Ukjent. Skrevet 12. mars 2021 #21 Skrevet 12. mars 2021 Et velment råd til regjeringen: Keep it simple. Hva er poenget med en haug med rådgivere når ingen av dem skjønner at dette budskapet her aldri når ut til 5,3 millioner mennesker? Jeg gidder ikke å høre på den 120ende pressekonferansen i løpet av et år. Og den smørbrødlista der gidder jeg ikke å lese heller. 4
Muskath Skrevet 12. mars 2021 #22 Skrevet 12. mars 2021 1 minutt siden, Little Diva said: Snedig at samme uken som de advarte om strenge nasjonale tiltak igjen åpner for hytteferie. And so it goes..! Hytteferie er ikke forbundet med smittefare hvis folk holder seg til reglene. Det er det det handler om, at myndighetene må forholde seg til idioter som ikke klarer eller gidder å holde seg til regler. 2
Capt. Obvious Skrevet 12. mars 2021 #23 Skrevet 12. mars 2021 Muskath skrev (Akkurat nå): Men det har vist seg at disse enkeltpersonene driter i regler, sier de skal reise rett hjem og gå i karantene. Så gjør de det ikke. På den måten har det kommet mutert virus inn i landet. Hva mener du de skal gjøre da? Man kunne jo startet med arbeidsreisende for eksempel. Og uansett så er det kollektiv avstraffelse når man nekter folk tilgang til sitt eget hjem. Hører ikke hjemme i et demokrati som Norge. Men nå kan det jo virke som om det kanskje ikke er så mye demokrati lenger.... Men får håpe folk blir fornøyd når resultatet er et rasert næringsliv, en tapt velferdsstat, privatisert helsevesen og generelt mye nød og fattigdom i tiårene fremover. 2
Muskath Skrevet 12. mars 2021 #24 Skrevet 12. mars 2021 De har begynt med arbeidsreisende for lenge siden. Og de tre dagene er ikke noe å klage over. De sa at det var privatpersoner som unndro seg karantene i hjemmet bl.a. som hadde tatt med mutert virus inn i landet. 2
J.E Skrevet 12. mars 2021 #25 Skrevet 12. mars 2021 Ukjent. skrev (1 minutt siden): Et velment råd til regjeringen: Keep it simple. Hva er poenget med en haug med rådgivere når ingen av dem skjønner at dette budskapet her aldri når ut til 5,3 millioner mennesker? Jeg gidder ikke å høre på den 120ende pressekonferansen i løpet av et år. Og den smørbrødlista der gidder jeg ikke å lese heller. Er enige med deg for en gang skyld😉 Dette blir altfor mye rot. Ingen får med seg alt dette. Færre beskjeder og tydeligere beskjeder er mye bedre. 2
Capt. Obvious Skrevet 12. mars 2021 #26 Skrevet 12. mars 2021 Muskath skrev (Akkurat nå): De har begynt med arbeidsreisende for lenge siden. Og de tre dagene er ikke noe å klage over. De sa at det var privatpersoner som unndro seg karantene i hjemmet bl.a. som hadde tatt med mutert virus inn i landet. Det er veldig nylig. Man kunne kanskje begynt med dem tidligere, men nei. Og ja, det er jævlig drøyt når man begynner å nekte privatpersoner tilgang til sine hjem. Da har man begynt på en farlig vei på samme måte som enkelte andre land man ikke vil sammenligne seg med. 3
Muskath Skrevet 12. mars 2021 #27 Skrevet 12. mars 2021 1 minutt siden, J.E said: Er enige med deg for en gang skyld😉 Dette blir altfor mye rot. Ingen får med seg alt dette. Færre beskjeder og tydeligere beskjeder er mye bedre. Lurer på hva det er du ikke får med deg? Hva er det som er så vanskelig?
