sånn, da har man jo litt flere muligheter...

Ser på websidene deres at de tilbyr en bachelor grad i hotellfag hvor du kan ta deler av graden på Hawaii. Kanskje det er noe for deg? Da begynner man visst med reiselivskoordinator og bygger på derfra.

Skrevet
Ser på websidene deres at de tilbyr en bachelor grad i hotellfag hvor du kan ta deler av graden på Hawaii. Kanskje det er noe for deg? Da begynner man visst med reiselivskoordinator og bygger på derfra.

Ja det høres ikke så dumt ut! altså jeg går ikke utifra å få jobb etter 2 semestre som sikkert mange gjør...men jeg er villig til å jobbe litt for dette å kanskje gå videre på det som du sier, med den bachelor graden å sånn..

Skrevet
Jeg har dessverre ikke hørt mye positivt om NA.

Blant annet at elever der har problemer med å få fullført utdannelsen sin; de får ikke tak i praksisplasser fordi næringslivet ikke er interessert i folk derfra.. Kjenner en som opplevde nettopp dette, og han gikk ikke reiseliv.

Men håper det ordner seg for deg da Shine!

Hvorfor er ikke næringslivet interessert i folk derfra??? :forvirret:

Skrevet
Hvorfor er ikke næringslivet interessert i folk derfra???  :forvirret:

De har ganske enkelt sett seg lei på at elever fra NA ikke har den kunnskapen de bør ha før de går ut i praksisplassen de tilbyr.. Såvidt jeg forstår. Men jeg har jo ikke gått på NA selv og det der gjaldt noe webdesign-studier, så det kan godt hende det er noe annet innen reiselivs-studiet/bransjen.

Skrevet

Har desverre hørt det samme når det gjelder helsesektretær studier, noe som er veldig synd med tanke på hvor mye man faktisk betaler for å gå på den skolen.

Gjest Trolletrine
Skrevet

Jeg gikk på NA i Bergen for noen år siden,og det var skikkelig bortkastete penger og tid.Ikke fikk vi praksisplasser,og folk i reiselivet rett og slett bare ler av utdanningen.

Etter endt utdanning,oppsøkte jeg personlig alle reisebyråer og andre reiselivsrelaterte arbeidsplasser,og selv om jeg tilslutt tilbød å jobbe gratis en periode,ville de ikke ha meg.Fikk etter lang tid gjennom a-etat praksisplass i 6 mnd på et reisebyrå,og dett var dett,faktisk.Endte med å å ta en ny utdannelse.

Anbefaler deg virkelig å ikke gå på denne skolen,faktisk :tristbla: Men lykke til uansett hva du gjør ;)

Skrevet

ja men det stemmer at d var dårlig for noen år siden, de hadde ikke Amadeus eller noe.men det har de nå... så har hørt at d har forbedret seg betraktelig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...