Gå til innhold

Beste kattematen?

Fremhevede innlegg

Gjest Shawtyella
Skrevet

Vi har en pus på ca 7mnd, som har spist royal canin tørrför siste 3mnd, før det spiste hun våtfor fra royal canin. Jeg bruker også royal canin for hunden i hus, og har vært fornøyd med det de siste 5 årene. Men hundematen er litt billigere enn kattungeför. Noen som har erfaring med annet katteför til mindre stiv pris som er like bra? Jeg vil ha det beste for dem, koste hva det vil! Men om det finnes noe like bra til en billigere sum så har jeg lyst til å prøve ut dette!🥰Bruker ca 500kr på mat i mnd for de to. Hunden har også mistet litt interessen for föret så vurderer å prøve et nytt snart, for å se om matlysten går opp. Han elsker jo katteföret men kan jo ikke spise dette, så det har vi satt i høyden👍🏼😂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det er så veldig mye forskjell på pris på kvalitetsmerkene egentlig, skikkelig fôr koster. 

Vi varierer mellom Hills, RC og Eukanuba stort sett, pus blir litt lei av det samme, så bytter litt på. 

Noen er jo glad i å gi vom, og det er kanskje billigere å kjøpe inn store kvanta av, men det krever jo litt mer innsats. 

Anonymkode: 45a81...4dd

• Liker 1
Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet ikke om det er så veldig mye forskjell på pris på kvalitetsmerkene egentlig, skikkelig fôr koster. 

Vi varierer mellom Hills, RC og Eukanuba stort sett, pus blir litt lei av det samme, så bytter litt på. 

Noen er jo glad i å gi vom, og det er kanskje billigere å kjøpe inn store kvanta av, men det krever jo litt mer innsats. 

Anonymkode: 45a81...4dd

Ja har vurdert vom iforhold til hunden, men han har super helse og avføring med royal canin, så tror vi fortsetter med det foreløpig. Katten derimot er jeg usikker på, vil nok jevne seg litt ut, for hu spiser så sykt mye i denne voksefasen sin, derfor det gjerne går en 1,5kgs sekk på 3 uker😂Ja det er noe med det, det koster med kvalitet. Gamle katten vår elsket föret fra matmons, men litt usikker på dette nå. Tror vi bare holder oss til royal canin jeg, hun elsker jo dette, så det får koste hva det vil🥰Hva gjør man eller betaler man ikke for de pelskledde!

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper du i store sekker, så koster det mye mindre. Oppbevar i tett boks, så holder kvaliteten seg også. :)

Her går det også mest i RC. Prøver annet innimellom, men det er nok RC Maine Coon (har store katter) og de typene for kresne katter som er mest populær her i huset. Det samme gjelder våtfor, helst RC og så er det noen få andre typer de spiser i tillegg. Har stadig prøvd nye ting siden de var små, men de er skikkelig kresne likevel. 😅 

Anonymkode: 0cd20...b8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøper Hills 8kg om gangen. Fikk tips av veterinær å ha posene i fryseren for da holder smaken seg bedre. 

Anonymkode: 996ad...c4b

Gjest hellokitty
Skrevet

Om hunden ikke vil spise maten, forsøk å varme den noen sekunder i microen. Når maten blir varm kommer lukt og smak bedre frem.

Jeg har god erfaring med pro plan til katt. Det er skal være noe av det beste på markedet.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp mat fra Felleskjøpet til katten. Det har vært flere tilfeller for kattene har blitt syke/dødd. Hørte senest om et i høst, der katten måtte avlives.

Anonymkode: 2fe8c...407

• Liker 1
Gjest Shawtyella
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke kjøp mat fra Felleskjøpet til katten. Det har vært flere tilfeller for kattene har blitt syke/dødd. Hørte senest om et i høst, der katten måtte avlives.

Anonymkode: 2fe8c...407

Nei kjøper aldri fra felleskjøpet. Uff så fælt! Jeg kjøper kun mat fra musti, stoler ikke på stort annet!👍🏼

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper kattemat på Rema. 

Anonymkode: 1f55b...8f5

AnonymBruker
Skrevet

Bruker RC light til katten som er litt overvektig. Også får han litt våtfor også.

Anonymkode: ef840...6bd

AnonymBruker
Skrevet

Meld deg inn I Musti, der er hver 7. pose med kattemat gratis.

Anonymkode: 264f1...abf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...