AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #1 Skrevet 12. mars 2021 Det er innført strenge restriksjoner i 10 Salten-kommuner, de stenger kjøpesenter, serveringssteder, påbud om munnbind i taxi/kollektiv og butikk(et ønske tidligere). Stær ingen ting om påbud om munnbind ved timer på sykehus, så jeg vet ikke. Har dobbeltimer på DPS, 90-100 minutter hver gang. Traumeterapi. Må nesten vurdere om det er bedre å ta en ukes/to ukers pause enn å sitte klaustrofobisk bak en maske når pust og hyperventilering allerede er et problem i timene pga traumene vi gjennomgår. Det høres "eyeroll" ut, jeg vet det! Men det er altså et helt seriøst spørsmål. Som jeg også vet jeg kan få svar på på mandag, men det er enda noen dager til, så det er greit å bare høre om erfaringer fra dere som har hatt denne tøffe lockdown en stund. Anonymkode: fa49d...2f3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 Det kommer litt an på tror jeg. Er det mulig med to meter avstand på kontoret du er i behandling? Min behandler har det og vi trenger ikke munnbind, hun er privatpraktiserende med avtale så ikke dps. Har hørt om andre dps som krever munnbind. Vanskelig å vite hvordan de gjør det akkurat der du går, ring dem på mandag og hør. Anonymkode: 97587...bbc
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 Det varierer fra DPS til DPS og også internt på hvert DPS og dessuten justeres reglene nærmest fra dag til dag. De fleste DPS i røde områder har f.eks stort sett bare telefon/videokonsultasjoner for tiden, i alle fall der jeg jobber (ikke i Nordland). Anonymkode: 25c8a...1e6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #4 Skrevet 12. mars 2021 Hmmm, ganske sikker på at vi sitter med 2 meter avstand. Er en ganske liten DPS egentlig. Mindre kommune i Nordland, men alt er jo rødt i minimum en uke fra midnatt nå. Jeg må dog reise kollektivt fra en annen by og inn til denne byen, men har taxi fra stasjonen til DPS og bruker så klart munnbind der og er NØYE på håndspriting. De har aldri tidligere bedt om munnbind, eller spurt om videokonsultasjon (fordi mine timer ikke egner seg for video rett og slett). Skal ringe på mandag. Dette var egentlig for å roe litt ned og ikke stresse for mye i løpet av helga. Anonymkode: fa49d...2f3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #5 Skrevet 12. mars 2021 Jeg har bodd i en kommune som var ganske stengt etter jul. Jeg klarte ikke å finne noe informasjon, og turde ikke å spørre. Tok med meg et munnbind for sikkerhets skyld, og tenkte at da ville jeg ikke være der hele tiden. Jeg kunne velge selv og så satt vi ekstra langt fra hverandre. Anonymkode: 2849c...b63
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #6 Skrevet 13. mars 2021 Jeg trenger egentlig ikke bruke munnbind hos dps’en jeg går til. Er i en av byene med de strengeste tiltakene. Anonymkode: 6d37f...e23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå