Gjest oioi Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 her er saken, den jobben jeg er i nå vet hjeg at sjefen setter stor pris på meg og vil ikke at jeg skal slutte... men så er jeg ganske lei av den, så jeg fikk den store drømmejobben... men jeg har en mnd oppsigelsestid på den gamle. men den nye jobben vil at jeg skal starte snarest...dette tilsier full jobbing. er student og dette kræsjer skikkelig!! hvordan skal dette løses? jeg kan jo spørre om å gå før men.... tviler.. en annen ting er at på den nye jobben krever de faste dager og dette går ikke opp i opp dersom jeg må ha en mnd oppsigeslestid! dessuten hva skal jeg si i oppsigeslesbrevet.. ny jobb eller intet?? hvis jeg sier intetblir det litt rart når jeg plutzelig begynner å bytte om på vakter, men hvis ny jobb vet jeg at jeg sårer sjefen min og at de ikke blir på min side.... men ikke bryr seg... uff
Nella Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 (endret) Si det som det er til sjefen din. Du har fått drømmejobben og velger å takke ja til det tilbudet. En profesjonell arbeidsgiver skal takle det på en ordenlig måte. Og hvor ofte slutter ikke folk i jobber til fordel for noe bedre? Ganske normalt. Det er bare å spille med åpne kort her. Du kan høre med sjefen der du er nå om du får gå før og kan du ikke det må du si ifra til det andre stedet. Helt vanlig at det er oppsigelsestider før man får nye i jobb. Det må de på en måte bare godta om de vil ha deg. I oppsigelsesbrevet trenger du ikke å skrive stort. Bare at du sier opp egentlig. Men ha en åpen prat med sjefen da. Hva vil du si om sjefen spør liksom, ikke noe bra å dra en løgn for at den blir oppdaget etterpå. Endret 23. august 2005 av Nella
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #3 Skrevet 25. august 2005 Jeg er enig med Nella. I oppsigelses-brevet trenger du ikke å skrive noen grunn, men jeg synes du skal si noe til sjefen din om hvorfor du slutter. At det ikke er fordi du absolutt vil bort fra den jobben du har, at det er så fælt der, men at du har fått et tilbud du synes er så bra at du har lyst til å gripe sjansen. Din nye arbeidsplass må bare forholde seg til reglene om oppsigelsestid. Din nåværende sjef kan la deg gå tidlig hvis han vil, men han er i sin fulle rett til å holde på deg helt ut. Dersom din nye arbeidsplass absolutt trenger folk NÅ, må de ansette noen andre i stedet. Kanskje du kan foreslå å begynne opplæringen i oppsigelsestiden, bare noen dager her og der som ikke kræsjer med jobben du har. Da får du jo begynt litt, og du får en myk start også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå