Gå til innhold

Hund endret plutselig adferd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har en 11 år gammel Jack russel terrier. Vi flyttet for et halvt år siden til andre siden av Norge pga kjæresten min(nå samboer). Hunden forelsket seg i han veldig fort og de ble bestevenner. Helt plutselig for et par dager siden så vil ikke hunden være med han på kveldstid og vil ikke bli med om han skal gå tur med han på kvelden eller morgenen. Hunden sover med oss om natten og ligger gjerne helt inntil ryggen min, og vil ikke flytte seg derfra om morgenen. Han gjemmer seg bak meg på kveldsturen og virker redd. 

Hva kan vi gjøre? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veterinær med en gang, spesielt siden hunden er 11 år gammel. Kan være sykdom som gjør at han forandrer adferd.

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som om den er syk ja. På tide å komme deg til veterinær. 

Skrevet

Tusen takk for råd, har time hos dyrlege i morgen😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har den blitt misbrukt eller noe kanskje siden den fjerner seg fra kjæresten din?

Anonymkode: 8d9b8...9b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Har den blitt misbrukt eller noe kanskje siden den fjerner seg fra kjæresten din?

Anonymkode: 8d9b8...9b5

Nei, de er aldri alene bortsett fra på kveldsturen så det ville jeg nok merket. Han er super glad når han kommer inn igjen, så forventer han hadde hatt en annen reaksjon fra han 

Skrevet

Blir hunden med deg på tur da?

AnonymBruker
Skrevet

Hunder i sengen er det mest ekleste som finst!!

Anonymkode: 51139...653

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hunder i sengen er det mest ekleste som finst!!

Anonymkode: 51139...653

Slapp av! TS vil ikke ha deg i sengen uansett 😉

• Liker 7
Skrevet
Min_hund_er_Grå skrev (På 12.3.2021 den 11.06):

Blir hunden med deg på tur da?

Ja, uten noen problemer. Er ikke noe problem når vi går tur sammen på kvelden heller

Skrevet

Takker så mye for råd, dyrlegen kom frem til at dette var noen sære greier men at det mest sannsynlig er snakk om angst eller demens😊

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min ble svært dement når hun ble gammel. Ble veldig nervøs og redd for mye rart. Fikk en voldsom septasjonsangst til meg. Siste året hun levde kunne hun ikke være lengre unna meg enn en meter omtrent😏 sluttet å bry seg om andre enn meg. Ble redd folk tror jeg.

Anonymkode: 0b359...532

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...