Gå til innhold

Cellegift - når kom bivirkningene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
skruf skrev (7 minutter siden):

Blir helt rørt jeg, takk🥰

Det var skikkelig ille på senhøsten og vinteren  i fjor, mannen min var på et tidspunkt usikker på hvor mange vi ble rundt bordet til jul...så det var beintøft. Det er ikke helt superbra nå heller, men har kommet meg mere ovenpå og har ved hjelp av behandling og smertestillende blitt bedre. Pga jeg gikk så lenge med uoppdaget kreft så har jeg metastaser i skjelettet (mye beinsmerter) og kreften er pr dags dato betegnet som uhelbredelig. Men jeg har en «snill» kreft, så med behandling så kan jeg leve lenge med den. Og det har jeg tenkt å gjøre💪🏻

Nå føler jeg at jeg har kuppet tråden til ts, det var ikke meningen, beklager 🌻 Har vurdert å opprette dagbok, er i tenkeboksen :) 

Stemmer for dagbok 😊👏

Anonymkode: b9a32...09f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Beklager at jeg kupper tråden her. Men jeg forsøker meg uansett, hvordan type kreft har du og hvordan ble den oppdaget?

Går selv med en udiagnostisert utmattelse, hvor ingenting av de vanlige tingene stemmer. Og legene har gitt opp å finne noe. Har slått meg til ro med at det bare er slik, men samtidig kjenner jeg jo at det er noe galt med kroppen.

Anonymkode: a7a2f...978

Jeg skulle fjerne spiral og gynekologen strevde såpass mye at jeg ble henvist til CT. Det var eggstokkreft, som på ultralyd kun så ut som små ufarlige cyster.

Håper du finner ut av hva som feiler deg, det er ikke morsomt å gå rundt og vite at noe er galt.

Anonymkode: 30cc1...115

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, lysestake said:

Så hyggelig å høre, TS, at du verdsetter de små øyeblikk 😊 for egentlig så er det nettopp de som betyr noe i det store og hele. Vi mennesker venter hele tiden på bedre ting i livet; vi tror livet blir bedre om vi vinner i lotto, kjøper større hus, blir populære, får drømmejobben etc, og vi glemmer å nyte de tingene som er rundt oss, en god kopp kaffe, en deilig vårdag, litt solskinn, en god lunsj, sånne små ting som gir en god dose lykke. For livet handler ikke om så mye mer, egentlig, vi gjør det så komplisert og glemmer å leve. 

Har ikke erfaring med cellegift men ønsker deg god bedring og heier masse på deg, selv om jeg ikke kjenner deg ❤️

Det er umulig å holde rede på alle anonyme brukere, men jeg som du siterte er ikke TS.

Er helt enig i det du skriver, og heier også på alle som sliter med sykdom og behandling :hjerte: 

Anonymkode: 30cc1...115

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg var dagen etter cellegift toppers, så kom smertene tredje dag, og varte i ca 10 dager. Jeg var heldig, jeg fikk tatt hver eneste cellegiftkur etter skjema. De fleste ble sendt hjem fordi immunforsvaret ikke hadde bygd seg tilstrekkelig opp etter forrige kur. Jeg var den eneste som fikk cellegift i 10- 12 timer hver gang, mange gikk hjem ved lunchtider, mens jeg lå igjen på overtid, til 19.00- 20.00 hver gang. 

Anonymkode: a630f...dc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Beklager at jeg kupper tråden her. Men jeg forsøker meg uansett, hvordan type kreft har du og hvordan ble den oppdaget?

Går selv med en udiagnostisert utmattelse, hvor ingenting av de vanlige tingene stemmer. Og legene har gitt opp å finne noe. Har slått meg til ro med at det bare er slik, men samtidig kjenner jeg jo at det er noe galt med kroppen.

Anonymkode: a7a2f...978

Diagnosen er brystkreft med metastaser til skjelett. Ble innlagt pga en kronisk sykdom jeg har, og da det ble tatt CT så oppdaget de kreftceller i ryggen. Så da ble det full screeningundersøkelser fra topp til tå og det ble funnet en liten kul i ene brystet. Og det var den som var modersvulsten. Jeg hadde ikke oppdaget den selv, selv om jeg dusjer og smører hele meg meg bodylotion hver dag. 

Føler du at noe er galt så må du ikke gi opp; bytt fastlege, be om å bli henvist videre. Få tatt blodprøver 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...