Gå til innhold

Skaffe seg hest til hobbybruk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sett at man har stallplass og økonomien i orden, hva er alt det andre man må tenke på? Noe er jo helt innlysende som fôr, veterinærutgifter og hovslager, men hva med alt det andre? Og hvor mye erfaring hadde dere da dere skaffet dere hest?

Anonymkode: 26bfb...82d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp med hest, du trenger utstyr til å ri og stelle den, mer utstyr om du vil drive med kjøring eller noe. Forsikring er greit å ha, pussekasse med alt av børster,  dekken og sånt om det er en rase som trenger det. Du ser hva du får behov for underveis, men jeg ville hatt noen grimer og leietau som du har flere å veksle mellom, vaskemidler til seletøyet er også fint. Sikkerhetsvest til deg. 

Anonymkode: f3016...fda

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere hester over snart 30 år og jobber som hovpleier. Hvis du har lite erfaring med hest vil jeg på det sterkeste råde deg til å leie på et sted der det er noen andre som er veldig erfarne. Hester er kompliserte, store dyr. Mye kan gå galt og hvis man ikke er erfaren er det ikke alltid lett å plukke opp signaler om at noe er galt. En god og dekkende forsikring er også viktig.

Anonymkode: da71c...0a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å ri som 9åring og har drevet med hest siden. Nå er jeg 35 og vi har en trivelig hobbyhest som hele familien kan stelle og kose med, og mor kommer seg ut på tur og dressurtimer. Man er aldri utlært med hest. Dette er min 4. egne hest og alle er forskjellige. 

Anbefaler å ha hest oppstallet på utegang på en aktiv stall med andre erfarne hesteeiere og få undervisning ukentlig. Er hesten på utegang får den sine behov for bevegelse og flokkliv dekket, så det passer fint til hobbyhester :)

Og ikke kjøp den "første og beste", se etter en snill og grei hest litt opp i alder som er ukomplisert med det meste :) Skal man ha hest som hobby så skal det være kos, så ikke gå i fella og kjøp en "problemhest" du må "fikse" eller en unghest du må oppdra. 

Anonymkode: 421db...a61

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...