AnonymBruker Skrevet 11. mars 2021 #1 Skrevet 11. mars 2021 Vi skal gifte oss i august med ca.60 inviterte gjester fra inn- og utland. Vi har leid et romslig lokale mtp at avstanden skal være så stor som mulig. Vi ønsker å følge ALLE regler for å unngå koronasmitte, og har lyst å komme med en vennlig påminnelse om å holde avstand og ikke klemme eller håndhilse, når vi sender ut invitasjonene og i selve lokalet. Hvordan ser dere andre som har bryllup i år for dere at bryllupet og festen vil bli mtp fysisk kontakt? Selv om endel av gjestene sikkert har blitt vaksinert innen den tid, tenker jeg at dansing med andre enn partner ikke er innenfor. Det samme med klemming og annen fysisk berøring. Hva tenker dere? Anonymkode: 67fac...132
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #2 Skrevet 12. mars 2021 On 3/11/2021 at 11:18 AM, AnonymBruker said: Vi skal gifte oss i august med ca.60 inviterte gjester fra inn- og utland. Vi har leid et romslig lokale mtp at avstanden skal være så stor som mulig. Vi ønsker å følge ALLE regler for å unngå koronasmitte, og har lyst å komme med en vennlig påminnelse om å holde avstand og ikke klemme eller håndhilse, når vi sender ut invitasjonene og i selve lokalet. Hvordan ser dere andre som har bryllup i år for dere at bryllupet og festen vil bli mtp fysisk kontakt? Selv om endel av gjestene sikkert har blitt vaksinert innen den tid, tenker jeg at dansing med andre enn partner ikke er innenfor. Det samme med klemming og annen fysisk berøring. Hva tenker dere? Anonymkode: 67fac...132 Lykke til. Anonymkode: fe0ed...e66 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2021 #3 Skrevet 12. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lykke til. Anonymkode: fe0ed...e66 Hva mener du? Anonymkode: 67fac...132 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2021 #4 Skrevet 13. mars 2021 Det er så mange negative sure folk her når det gjelder å planlegge bryllup med koronaregler. Ikke bry deg. Jeg tenker at alle må holde 1 meters avstand til de som de ikke bor sammen med. Men at man feks kan danse med partneren sin. Kanskje det går an å sette opp noen minglebord til festen, der hvor folk fortsatt sitter med god avstand, men samtidig får snakket med litt andre folk enn de satt med i middagen? Anonymkode: 7fb4b...318 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #5 Skrevet 14. mars 2021 On 3/11/2021 at 11:18 AM, AnonymBruker said: Vi skal gifte oss i august med ca.60 inviterte gjester fra inn- og utland. Vi har leid et romslig lokale mtp at avstanden skal være så stor som mulig. Vi ønsker å følge ALLE regler for å unngå koronasmitte, og har lyst å komme med en vennlig påminnelse om å holde avstand og ikke klemme eller håndhilse, når vi sender ut invitasjonene og i selve lokalet. Hvordan ser dere andre som har bryllup i år for dere at bryllupet og festen vil bli mtp fysisk kontakt? Selv om endel av gjestene sikkert har blitt vaksinert innen den tid, tenker jeg at dansing med andre enn partner ikke er innenfor. Det samme med klemming og annen fysisk berøring. Hva tenker dere? Anonymkode: 67fac...132 Jeg tenker umiddelbart man ikke bør ha fest med dans, mingling, osv. i samme lokale som middagen, hvis det fortsatt er smitte i omløp. Når folk har sittet innendørs i lengre tid uten maske (pga spising) så finnes evt. smitte i luften i lokalet. Det hjelper ikke å holde avstand hvis man beveger seg rundt i "gammel" luft. Men middag kan gjennomføres på forsvarlig vis hvis folk blir sittende på anviste plasser. Anonymkode: 6aaaf...95e 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #6 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker umiddelbart man ikke bør ha fest med dans, mingling, osv. i samme lokale som middagen, hvis det fortsatt er smitte i omløp. Når folk har sittet innendørs i lengre tid uten maske (pga spising) så finnes evt. smitte i luften i lokalet. Det hjelper ikke å holde avstand hvis man beveger seg rundt i "gammel" luft. Men middag kan gjennomføres på forsvarlig vis hvis folk blir sittende på anviste plasser. Anonymkode: 6aaaf...95e Enig. Vi har et lokale som er 3- delt. To salonger og en spisestue. I spisestuen sitter familier sammen rundt runde bord med god avstand til andre bord. Etter middagen forlater alle spisestuen og den blir lukket av. ts Anonymkode: 67fac...132 