Gå til innhold

Hvordan vet du at du har hull?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt hull før, foruten i visdomstenner som såvidt stakk ut. Disse er trekt. Jeg syns ikke tennene er fine, de er gule og med sorte prikker på jekslene. Tannlegen sa ingenting på dette. Det er vel hull. 

Uansett, jeg har null smerte eller noe som helst. Er det nødvendig å gjøre noe da? 

Anonymkode: aed9b...d5b

Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det du har er misfarging, ikke hull. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte sett en prikk på en og annen tann, gått til tannlegen og vist hvilken tann prikken er på, og fått til svar at jeg ikke har hull. Så vet ikke helt hva disse prikkene er...

Anonymkode: a25cd...8a1

AnonymBruker
Skrevet

Om du har hull skulle du vel merket noe. Ising eller noe sånt. Eller når du spiser noe søtt så kan det gjøre vondt eller det kan reagere på varmt og kaldt.

Anonymkode: 0c5d7...6cd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du nettopp har vært hos tannlegen og de ikke reagerte på det så ville jeg vært overrasket om de har oversett et hull. De tar jo røntgenbilde av tennene og ser dette. Når du kommer til tannlegen er det jo "You have one job", nettopp å se etter hull eller andre ting.

At de er gule og slikt kan du jo høre med de om de kan gjøre noe med. En tannpleier til å rense over alt, og eventuelt bleke. Det er ikke sikkert at en tannlege bryr seg om det estetiske ved tennene sålenge de er helsemessig i orden.

Anonymkode: dc148...674

Skrevet

Tannlegen gir deg beskjed om du har hull.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Flamme skrev (2 timer siden):

Tannlegen gir deg beskjed om du har hull.

Næææ.. tror ikke alle gjør det. Snakket med bekjent som sa hun hadde tannlegeskrekk og fortrakk å gå til en bestemt  tannlege en gang i året. For han tok hensyn. I fjor hadde hun møtt opp til den årlige tannsjekken og måtte til en kvinnelig tannlege for han faste hadde gått av med pensjon. Hun tannlegen kom et kvarter for sent. Og var irritabel i oppførsel. Etter undersøkelsen hadde tannlegen sagt at det var på tide å få gjort noe med det hullet pasienten hadde snart hatt i 3 år.. Hva?? visste ikke jeg hadde hatt hull i 3 år?? Er det ikke tannlegen sin oppgave å si fra om sånt da?

Anonymkode: a8a00...14c

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for så mange svar! Ble veldig bekymret når jeg så alle prikkene når jeg lyste i munnen. Da regner jeg med det ikke er noen krisesituasjon her

Anonymkode: aed9b...d5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...