Gå til innhold

Uwu's første og siste prøverdagbok

uwu

Anbefalte innlegg

Hei!! Kan ikke tro at jeg endelig lager en prøverdagbok🥰 

Vi er begge i slutten av 20-årene (ok, mannen er 30) og er relativt nygifte, men har vært sammen lenge. I perioder har vi snakket masse om barn, men har ikke følt at tiden var inne før nå. Vi begge ønsker bare ett barn og har masse kjærlighet å gi. Både jeg og han har ønsket barn siden vi var små. 

Ingen av oss vet egentlig om vi kan bli gravide. Jeg har tidligere vært hos gynekolog og der så alt helt normalt ut forutenom en tiltet livmor. Syklusen min er stabil på 30 dager. Jeg merker eggløsningen hver måned veldig godt så jeg er iallfall 100% sikker på at jeg har den. De eneste bekymringene mine er at menstruasjonen min er 4 dager, noe jeg har blitt fortalt er ganske kort. Men den har vært sånn hele livet mitt. Har høy BMI (30!), men jobber med saken😄

Har siden juli 2020 hatt en oversikt over syklusen min og den kommer godt med nå. Etter beregninger skal den neste eggløsningen min være rundt 29 mars. Vi har sluttet å bruke prevensjon, men iløpet av denne perioden har jeg ikke hatt noen fertile dager - men man vet jo aldri. Venter menstruasjonen om 4 dager så fremover er det ikke så spennende. 

Er forberedt på at denne kan ta tid (selvom det kanskje ikke virker sånn😁) og vi begge tar det rolig. Vi fortsetter sånn vi alltid har gjort, bare uten prevensjon. Også håper vi at det går - det hadde vært gøy med en desember baby! (eller nyttår blir det kanskje?)

Det var det, nå skal jeg lese meg ihjel på andre prøverdagboker og drømme videre😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit!

Morsomt å ha kastet prevensjonen da 😁 Blir spennende å følge med på reisen deres! Og forresten, 4 dager er en helt gjennomsnittlig lengde på mensen, så ville ikke vært redd for at det er et tegn på noe. Ville heller vært glad den ikke er lengre jeg 😊

Hadde vært morsomt om det klaffet fort for dere 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/12/2021 at 6:35 AM, Atticmess said:

Velkommen hit!

Morsomt å ha kastet prevensjonen da 😁 Blir spennende å følge med på reisen deres! Og forresten, 4 dager er en helt gjennomsnittlig lengde på mensen, så ville ikke vært redd for at det er et tegn på noe. Ville heller vært glad den ikke er lengre jeg 😊

Hadde vært morsomt om det klaffet fort for dere 🤞 

Hei, takk!! 🥰 Det var fint å høre, da trenger jeg tenke noe mer over det. Håper det klaffer fort, det hadde vært veldig gøy!

-----
Har faktisk ingen tegn til mensen enda som er litt rart. Går opp 2-4kg(!) hver gang og det har enda ikke skjedd. Så er spent, men helt ærlig tror jeg den kommer som bestilt på søndag😂 Det hadde vært for perfekt å klare det med en gang i de minst fertile dagene.

Har et veldig nært forhold til moren min så jeg tok meg en liten prat med henne. Hadde en del spørsmål og fikk vite at hun ble gravid veldig fort - men om det er genetisk eller ikke er det mye diskusjoner rundt. Fikk masse gode tips, blant annet ikke tenk eller stress og bare la det skje av seg selv😁 Deler det med moren min fordi om noe skjer eller det ikke går er det fint å kunne ha en ekstra støtte i henne💗

Jeg prøver å slappe av og ta en dag av gangen. Men vi gleder oss jo sånn!😂 Mannen har sluttet å drikke og snuse allerede helt av seg selv fordi han leste at det var lurt. Hadde aldri trodd jeg ville finne en mann som er like spent på å få barn som jeg er. Føler meg så utrolig heldig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så kjedelig å vente på mensen! Den skulle kommet idag, men ser ut til at den er litt sen denne måneden. Det er unormalt, men har jo skjedd før🤷‍♀️

Har bestilt noen graviditetstester og en tidlig test for når vi har fått startet ordentlig! EL-tester får vente til vi evt. er i senere prøveperioder. Merker EL såpass godt og vi har sex såpass ofte at det skal gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Noen klaffer det jo for allerede første gangen, mens andre behøver litt mer tid. 💜

Bare for å dobbeltsjekke så har dere brukt fysisk prevensjon til nå? Ikke hormonell? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Snurrepurre said:

Så spennende! Noen klaffer det jo for allerede første gangen, mens andre behøver litt mer tid. 💜

Bare for å dobbeltsjekke så har dere brukt fysisk prevensjon til nå? Ikke hormonell? 🤗

Hei!! Håper det klaffer første gangen, det hadde vært gøy. Har brukt fysisk prevensjon i mange år nå, var enklest for oss. Litt dyrt da😁 Men liker å ha full kontroll over kroppen min.

Ellers er det ingen mens enda. Venter og venter😴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uwu skrev (35 minutter siden):

Hei!! Håper det klaffer første gangen, det hadde vært gøy. Har brukt fysisk prevensjon i mange år nå, var enklest for oss. Litt dyrt da😁 Men liker å ha full kontroll over kroppen min.