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #7 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 11.3.2021 den 11.18): Vi skal gifte oss i august med ca.60 inviterte gjester fra inn- og utland. Vi har leid et romslig lokale mtp at avstanden skal være så stor som mulig. Vi ønsker å følge ALLE regler for å unngå koronasmitte, og har lyst å komme med en vennlig påminnelse om å holde avstand og ikke klemme eller håndhilse, når vi sender ut invitasjonene og i selve lokalet. Hvordan ser dere andre som har bryllup i år for dere at bryllupet og festen vil bli mtp fysisk kontakt? Selv om endel av gjestene sikkert har blitt vaksinert innen den tid, tenker jeg at dansing med andre enn partner ikke er innenfor. Det samme med klemming og annen fysisk berøring. Hva tenker dere? Anonymkode: 67fac...132 Jeg føler der er så ufattelig egoistisk å gjennomføre dette i korona situasjonen.. tenkt at i løpet av dette krise året er det det du har fokusert på.. personlig har jeg sagt nei til slike selskap og kommer selvfølgelig til å ta ansvar å fortsette med det til dette er over! helt utrolig at dere vil samle 60 mennesker sammen, tenk om det er en der med smitte? Man trenger ikke vite at man er smittet.. ego!! Anonymkode: 01f37...b7f 8
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #8 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg føler der er så ufattelig egoistisk å gjennomføre dette i korona situasjonen.. tenkt at i løpet av dette krise året er det det du har fokusert på.. personlig har jeg sagt nei til slike selskap og kommer selvfølgelig til å ta ansvar å fortsette med det til dette er over! helt utrolig at dere vil samle 60 mennesker sammen, tenk om det er en der med smitte? Man trenger ikke vite at man er smittet.. ego!! Anonymkode: 01f37...b7f Vi retter oss etter alt av restriksjoner som måtte komme. Blir det kun lov med 10 gjester så blir det det. ts Anonymkode: 67fac...132 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #9 Skrevet 14. mars 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg føler der er så ufattelig egoistisk å gjennomføre dette i korona situasjonen.. tenkt at i løpet av dette krise året er det det du har fokusert på.. personlig har jeg sagt nei til slike selskap og kommer selvfølgelig til å ta ansvar å fortsette med det til dette er over! helt utrolig at dere vil samle 60 mennesker sammen, tenk om det er en der med smitte? Man trenger ikke vite at man er smittet.. ego!! Anonymkode: 01f37...b7f Man må fortsette å leve selv om det er korona. Så lenge et bryllup gjennomføres på en smittevernsvennlog måte så er det ingenting galt med det. Slutt å shame folk på den måten der. Anonymkode: 7fb4b...318 9
Kanutte Skrevet 14. mars 2021 #10 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 11.3.2021 den 11.18): Vi skal gifte oss i august med ca.60 inviterte gjester fra inn- og utland. Vi har leid et romslig lokale mtp at avstanden skal være så stor som mulig. Vi ønsker å følge ALLE regler for å unngå koronasmitte, og har lyst å komme med en vennlig påminnelse om å holde avstand og ikke klemme eller håndhilse, når vi sender ut invitasjonene og i selve lokalet. Hvordan ser dere andre som har bryllup i år for dere at bryllupet og festen vil bli mtp fysisk kontakt? Selv om endel av gjestene sikkert har blitt vaksinert innen den tid, tenker jeg at dansing med andre enn partner ikke er innenfor. Det samme med klemming og annen fysisk berøring. Hva tenker dere? Anonymkode: 67fac...132 Det som er vanskelig er å vite hvilke regler som gjelder for arrangement når vi kommer til august. Men skulle det bli lov å samle 60 gjester ville jeg tenkt på følgende en del ting Avstand mellom kohorter/familier - det kan bli trist om noen er alene. Servering ved bordene eller koldtbord? Koldtbord krever mer disiplin. Håndsprit tilgjengelig på alle bord, ved vrimleområder osv. Tenk over om du skal ha alkoholservering og hvor mye eventuelt. Håper du får feiret et fint bryllup! 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #11 Skrevet 14. mars 2021 Jeg hadde ikke dratt i bryllup så lenge korona situasjonen er som den er. Jeg hadde takket nei til invitasjon. Anonymkode: 48a0e...e7b 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #12 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg hadde ikke dratt i bryllup så lenge korona situasjonen er som den er. Jeg hadde takket nei til invitasjon. Anonymkode: 48a0e...e7b Vi regner med at mange takker nei ja, og det er selvsagt helt ok. ts Anonymkode: 67fac...132 4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #13 Skrevet 15. mars 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg hadde ikke dratt i bryllup så lenge korona situasjonen er som den er. Jeg hadde takket nei til invitasjon. Anonymkode: 48a0e...e7b Og det må alle som inviterer være forberedt på og respektere Men det er likevel lov å invitere, så gjør den enkelte opp sin egen mening, eller hva? Anonymkode: 7b294...e66 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #15 Skrevet 18. mars 2021 On 3/15/2021 at 4:44 PM, AnonymBruker said: Og det må alle som inviterer være forberedt på og respektere Men det er likevel lov å invitere, så gjør den enkelte opp sin egen mening, eller hva? Anonymkode: 7b294...e66 Det kommer helt an på hvilken kommune dere skal gifte dere i, og hvordan reglene er mtp smittevern på daværende tidspunkt. Når man ser at disse reglene endres svært ofte, gjerne hver uke/annen hver uke, så hadde jeg aldri invitert mer enn 8-10 personer til noe!! Husk at man er nok ikke kvitt korona enda da, selv om stadig flere blir vaksinert. Senest i dag har selve statsministeren blitt tatt i brudd på disse reglene. Hvordan skal du forvente at du kan unngå bot selv? Anonymkode: bb10c...88b
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #16 Skrevet 18. mars 2021 Altså, det å planlegge bryllup med gjester fra utlandet nå et nesten idioti. Anonymkode: fe0ed...e66 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #17 Skrevet 23. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 14.3.2021 den 16.16): Jeg føler der er så ufattelig egoistisk å gjennomføre dette i korona situasjonen.. tenkt at i løpet av dette krise året er det det du har fokusert på.. personlig har jeg sagt nei til slike selskap og kommer selvfølgelig til å ta ansvar å fortsette med det til dette er over! helt utrolig at dere vil samle 60 mennesker sammen, tenk om det er en der med smitte? Man trenger ikke vite at man er smittet.. ego!! Anonymkode: 01f37...b7f Herre satan altså! ro egget.. Vi har hatt kovid i 1 år og nå begynner ting å komme sakte tilbake til det normale. Så lenge man forholder seg til reglene ser jeg ikke problemet. Som bruden skriver her, så er de fleste nok vaksinert allerede til da og det virker som de har tenkt nøye igjennom hvordan de skal kunne få til bryllupet på en sikker og trygg måte. Trur det er viktig at man skal kunne få leve et nokså normalt liv selv opp i alt dette. Anonymkode: b6513...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #18 Skrevet 23. mars 2021 Vaksine hinder ikke smitte. Vaksine kan gjøre at du blir mindre syk om du blir smittet. Dersom noen sitter et par timer relativt nært (2m) over tid (en hel middag) så vil eventuell smitte være i luften rundt dem. Så selv om man holder avstand og selv om man har stort lokale, så vil folk kunne bli smittet dersom en er syk. At noe er lov betyr ikke at det er lurt. Det betyr bare at samfunnet ikke har kapasitet til å straffeforfølge alle som bryter rådene. Vi er ikke sakte på vei til normale tilstander. For første gang i denne pandemien må norske sykehus flytte dødssyke pasienter fordi de ikke har kapasitet til å ta seg av dem. Sprengte intensivavd på sykehus går ut over andre avdelinger. Helsearbeidere er overarbeidet fordi sykehusene blir underbemannet. Vær så snill, se litt lengre enn egen nesetipp. Bruk fornuft, selv om noe er lov. Anonymkode: 8f99c...b14 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2021 #19 Skrevet 23. mars 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Herre satan altså! ro egget.. Vi har hatt kovid i 1 år og nå begynner ting å komme sakte tilbake til det normale. Så lenge man forholder seg til reglene ser jeg ikke problemet. Som bruden skriver her, så er de fleste nok vaksinert allerede til da og det virker som de har tenkt nøye igjennom hvordan de skal kunne få til bryllupet på en sikker og trygg måte. Trur det er viktig at man skal kunne få leve et nokså normalt liv selv opp i alt dette. Anonymkode: b6513...8d4 Begynt å gå mot det normale? Hvor har du vært siden november? Anonymkode: fe0ed...e66 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå