Gå til innhold

Katten min rister

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Hannkatten vår er ca. ni mnd. Har lagt merke til siden vi fikk ham at han innimellom skjelver litt. Nå nylig har vi latt ham pare seg før vi skal kastrere, han har nettopp kommet hjem etter et par dagers orgie. Han ligger og rister/skjelver, jeg ville trodd han lå og frøs hvis han ikke hadde normal temperatur på ørene. Han viser at han setter pris på litt kløing og virker ellers normal. Er det normalt? Kan han bare være utslitt? 

Anonymkode: 5c410...342

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig, hvorfor er det bra å la ham pare seg før kastrering?

Kan ikke så mye om katter..

Anonymkode: 5b2f8...fe4

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke måle kattens temperatur ut fra temperaturen på ørene. Dette burde jo du som oppdretter ha kunnskap om. 

Anonymkode: cae4c...742

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt veterinæren i stedet for å spørre på KG.

Anonymkode: a92bf...0da

• Liker 3
Skrevet

1. Det kan vær forgiftning eller sykdom fra parring. 

2. Kontakt dyrelege???!!!

3. Kastrer og chip katten din!! Hva faen?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor skulle den parre seg? Hva er det bra for? Men vedrørende ristingen så hadde jeg heller kontaktet dyrlegen.

Anonymkode: 2d035...a83

• Liker 2
Skrevet

Du har lagt merke til at han innimellom skjelver, har ikke skjekket dette ut hos veterinær og du har latt han parre seg?
Syns du dette var smart?
Hva om det er en sykdom som er arvelig eller smittsom?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Dyrlege. Risting er ikke uvanlig hos hunder (kald, stresset, nervøs, ivrig), men med katter er det ikke fullt så normalt. 

Anonymkode: 706eb...92b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Man kan ikke måle kattens temperatur ut fra temperaturen på ørene. Dette burde jo du som oppdretter ha kunnskap om. 

Jeg får ikke helt inntrykk av at TS er en oppdretter. 

Anonymkode: 5fc0a...d2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg får ikke helt inntrykk av at TS er en oppdretter. 

Anonymkode: 5fc0a...d2d

Ts later hvertfall som. Når man sender katten fra seg for parring så går man under definisjonen oppdretter. Om det er bakgårdsoppdrett eller raseoppdrett går på ett ut. 

• Liker 2
Skrevet

Sykdom eller et nevrologisk problem som feks epilepsi. Denne katten burde ikke parres i det hele tatt da han enten har et medfødt nevrologisk problem som kan være arvelig, eller så har han en annen sykdom som kan påføres både kjetta og ungene.

Han er også bare ni måneder gammel, han er per definisjon ikke engang fullvoksen, og burde kastreres med det samme uansett. Hvis det er fordi han har "nydelig pels" eller "fin personlighet" så er ikke genetikken på katter i nærheten den samme som med hunder, kattemor og kattefar kan ha en helt annen pelsfarge enn kattungene får, og personlighetsmessig kan du få omtrent hva som helst. Spesielt hvis det er blandingskatter.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg er bare nysgjerrig, hvorfor er det bra å la ham pare seg før kastrering?

Kan ikke så mye om katter..

Anonymkode: 5b2f8...fe4

Hvem har sagt at det er bra? Det er totalt unødvendig og rett og slett en idiotisk tankegang! Det er ALT for mange hjemløse katter. 

Anonymkode: 3773b...5cb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Latterlig opplegg du holder på med ts.... hel ærlig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dyrlege. Risting er ikke uvanlig hos hunder (kald, stresset, nervøs, ivrig), men med katter er det ikke fullt så normalt. 

Anonymkode: 706eb...92b

Min sivavva rister ofte 

Anonymkode: 61e08...013

AnonymBruker
Skrevet

Katter kan ha rykninger når de sover. Bet ikke om det stemmer, men det sies at de drømmer når de får disse.

Men om det er rykninger i våken tilstand, da ville jeg vært bekymret.

Og hvorfor sender dere en kastrert hannkatt ut på vift? Vi trenger ikke flere hjemløse kattunger! 🤪

Anonymkode: 120cd...c8e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...