Gå til innhold

Nabobråk, er dette normalt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en ganske lytt leilighet, og har et par over meg som har to små barn. Jeg kjenner de ikke, men vet at moren (hvertfall for tiden) går hjemme med de, da jeg er mye hjemme på dagtid på hjemmekontor. Jeg hører vanligvis litt småskriking og småkjefting oppe, men ikke noe mer enn hva jeg anser som normalt. Jeg har bodd her i over ett år. 

I dag derimot, ble det plutselig et rabalder oppe på dagtid, så mye at jeg skvatt til. Jeg hørte unger som løp og gråt, og moren som hylte og kjeftet og det hørtes ut som om ting ble kastet veggimellom. Det hørtes ut som om leiligheten ble rasert. Det roet seg etterhvert, men gråtingen fra barna og kjeftingen fra mor varte lenge. Jeg har aldri vært borti noe lignende. 

Jeg tenker jo at dette sikkert er helt vanlig fra tid til annen og at dette ikke er noe spesielt. Jeg har ikke barn selv, så klarer ikke helt å sette meg inn i det. Men samtidig sitter jeg med en liten guffen følelse i magen. Er det mulig at barna ble utsatt for vold? Eller er det vanlig med litt bråkete utbrudd med småbarn, uten at det er noe alvorlig eller skadelig som ligger til grunn? 

Anonymkode: d2f5c...286

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Smeltemann
Skrevet

Hvorfor gikk du ikke å ringte på døra til henne? Spurte hva som foregikk?  

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke skadelig for barn å bli kjeftet på eller snakket til en gang i blant. Gud bedre.

Den dagen du får unger vil du forstå. Hvertfall når man går hjemme dag ut og dag inn. Er dager der jeg kunne kastet barna mine på dør fordi de krangler, trasser og gjør alt motsatt av det jeg ønsker.

Men jeg gjør det ikke. Nå som de er store nok sender jeg de ut når jeg ikke orker mer. Denne moren har tydeligvis ikke denne muligheten og hun står i det. Det er krevende psykisk og fysisk med små barn. Hvertfall hvis man står uten jobb i tillegg. 

Anonymkode: fd34d...27a

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det er ikke skadelig for barn å bli kjeftet på eller snakket til en gang i blant. Gud bedre.

Den dagen du får unger vil du forstå. Hvertfall når man går hjemme dag ut og dag inn. Er dager der jeg kunne kastet barna mine på dør fordi de krangler, trasser og gjør alt motsatt av det jeg ønsker.

Men jeg gjør det ikke. Nå som de er store nok sender jeg de ut når jeg ikke orker mer. Denne moren har tydeligvis ikke denne muligheten og hun står i det. Det er krevende psykisk og fysisk med små barn. Hvertfall hvis man står uten jobb i tillegg. 

Anonymkode: fd34d...27a

Jeg skjønner jo at det ikke er skadelig for barn å bli kjeftet på, jeg spør om dette er grunn for å mistenke at det har skjedd noe voldelig. 

Jeg TROR ikke det, men siden jeg hadde en guffen følelse tenkte jeg det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
IDGAF skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner jo at det ikke er skadelig for barn å bli kjeftet på, jeg spør om dette er grunn for å mistenke at det har skjedd noe voldelig. 

Jeg TROR ikke det, men siden jeg hadde en guffen følelse tenkte jeg det er bedre å spørre en gang for mye enn en gang for lite. 

Spør henne. 

Anonymkode: 40fb5...bf8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (18 minutter siden):

Hvorfor gikk du ikke å ringte på døra til henne? Spurte hva som foregikk?  

Jeg er ikke ts, men svarer. 
Jeg har opplevd lignende og gått til naboen for å spørre...De åpner og sier «Fuck you, bitch! Ikke din business». 

Anonymkode: 7b0c1...bda

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Spør henne. 

Er ikke Ts, men hvordan skal man spør henne?

TS: «Hørte mye bråk, var du voldelig mot barna dine?». 

Mor: «Nei». 

TS: «Oki». 

Anonymkode: 47a6e...048

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvor hjelpesløs er det mulig å være, det er bare å ringe på og si "Hei, jeg hørte mye bråk far leiligheten og ville bare sjekke at alt er bra med dere?"

Anonymkode: 054b1...6ea

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har opplevd lignende og gått til naboen for å spørre...De åpner og sier «Fuck you, bitch! Ikke din business». 

Jeeez. Alle folk er ikke sånn. Jeg har banket på hos naboer flere ganger uavhengig av hva det er og har aldri blitt møtt med sånn holdning. Og ja, jeg har bodd flere steder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan bli sånn innimellom når barna finner på ting som bare ikke er kult. Høhø

Som den gangen min bror dekorerte stua med håndfull bleie. Var mye rop, han grinte og skal ikke se bort fra noen møbler ble flyttet på uten å bli løftet opp fra gulvet.

men gutten var helt fin, kanskje litt skuffet over at mamma ikke likte svart sofa med brunt mønster.

Anonymkode: 132a1...2a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor hjelpesløs er det mulig å være, det er bare å ringe på og si "Hei, jeg hørte mye bråk far leiligheten og ville bare sjekke at alt er bra med dere?"

Og som svar «Ja, alt er bra» eller «Pass på dine egne saker». :) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Kun i Norge man er livredd for å møte på naboen sin.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeeez. Alle folk er ikke sånn. Jeg har banket på hos naboer flere ganger uavhengig av hva det er og har aldri blitt møtt med sånn holdning. Og ja, jeg har bodd flere steder.

Nei, ikke alle, men de finnes, og ts vet ikke hva slags reaksjon hun får 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Ja fordi min nabo har truet meg. Jeg har god grunn for å være redd. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og som svar «Ja, alt er bra» eller «Pass på dine egne saker». :) 

Da har man iallefall prøvd, og gjort naboen oppmerksom på at man følger med. Men for all del, sitt hjemme og tvinn tommeltotter mens spekulerer i om naboen banket ungene sine. Folk er forskjellige.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Spør henne. 

Hva skal jeg få ut av det? 

"Slår du barna dine"? 

"Ja, av og til. Pliz ikke si det til barnevernet da." 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
IDGAF skrev (Akkurat nå):

Hva skal jeg få ut av det? 

"Slår du barna dine"? 

"Ja, av og til. Pliz ikke si det til barnevernet da." 

🤣🤣🤣

Skrevet

Hva som er normalt avhenger vel av hvem du spør. For noen er det normalt å rope og skrike og kaste ting. 

Jeg tenker at dette ikke er normalt. Jeg har selvsagt kjeftet på mine barn gjennom årene med kraft i stemmen, men jeg har aldri ropt og skreket og kastet ting "veggimellom" over verken kortere eller lengre tid. Jeg mener det definitivt er grunn til bekymring og jeg vil anta at det befinner seg noen veldig redde barn i etasjen over deg. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Redd? 😂 

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Faktisk min business når det er sånt bråk at jeg blir forstyrret av det hjemme i min egen leilighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...