AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Når kan vi møte opp fysisk på jobb, la barn og unge dra på trening, droppe munnbind, og reise utenlands kun for fornøyelsens skyld? Anonymkode: e82a0...a77 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Ihvertfall ikke før Juli folk sier Mai men dette kan ta lengre tid kommer helt an på om viruset muterer videre. En ting som kan skje er at viruset muterer og blir resistant mot de vaksinene som allerede er ute. Skjer det så er vi tilbake til der vi begynte igjen og må vente på at nye vaksiner skal utvikles. Anonymkode: 4c6ef...4af 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Kanskje til høsten når skolene starter opp igjen.. Anonymkode: 419ae...40c
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 Vår 2021 Men frykter vi må vente lenger, sent 2022 eller tidlig 2023 Anonymkode: fd879...a6a
Milky Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Sikkert aldri. Vaksinen fungerer i 6mnd.. hva gjør mn etter det? Vaksinerer 2 ganger i året inn i evigheten? Endret 10. mars 2021 av Spicymami 15
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Helt normalt? Som i 2019? Aldri. Anonymkode: bd44d...5ca 17
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 Spicymami skrev (1 minutt siden): Sikkert aldri. Vaksinen fungerer i 6mnd.. hva gjør mn etter det? Vaksinerer 2 ganger i året inn i evigheten? Det er det er gjør med influensavaksinen. Det er bare en gang i året, men som de fleste andre vaksiner så må de tas regelmessig for at de skal fungere. Anonymkode: 8d476...e3f 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt normalt? Som i 2019? Aldri. Anonymkode: bd44d...5ca Tror bruk av munnbind er noe folk kommer til å fortsette men, om ikke for korona, så for andre ting. Anonymkode: 419ae...40c 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 Kanskje neste sommer. Håper jeg . Anonymkode: 1fce1...b0e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #11 Skrevet 10. mars 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror bruk av munnbind er noe folk kommer til å fortsette men, om ikke for korona, så for andre ting. Anonymkode: 419ae...40c Jeg kommer til å fortsette å bruke munnbind hver gang jeg forlater huset.. det er god etikke Anonymkode: fd879...a6a 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror bruk av munnbind er noe folk kommer til å fortsette men, om ikke for korona, så for andre ting. Anonymkode: 419ae...40c Vi har nå levd med dette i et år. Folk blir vant. Aksepterer alt. Som noen har sagt «Det har blitt «den nye normalen», men det er ikke normalen og vi skal ikke late som om det er normalen». Anonymkode: bd44d...5ca 13
Milky Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er det er gjør med influensavaksinen. Det er bare en gang i året, men som de fleste andre vaksiner så må de tas regelmessig for at de skal fungere. Anonymkode: 8d476...e3f Ja men de må sikkert drive å produsere masse forskjellige vaksiner. Det er ikke sikkert at disse fungerer mot dagens mutasjoner, og hvertfall ikke for fremtidige mutasjoner. Vi har mye mindre dødsfall og innleggelser enn for et år siden, likevel har vi så og si akkurat samme strenge tiltak med unntak av skole bhg. Tror regjeringen kommer til å drøye åpning så lenge som mulig fordi de ikke har klart å ruste opp helsevesenet en dritt på et år 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #14 Skrevet 10. mars 2021 Jeg håper jo i sommer eller noe. Men har begynt å mistenke at myndighetene hele tiden gir oss litt håp, uten at det egentlig er substans i det. Har følt at de har gjort dette hele tiden, spesielt når de må stenge mer ned, da er det alltid fraser som at vi må virkelig skjerpe oss denne gangen, for da blir det nok nesten normaltilstander etter at vi har klart det. Dette har de drevet og sagt i ett år, men det skjer liksom aldri. Tror det er en slags strategi de har, for at folk ikke skal miste helt motet. Hvis de sa at dette nok kommer til å ta flere år, hadde folk knekt helt sammen. Eller mange hadde det. Håper jeg tar feil, men jeg tror det er sannheten. Alt tyder på at vi står ansikt til ansikt med en veldig veldig stor utfordring her, og jeg frykter at vi nå snart får en mutasjon som vaksinen ikke fungerer på. Jeg er pessimistisk av natur da, så ikke ta mine synsinger for god fisk. Anonymkode: bffc8...274 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #15 Skrevet 10. mars 2021 Det vil aldri bli 100% normalt igjen, Anonymkode: dbc45...06b 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #16 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kommer til å fortsette å bruke munnbind hver gang jeg forlater huset.. det er god etikke Anonymkode: fd879...a6a Nei, det er egentlig ganske crazy, du har bare glemt hvordan en normal verden er. Anonymkode: 419ae...40c 8
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #17 Skrevet 10. mars 2021 Spicymami skrev (Akkurat nå): Ja men de må sikkert drive å produsere masse forskjellige vaksiner. Det er ikke sikkert at disse fungerer mot dagens mutasjoner, og hvertfall ikke for fremtidige mutasjoner. Vi har mye mindre dødsfall og innleggelser enn for et år siden, likevel har vi så og si akkurat samme strenge tiltak med unntak av skole bhg. Tror regjeringen kommer til å drøye åpning så lenge som mulig fordi de ikke har klart å ruste opp helsevesenet en dritt på et år Samme som med influensavaksinen. Den er forskjellig hvert år. Anonymkode: 8d476...e3f 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #18 Skrevet 10. mars 2021 Spicymami skrev (1 minutt siden): Ja men de må sikkert drive å produsere masse forskjellige vaksiner. Det er ikke sikkert at disse fungerer mot dagens mutasjoner, og hvertfall ikke for fremtidige mutasjoner. Vi har mye mindre dødsfall og innleggelser enn for et år siden, likevel har vi så og si akkurat samme strenge tiltak med unntak av skole bhg. Tror regjeringen kommer til å drøye åpning så lenge som mulig fordi de ikke har klart å ruste opp helsevesenet en dritt på et år Ja, samme strenge tiltak, folk blir permittert, drikker mer, sliter psykisk...men godkjenner alt som blir «servert». Anonymkode: bd44d...5ca 3
velociraptor Skrevet 10. mars 2021 #19 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er det er gjør med influensavaksinen. Det er bare en gang i året, men som de fleste andre vaksiner så må de tas regelmessig for at de skal fungere. Anonymkode: 8d476...e3f Influensavaksine tar de som er redde for smitte, for å beskytte seg selv. Det er ikke noe som presses på hele befolkningen. «De fleste andre vaksiner» tas absolutt ikke hvert år. Noen er hvert 10. år, noen gir livslang beskyttelse så snart man er ferdig vaksinert, fjerne to forholdsvis tette doser og så en booster ca et år etterpå. 4
GammelKaktus Skrevet 10. mars 2021 #20 Skrevet 10. mars 2021 Tror heller ikke vi vil gå helt tilbake til slik det var før, men vi får se. 2
Anbefalte innlegg