Gå til innhold

Havner det i helsejournalen min?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk resept for uvi hos nettlege. Havner det i helsejournalen min? Ser for meg at fastlegen min blir å kjefte på meg..

Anonymkode: 470a8...075

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det e-resept? Såfall vil det komme opp i reseptformidleren der fastlegen kan se.

Anonymkode: 07c45...407

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det e-resept? Såfall vil det komme opp i reseptformidleren der fastlegen kan se.

Anonymkode: 07c45...407

Ja det er det.

Skrevet

Hvorfor i all verden tror du at fastlegen vil kjefte på deg? 

• Liker 6
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i all verden tror du at fastlegen vil kjefte på deg? 

😄 han er av den gamle skolen og det er litt basert på tidligere erfaringer med han (litt streng kanskje?), og min egen angst for å provosere ved å gå til det private.. han har forresten 7 ukers ventetid for å få time, så jeg hadde vel strøket med innen da..

Gjest Chroma
Skrevet

Hvis du får kjeft for å oppsøke andre leger og få en nødvendig resept bør du bytte fastlege. 

AnonymBruker
Skrevet
Chroma skrev (21 minutter siden):

Hvis du får kjeft for å oppsøke andre leger og få en nødvendig resept bør du bytte fastlege. 

Du har rett.

Anonymkode: 470a8...075

Skrevet
Dise skrev (33 minutter siden):

😄 han er av den gamle skolen og det er litt basert på tidligere erfaringer med han (litt streng kanskje?), og min egen angst for å provosere ved å gå til det private.. han har forresten 7 ukers ventetid for å få time, så jeg hadde vel strøket med innen da..

Han der må du jo bare bytte ut, han har gått ut på dato :P 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke flere ukers ventetid når man har UVI. Det er akutt, og man får time på dagen. 

Anonymkode: c1e85...268

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Dise skrev (50 minutter siden):

Så fortell han dette: at en lege med 7 ukers ventetid ikke er tilstrekkelig god helsehjelp så du må supplere med privat lege. 

Hva i alle dager skal man med en lege som har 7 ukers ventetid? Innen 7 uker har du 1) blitt frisk, 2) fått tilleggsplager. 3)  innlagt på sykehus. Det er faktisk for dårlig. 

Anonymkode: 005d4...144

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er ikke flere ukers ventetid når man har UVI. Det er akutt, og man får time på dagen. 

Anonymkode: c1e85...268

Det visste jeg ikke! 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Cleo88
  • Liker 2
Skrevet
Cleo88 skrev (1 minutt siden):

Du vet du kan bytte fastlege, right? 🤦‍♀️

Ja 😄 legen er veldig bra på visse områder, men kan kanskje fremstå som litt streng avogtil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...