AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Noen som har erfaringer med forskjellige stallplasser i Bergen? Leter etter stallplass til hesten min, hører så forskjellige meninger om både miljø og hestetrivsel osv. Vet det er ledig på Smørås, det har flere allerede frarådet meg, men ingen vil/tør å si hvorfor. Noen som har erfaringer derfra? Det er også ledig på Almeland, noen erfaringer derfra? Anonymkode: 0efd1...398
Arx Skrevet 11. mars 2021 #3 Skrevet 11. mars 2021 Tror du får bedre svar på eks hestedebatt-rebellene på face. Uansett vanskelig å gi deg noe svar da du ikke skriver hva du er ute etter. For noen er en utegang med tilgang på skog og steder å ri tur perfekt, andre vil ha stall, paddock og ridehus eks. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #4 Skrevet 11. mars 2021 1 hour ago, Arx said: Tror du får bedre svar på eks hestedebatt-rebellene på face. Uansett vanskelig å gi deg noe svar da du ikke skriver hva du er ute etter. For noen er en utegang med tilgang på skog og steder å ri tur perfekt, andre vil ha stall, paddock og ridehus eks. Skriver under på denne. Du må spesifisere hva du er ute etter. Etter min mening er et godt hestehold uforenlig med frimerkepaddocker og mye innetid, selv om ridehus er gull, så en god stallplass for meg har både utegang, gode turmuligheter og treningsmuligheter. Du må også være klar på om du ønsker å stå et sted der alt blir ordnet eller om du vil gjøre jobben selv. Jeg er ikke kjent i Bergen, men vet av rykter at det er litt ymse, så det er sikkert lurt å forhøre seg i hestemiljøet. Anonymkode: 36b9c...a81
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #5 Skrevet 11. mars 2021 Mitt inntrykk av Almeland er ihvert fall supert! Godt miljø og fine turområder. Hestene får også mye utetid i store paddocker. Anonymkode: 228b1...58e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #6 Skrevet 11. mars 2021 Åsane ridesenter har jeg hørt litt ymse negative rykter angående dårlig miljø siden det er mange konkurranseryttere der som mener de er bedre enn oss "vanlige dødelige" hobbyryttere. Anonymkode: 228b1...58e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #7 Skrevet 11. mars 2021 Er ute etter store luftegårder og mye utetid. Ridebane er kjekt, men ikke et absolutt must. Fine turmuligheter er viktig da. Vurderte stallen på Smørås, men ble litt betenkt når flere fraråder det uten at de vil si hvorfor. Kan høre på Facebook, ja. Det er bare ikke like anonymt. Anonymkode: 0efd1...398
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #8 Skrevet 11. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Åsane ridesenter har jeg hørt litt ymse negative rykter angående dårlig miljø siden det er mange konkurranseryttere der som mener de er bedre enn oss "vanlige dødelige" hobbyryttere. Anonymkode: 228b1...58e Der har jeg stått en kort periode før, det er ikke noe for meg/min hest. Vi måtte rullere på frimerkepaddocker og fikk maks 2 t per dag. Hesten fikk heller ikke stå med andre, de måtte stå alene. Var omtrent aldri andre hester ute heller. Anonymkode: 0efd1...398
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #9 Skrevet 11. mars 2021 40 minutter siden, AnonymBruker said: Der har jeg stått en kort periode før, det er ikke noe for meg/min hest. Vi måtte rullere på frimerkepaddocker og fikk maks 2 t per dag. Hesten fikk heller ikke stå med andre, de måtte stå alene. Var omtrent aldri andre hester ute heller. Anonymkode: 0efd1...398 Det er jo tragisk 😱 Jeg syntes det er veldig spesielt hvis hester må stå inne mer enn 10-12 timer (alle staller med boks jeg har stått på slipper ut kl 6-8 og tar inn kl 20-22), men foretrekker utegang. Anonymkode: 36b9c...a81
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #10 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo tragisk 😱 Jeg syntes det er veldig spesielt hvis hester må stå inne mer enn 10-12 timer (alle staller med boks jeg har stått på slipper ut kl 6-8 og tar inn kl 20-22), men foretrekker utegang. Anonymkode: 36b9c...a81 Det er en del år siden vi hadde hest der, så forhåpentligvis har det bedret seg! Men ja, det er tragisk og trist, vet jo at det er sånn en del steder. Anonymkode: 0efd1...398
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå