Gå til innhold

Enkelt treningsprogram for nybegynner (styrketrening)

aloc

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å kjøpe et styrketreningsprogram for nybegynner.

Snakket med en PT i dag, og måtte betale 6000 kr (10 timer) for å få et tilpasset program. Ønsker i utgangspunktet ikke å trene med en PT, ønsker bare et program jeg kan følge. 

Hvor kan jeg finne dette?

Skal til fysioterapeut i morgen og tenkte å høre der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å kjøpe boken "Slik former du kroppen" av Sile Bjørnstad og Susanne Soydan.

Jeg fulgte et av deres programmer, og fikk gode resultater. 

399,- koster den på Ark.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Last ned appen fitbod! Man må betale litt for den etter å ha brukt den 3 ganger, men den er helt fantastisk :)

Anonymkode: b7335...013

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kontakt ElitePT, de er kjempeflinke!

Anonymkode: 88fd1...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sterkt anbefale 5x5 program. Et veldig enkelt men også veldig effektivt program som passer til både erfarne og uerfarne. Hvis du setter deg godt inn i øvelsene og følger de angitte rådene så vil du nokså fort oppnå gode resultater. 

https://hardworkout.no/treningsprogram-derfor-bor-du-trene-5-x-5/

Har vært go to programmet mitt hver gang jeg har startet opp igjen med trening. Passer for de som vil oppnå styrkeøkning samt muskelvekst. 

En av de mest anerkjente programmene som finnes. 

Og ja, det passer også til kvinnfolk, da treningsprogram skiller ikke mellom kjønn. Men er du opp i åra og/eller sliter med diverse leddplager osv, så må du tenke deg om to ganger før du setter i gang med et slikt program. 

Endret av Hjemmegym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ligger masse gratis på youtube :) 

Anonymkode: f97b4...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Ligger masse gratis på youtube :) 

Anonymkode: f97b4...8fb

Er ikke lett å peile seg gjennom alle de videone og skille ut hvilke som er bra eller ei. Ser mange som får flere likes og followers enn de har gjort seg fortjent til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tips! Jeg har søkt mye på nettet og funnet en del som kan være aktuelt. Men pga skader/plager ønsker jeg i utgangspunktet et tilpasset program. Fysioterapeuten var det ikke noe særlig tess i, så må finne en ny..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, aloc said:

Takk for mange tips! Jeg har søkt mye på nettet og funnet en del som kan være aktuelt. Men pga skader/plager ønsker jeg i utgangspunktet et tilpasset program. Fysioterapeuten var det ikke noe særlig tess i, så må finne en ny..

Hva slags skader og plager er det snakk om? Kan være noen her på forumet har lignende erfaringer og kan hjelpe deg.

Anonymkode: 4d0d8...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva slags skader og plager er det snakk om? Kan være noen her på forumet har lignende erfaringer og kan hjelpe deg.

Anonymkode: 4d0d8...6d8

Det er en vond hæl som jeg skal ta røntgen av. Mest sannsynlig forkalkning i beinet eller at "hælputa" er sprekt eller noe sånt. Også sliter jeg en del med leddene, og beinhinnebetennelse. Ellers har jeg vond rygg og nakke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aloc skrev (9 timer siden):

Det er en vond hæl som jeg skal ta røntgen av. Mest sannsynlig forkalkning i beinet eller at "hælputa" er sprekt eller noe sånt. Også sliter jeg en del med leddene, og beinhinnebetennelse. Ellers har jeg vond rygg og nakke! 

Høres ut som du bør ha hjelp av noen dyktige fagfolk da innen rehabilitering, ikke en vanlig PT.

Kan du utdype hvorfor ikke fysioterapeuten var god?

I ditt tilfelle tror jeg det er lurt å få noe oppfølging og ikke bare et treningsprogram. Det er sannsynligvis nødvendig å teste ut øvelser for å se hvordan kroppen responderer og så justere programmet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
aloc skrev (18 timer siden):

Jeg har god erfaring med kiropraktor og treningsprogrammer jeg hsr fått av de. Samme med osteopat jeg hsr gått til! 
Ellers hsr jeg likt funky gines bok hjemme trening for å komme igang nå etter jul! 

Anonymkode: babf1...c91

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thie skrev (På 15.3.2021 den 8.21):

Høres ut som du bør ha hjelp av noen dyktige fagfolk da innen rehabilitering, ikke en vanlig PT.

Kan du utdype hvorfor ikke fysioterapeuten var god?

I ditt tilfelle tror jeg det er lurt å få noe oppfølging og ikke bare et treningsprogram. Det er sannsynligvis nødvendig å teste ut øvelser for å se hvordan kroppen responderer og så justere programmet.

Ja, mulig.

Fysioterapeuten tok ikke særlig hensyn til smittevern og behandlet to pasienter på 30 min med en gardin i mellom. Virket generelt lite seriøst.

Ja, det er nok lurt. Jeg skal se hva jeg klarer å finne :) Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aloc skrev (1 time siden):

Ja, mulig.

Fysioterapeuten tok ikke særlig hensyn til smittevern og behandlet to pasienter på 30 min med en gardin i mellom. Virket generelt lite seriøst.

Ja, det er nok lurt. Jeg skal se hva jeg klarer å finne :) Takk! 

Høres ut som du skal sjekke ut en annen fysioterapeut ja, tillitt til fysioterapeuten er viktig!

Klinikker (spesielt i Oslo) har blitt gode på digitale løsninger nå, slik at du ikke trenger å møte opp mtp. smitte.

Håper det ordner seg ! Uansett hva du velger å gjøre så er det ihvertfall viktig at du stater veldig rolig med styrke og jobber deg oppover med litt og litt vekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...