Ukjent. Skrevet 12. mars 2021 #28 Skrevet 12. mars 2021 J.E skrev (3 minutter siden): Er enige med deg for en gang skyld😉 Dette blir altfor mye rot. Ingen får med seg alt dette. Færre beskjeder og tydeligere beskjeder er mye bedre. Godt vi kan være enige om noe😉
Muskath Skrevet 12. mars 2021 #29 Skrevet 12. mars 2021 1 minutt siden, Capt. Obvious said: Det er veldig nylig. Man kunne kanskje begynt med dem tidligere, men nei. Og ja, det er jævlig drøyt når man begynner å nekte privatpersoner tilgang til sine hjem. Da har man begynt på en farlig vei på samme måte som enkelte andre land man ikke vil sammenligne seg med. Tenk om du kunne konsentrere deg om grunnen til at de gjør dette? Ikke overdriv. Du vil heller at folk skal saueflokke seg inn i landet etter en unødvendig feriereise til utlandet og dra med seg enda mer smitte? 1
Little Diva Skrevet 12. mars 2021 #30 Skrevet 12. mars 2021 Muskath skrev (7 minutter siden): Hytteferie er ikke forbundet med smittefare hvis folk holder seg til reglene. Det er det det handler om, at myndighetene må forholde seg til idioter som ikke klarer eller gidder å holde seg til regler. Vi så jo tydelig det i vinterferien som var. Problemer er jo at ikke alle vet at de er smittet. Men jeg synes det blir feil å adressere dette til enkeltindivider, det er lite logisk med slike åpninger når feriene kommer dersom bekymringen er så stor som de skal ha det til. Men kanskje den ikke er det likevel? 1
Capt. Obvious Skrevet 12. mars 2021 #31 Skrevet 12. mars 2021 Muskath skrev (1 minutt siden): Tenk om du kunne konsentrere deg om grunnen til at de gjør dette? Ikke overdriv. Du vil heller at folk skal saueflokke seg inn i landet etter en unødvendig feriereise til utlandet og dra med seg enda mer smitte? Nei, jeg vil helst ikke at folk skal dra med seg smitte inn, men et sted må man faktisk sette grensen når det gjelder innskrenkning av rettigheter. Jeg kan forstå at det er karantene og begrensninger på hvem som kan reise til Norge, men når man begynner å nekte folk adgang til egen bolig har det gått for langt. Leser man litt historie så er det slik at rettigheter er lett å miste, men vanskelig å opparbeide seg (igjen). Det kan ta et tiår før hele verden er vaksinert, og jeg håper folk tar innover seg det. 5
Muskath Skrevet 12. mars 2021 #32 Skrevet 12. mars 2021 Just now, Little Diva said: Vi så jo tydelig det i vinterferien som var. Problemer er jo at ikke alle vet at de er smittet. Men jeg synes det blir feil å adressere dette til enkeltindivider, det er lite logisk med slike åpninger når feriene kommer dersom bekymringen er så stor som de skal ha det til. Men kanskje den ikke er det likevel? Det nytter jo ikke å argumentere med folk som dere. Selvsagt må det adresseres til enkeltindivider! Hvem ellers?