Ellers er det ingen mens enda. Venter og venter😴

Så bra 😁 da er kroppen iallfall ikke på tur pga hormoner 💜

krysser fingrene for to streker! Hvor langt er du over mensdato? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif
Velkommen hit til prøversamfunnet og gratulerer med dagbok! Du har mye spennende i vente fremover. Virker som du er veldig klar da - så bra at du har god kontroll på syklusen din allerede nå i starten. Det er gull verdt!

Vi er mange som har mensen i 3-4 dager ja, så det kan ikke være så unormalt? Det er viktigere da med hvor mange dager det er mellom eggløsning og mensen. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige meldinger dere 🥰! Lærer mye av å lese her.

Kan fortelle at menstruasjonen kom igår, så da er jeg CD2. Har lest meg opp litt og ser at jeg har en normal luteal phase som er betryggende. EL skal være 1 april, så vi skal passe ekstra godt på da😁

Bestilte meg noen (graviditets)tester for noen dager siden som kom idag. Så det blir veldig spennende når jeg kan teste om vi har klart det i PP1! Som sagt tenker jeg å kjøpe EL-tester om det ikke klaffer iløpet av 1-2 mnd. 

Ellers har mannen sluttet å både snuse og drikke alkohol på eget intiativ, veldig stolt😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å følge deg utover i syklusen. Jeg fikk mensen i dag, så er bare en dag bak deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/17/2021 at 10:38 PM, Amatariel said:

Blir spennende å følge deg utover i syklusen. Jeg fikk mensen i dag, så er bare en dag bak deg. 

Åh, så gøy! Blir spennnende å følge med på deg også😊

CD9 for meg idag og merker at dette er en litt kjedelig periode. Vi venter jo bare! 😁 Har innsett at mye av prøving bare er venting. Mannen er bombesikker på at det skal gå første prøveperiode. Han er enda mer gira enn vanlig selvom jeg har forklart hvordan dette med syklus fungerer, når man kan bli gravid osv. fungerer. Men klager ikke!🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uwu skrev (2 timer siden):

merker at dette er en litt kjedelig periode. Vi venter jo bare! 😁

Veldig kjedelig..!! I dpo-land er det bedre å vente, for da føler man liksom at 'jobben er gjort'. Nå bare venter vi for å få begynne liksom... blir bedre om kort tid da, tenker og håper jeg. Jeg skal i alle fall starte EL-testing på CD10, så da gjør jeg noe i ventetiden i det minste. Og så er det litt spennende ang. når testen blir positiv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD15.
Vi har kjørt på som vanlig, men i denne perioden så prøver vi jo faktisk aktivt fordi jeg er fertil. Gøy! Skal være mest fertil idag visstnok. 

Av en eller annen grunn har jeg en skikkelig sterk følelse at det ikke kommer til å gå. Har absolutt ingen grunn til å tro det. Skal jeg være ærlig tror jeg at det er fordi jeg har lest om så mange som bruker flere år på å bli gravide og lignende. Har nok skremt meg selv litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uwu skrev (2 timer siden):

CD15.
Vi har kjørt på som vanlig, men i denne perioden så prøver vi jo faktisk aktivt fordi jeg er fertil. Gøy! Skal være mest fertil idag visstnok. 

Av en eller annen grunn har jeg en skikkelig sterk følelse at det ikke kommer til å gå. Har absolutt ingen grunn til å tro det. Skal jeg være ærlig tror jeg at det er fordi jeg har lest om så mange som bruker flere år på å bli gravide og lignende. Har nok skremt meg selv litt.

Håper ikke magefølelsen din stemmer! Tenk om det faktisk sitter, da? Åå, spennende tider i møte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Postet en test i tråden for tolkning av graviditetstester fordi jeg tok en test idag morges. Poster bildet + et til her og. Den er helt ekstrem svak og streken flyttet (?) på seg så den må være defekt/jeg er ikke gravid🤷‍♀️ Eller????😂

Tok den pga. jeg tisser hele tiden og humøret mitt har ikke vært normalt. Vi har jo hatt sex nesten hver dag i en mnd så muligheten er der jo. Men om jeg faktisk hadde EL nå (jeg vet jo ikke 100% men symtomene er jo der) så er jeg nok ikke gravid.

Inked167258769_275532464116237_5207639492170271742_n_LI.jpg

167813455_289382975898220_6057222663308885159_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes den nederste testen din helt klart ser positiv ut. Den har farge og er på riktig plass. Men det er jo rart at den har flyttet på seg, for på det øverste bildet er streken på feil plass 🤔 så det kan jo være en defekt test. Ville nok ikke stolt på den. 

Jeg ville tatt en ny om en dag eller to, evt et annet merke, så er du sikker :) veit ikke hva slags symptomer du har som du mener er eggløsning, men både det og typiske pms-symptomer kan være pga graviditet, så jeg hadde ikke slått det helt fra meg før en test nummer to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi dette var spennende da! Men litt forvirrende ja. Jammen ikke sikkert å si hva som er utfallet her... Må nesten fortsette og teste i dagene fremover. Kanskje med et annet merke også? 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar en ny imorgen tidlig ja!  Brukte RFSU sin tidlig test som skal være bra slik jeg har forstått🤷‍♀️ Lener nok mot negativ men hadde jo vært veldig gøy om det faktisk var positivt!! Har tester fra BabyPlan liggende også. Har nok av tester heldigvis😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...