Gå til innhold

Alvorlig psykisk syk bestemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bestemor som jeg har innsett at er alvorlig psykisk syk og på grensen til psykotisk. Hun har en del kort for hånden med alle traumene hun har opplevd opp gjennom livet, som hun med jevne mellomrom bestemmer seg for å trekke frem dersom hun går tom for argumenter i en diskusjon eller får snev av kritikk. Selv kan hun kritisere og manipulere alt og alle, og hun liker dårlig at det ikke er hun som står i sentrum til en hver tid. Har noen knekt foten, så har hun knekt foten ti steder. Hun har bare blitt sykere og sykere og enda mer selvsentrert med årene. Hun vil ikke la seg hjelpe og dette spiser meg og hennes nærmeste opp. Jeg har egen familie og psykiske helse å tenke på, og må rett og slett trekke meg litt unna. Jeg vet at det innerst inne finnes noe godt i henne også og det er selvsagt trist at hun har blitt sånn. Selvinnsikten og mentaliseringsevnen hennes er dessverre skremmende dårlig. 


Hvordan får man hjulpet en som ikke vil la seg hjelpe? 

Lurer også på om psykiske lidelser kan være arvelig? Kan jeg bli like «gal» som henne bare jeg opplever mange nok, og fæle nok ting i livet? Dette bekymrer meg faktisk en del. 

Anonymkode: c6c07...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...