J.E Skrevet 12. mars 2021 #33 Skrevet 12. mars 2021 (endret) Muskath skrev (8 minutter siden): Lurer på hva det er du ikke får med deg? Hva er det som er så vanskelig? Jeg får det med meg. Ingen fare sånn . Har fulgt med på alt hele veien. Men jeg er skeptisk til all vinglingen i tiltakene siste tiden. Det blir mye prat. Mange folk ser ikke pressekonferanser og leser knapt en avis. Jeg tror vi hadde vært bedre tjent med at vi har mindre prat, tydeligere råd. Noen råd er så selvfølgelige at de bør gjelde hele tiden. Endret 12. mars 2021 av J.E
Muskath Skrevet 12. mars 2021 #34 Skrevet 12. mars 2021 Just now, Capt. Obvious said: Nei, jeg vil helst ikke at folk skal dra med seg smitte inn, men et sted må man faktisk sette grensen når det gjelder innskrenkning av rettigheter. Jeg kan forstå at det er karantene og begrensninger på hvem som kan reise til Norge, men når man begynner å nekte folk adgang til egen bolig har det gått for langt. Leser man litt historie så er det slik at rettigheter er lett å miste, men vanskelig å opparbeide seg (igjen). Det kan ta et tiår før hele verden er vaksinert, og jeg håper folk tar innover seg det. Kan ikke folk bare la være å reise unødvendig til utlandet i denne tiden da? 2
Capt. Obvious Skrevet 12. mars 2021 #35 Skrevet 12. mars 2021 Muskath skrev (1 minutt siden): Kan ikke folk bare la være å reise unødvendig til utlandet i denne tiden da? Nå er det ikke alt som er "unødvendig", det kan være andre tunge grunner til å dra utover det som regjeringen oppgir som gyldige grunner. At man tillater seg å definere hva som er viktig nok er i mine øyne en annen uholdbar innskrekning av folks private frihet. 4
Little Diva Skrevet 12. mars 2021 #36 Skrevet 12. mars 2021 Muskath skrev (1 minutt siden): Det nytter jo ikke å argumentere med folk som dere. Selvsagt må det adresseres til enkeltindivider! Hvem ellers? Å starte en argumentasjon med "dere" når jeg i hvertfall snakker kun for meg selv er jo lite hensiktsmessig. Det jeg mener er at det ikke er enkeltindivider som setter regler med mange ulike føringer som folk skal forholde seg til, og som stadig endres. Dessuten er det som jeg nevnte tidligere at ikke alle får symptomer. Jeg ville trodd at med en slik bekymring som har blitt forespeilet i media siste uken ville ned vært mest hensiktsmessig å i hvertfall stenge kommunegrensene der smitten er høyest 🤔
Example Skrevet 12. mars 2021 #37 Skrevet 12. mars 2021 Skal bli godt med litt fri så jeg får tatt meg en tur på hytta. Hadde reist uansett hvilke råd som hadde kommet, så det er egentlig helt greit. Fiaskoen fra i fjor ble i hvert fall ikke repetert, så det er i det minste bra. 3
clyde Skrevet 12. mars 2021 #38 Skrevet 12. mars 2021 Capt. Obvious skrev (1 time siden):Uansett er det ganske drøyt. Nei, det er faktisk på sin plass når folk absolutt må reise utenlands.
Muskath Skrevet 12. mars 2021 #39 Skrevet 12. mars 2021 3 hours ago, Capt. Obvious said: Nå er det ikke alt som er "unødvendig", det kan være andre tunge grunner til å dra utover det som regjeringen oppgir som gyldige grunner. At man tillater seg å definere hva som er viktig nok er i mine øyne en annen uholdbar innskrekning av folks private frihet. Nei, det er sikkert mange som deg, som ikke lar seg diktere verken den ene eller andre veien. Det er bare å kjøre på med sitt da.
Migle90 Skrevet 12. mars 2021 #40 Skrevet 12. mars 2021 Little Diva skrev (4 timer siden): Å starte en argumentasjon med "dere" når jeg i hvertfall snakker kun for meg selv er jo lite hensiktsmessig. Det jeg mener er at det ikke er enkeltindivider som setter regler med mange ulike føringer som folk skal forholde seg til, og som stadig endres. Dessuten er det som jeg nevnte tidligere at ikke alle får symptomer. Jeg ville trodd at med en slik bekymring som har blitt forespeilet i media siste uken ville ned vært mest hensiktsmessig å i hvertfall stenge kommunegrensene der smitten er høyest 🤔 Er det idet hele tatt praktisk mulig å stenge kommunegrensene? Det ville i så fall krevd vannvittig mye ressurser. Og hva skal en gjøre med dem som bor i en kommune og jobber i en annen?
Fremhevede innlegg