Gå til innhold

Når leasingperioden er slutt

Gjest Mr Bergen

Anbefalte innlegg

Gjest Mr Bergen

En kamerat av meg leaset den nye  Nissan Leaf  da den ble lansert i 2018 og neste måned utløper leasingen.

Pga økonomi har han utsatt minst en service og kjørt flere kilometer enn avtalt. I tillegg er det kommet stripe i lakken pga handlevogn. Han forventer en saftig regning.

Når leasingperioden er slutt, kan han da fortsette å lease bilen for å utsette disse kostnadene eller blir det tatt oppgjør uansett den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han bør lese kontrakten. Står jo der.

Anonymkode: 4ff83...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han kan kanskje kjøpe den ut med riper og mislighold,  men han må lese kontrakten sin. 

Anonymkode: 79f6f...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvilken avtale det er det. Enkleste er å ringe å snakke med de. Regner med de er interessert i å leie ut videre.  Kanskje han kan få med båtkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Bergen
Smeltemann skrev (2 timer siden):

Spørs hvilken avtale det er det. Enkleste er å ringe å snakke med de. Regner med de er interessert i å leie ut videre.  Kanskje han kan få med båtkjøp.

Båtkjøp😂 Spørsmålet mitt var visst ikke det mest gjennomtenkte her på KG, han må få lest kontrakten eller ringt forhandler istedenfor å spørre sin blonde venn (meg) om råd😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mr Bergen skrev (10 timer siden):

En kamerat av meg leaset den nye  Nissan Leaf  da den ble lansert i 2018 og neste måned utløper leasingen.

Pga økonomi har han utsatt minst en service og kjørt flere kilometer enn avtalt. I tillegg er det kommet stripe i lakken pga handlevogn. Han forventer en saftig regning.

Når leasingperioden er slutt, kan han da fortsette å lease bilen for å utsette disse kostnadene eller blir det tatt oppgjør uansett den dagen?

Hvis han har råd til det, ville jeg vurdert å forlenge leasingen. En service som er droppet + kjørt for mye + stripe i lakken kan bli styggdyrt. 

Vi leverte tilbake en leasingbil for et par år siden. ikke kjørt for lenge. Et steinsprutmerke i lakken. Bilen skulle til service sammen måned som vi leverte den. I den serviceen lå det en "pakke" med deler som måtte skiftes på den modellen på 3 års servicen. Regningen kom på kr. 19.000. 

Anonymkode: a2176...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mr Bergen skrev (26 minutter siden):

Båtkjøp😂 Spørsmålet mitt var visst ikke det mest gjennomtenkte her på KG, han må få lest kontrakten eller ringt forhandler istedenfor å spørre sin blonde venn (meg) om råd😉

Hehehehe.  Ordliste 😲😲😲

Gjennkjøp skulle det stå.

Leasing med gjennkjøpsavtale. 

Har hatt mange leasinger med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Bergen
Smeltemann skrev (45 minutter siden):

Hehehehe.  Ordliste 😲😲😲

Gjennkjøp skulle det stå.

Leasing med gjennkjøpsavtale. 

Har hatt mange leasinger med det.

Som betyr at forhandler ved endt leasing tilbyr kunden å kjøpe bilen for x antall kroner og så må vedkommende selv vurdere om han er interessert eller ei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr Bergen skrev (1 time siden):

Som betyr at forhandler ved endt leasing tilbyr kunden å kjøpe bilen for x antall kroner og så må vedkommende selv vurdere om han er interessert eller ei? 

Yess 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...