Gå til innhold

Soner ut i timene hos psykolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste timene jeg har hatt hos psykologen har jeg slitt med at jeg soner ut, jeg kan bare dette ut midt i en setning og ender opp med å stirre ut i luften, er som at hodet bare blir helt tomt. Etterpå så glemmer jeg ofte hva vi har snakket om. 

Andre som opplever dette? Og hvorfor skjer det? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en form for dissosiasjon. Hva sier psykologen om det da? Jeg hadde det ofte sånn i starten av traumebehandlingen, det skjedde når vi snakket om fortiden min.

Anonymkode: dd219...fe0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er nok en form for dissosiasjon. Hva sier psykologen om det da? Jeg hadde det ofte sånn i starten av traumebehandlingen, det skjedde når vi snakket om fortiden min.

Anonymkode: dd219...fe0

Jeg har ikke fått spurt ennå. Tenkte ta det opp neste time, men siden det er en stund til tenkte jeg spørre her.

AnonymBruker
Skrevet
Scarlet skrev (37 minutter siden):

De siste timene jeg har hatt hos psykologen har jeg slitt med at jeg soner ut, jeg kan bare dette ut midt i en setning og ender opp med å stirre ut i luften, er som at hodet bare blir helt tomt. Etterpå så glemmer jeg ofte hva vi har snakket om. 

Andre som opplever dette? Og hvorfor skjer det? 

Oi, dette skjer meg også. Så merker jeg at øynene mine dirrer fra side til side. Kan også skje under jobbintervjuer eller andre vanskelige samtaler. Glemmer ord og setninger helt, trodde faktisk jeg var den eneste i dette. 

Anonymkode: 08970...1b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også ganske kald og husker ikke hva som ble snakket om. 

Skal begynne hos ny psykolog, så det her skal jeg ta opp der. 

Anonymkode: 08970...1b2

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det stilles mange spørsmål og at hodet ditt ikke klarer å konsentrere seg og du bare kopler ut? 

Anonymkode: 307ce...23e

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kanskje det stilles mange spørsmål og at hodet ditt ikke klarer å konsentrere seg og du bare kopler ut? 

Anonymkode: 307ce...23e

Behandler er ganske god på å bare stille ett spørsmål om gangen, men det kan jo være at spørsmålet bare blir for vanskelig og at en derfor bare kobler ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Du dissosierer vel, er ikke så unormalt for de som har traumer de ikke kan forholde seg til. 

Anonymkode: bfeb3...66c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...