AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #1 Skrevet 10. mars 2021 Er det helt håpløst å hente valp i Sverige nå? Er grensa helt stengt? Er det noen som har hentet valp i Sverige i det siste? Hvordan gikk det? Anonymkode: d5370...b14
Troyamin Skrevet 10. mars 2021 #2 Skrevet 10. mars 2021 Få oppdretter til å møte deg på grensen. Lurt å gi beskjed til tollstasjonen på forhånd, da slipper dere å komme i rushet. Det er ikke nødvendig å innom tollstasjonen, med mindre du får beskjed om dette. Hentet nettopp valp på gamle Svinesund. Hunden ble overlevert sammen med pass. Andre papirer blir sendt som brevpost. (Signering av kontrakt osv) Og vi hadde ingenting med tollen å gjøre, da de ikke så på overleveringen som noe problem. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Skrevet 10. mars 2021 Her er litt generell info om å kjøpe hund fra Sverige. Lurt å være oppmerksom på at det er mange hunder som selges uten stamtavle som trolig er fra puppyfarms eller fra andre ikke-egnede oppdrettere nå om dagen. Du er sikkert klar over det, men bedre å være på den sikre siden ved å fortelle det én gang for mye Anonymkode: 6e030...edc 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #4 Skrevet 10. mars 2021 Troyamin skrev (7 timer siden): Få oppdretter til å møte deg på grensen. Lurt å gi beskjed til tollstasjonen på forhånd, da slipper dere å komme i rushet. Det er ikke nødvendig å innom tollstasjonen, med mindre du får beskjed om dette. Hentet nettopp valp på gamle Svinesund. Hunden ble overlevert sammen med pass. Andre papirer blir sendt som brevpost. (Signering av kontrakt osv) Og vi hadde ingenting med tollen å gjøre, da de ikke så på overleveringen som noe problem. Du må jo innom tollen for å betale tollavgiften. Eller moms eller hva søren de kaller det. Hunden er en vare som skal fortolles. Anonymkode: d24e2...cf1
Troyamin Skrevet 10. mars 2021 #5 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må jo innom tollen for å betale tollavgiften. Eller moms eller hva søren de kaller det. Hunden er en vare som skal fortolles. Anonymkode: d24e2...cf1 Og hvis summen i kontrakten sier 0,- ?!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #6 Skrevet 10. mars 2021 Troyamin skrev (9 minutter siden): Og hvis summen i kontrakten sier 0,- ?! Det godtar de sjeldent. En og annen er ok, men ekstremt få. De ser på hva rasen koster i Norge desverre Anonymkode: d24e2...cf1
Troyamin Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det godtar de sjeldent. En og annen er ok, men ekstremt få. De ser på hva rasen koster i Norge desverre Anonymkode: d24e2...cf1 Aldri vært et problem for min del. Hadde jeg kjøpt hund for over 3000 eller 6000,- *avhengig av hvor lenge jeg var i Sverige) hadde det vært noe annet. Selvsagt.
Høyeheler Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Troyamin skrev (6 timer siden): Og hvis summen i kontrakten sier 0,- ?! Her har Anonymkode: d24e2...cf1 helt rett Det godtar de sjeldent. En og annen er ok, men ekstremt få. De ser på hva rasen koster i Norge desverre Der skal uansett følge med en utførselsdeklarasjon av varen som skal utføres og korekt utfylt faktura, selgers navn og kjøpers. Du impoterer en vare utland og den skal tolldeklarers når den innføres til Norge uansett om du har fått den gratis. Har du betalt mva i Sverige kan du få den tilbake når varen er utført. Er kjøpesummen på fakturaen 0 og hunderasen selges i Norge til en sum av 30 000 kan du fort få et problem på grensen. Endret 10. mars 2021 av Høyeheler tillegg
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #9 Skrevet 10. mars 2021 Er ikke tollstasjonen på denne siden av norske grensa? Da må vel oppdretteren over grensen. Eller? Anonymkode: d5370...b14
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #10 Skrevet 10. mars 2021 Jeg for min del må innom tollen for å betale toll. Men får oppdretteren komme over i norske siden av grensa siden tollstasjonen ligger i Norge? Anonymkode: d5370...b14
Troyamin Skrevet 11. mars 2021 #11 Skrevet 11. mars 2021 Høyeheler skrev (6 timer siden): Her har Anonymkode: d24e2...cf1 helt rett Det godtar de sjeldent. En og annen er ok, men ekstremt få. De ser på hva rasen koster i Norge desverre Der skal uansett følge med en utførselsdeklarasjon av varen som skal utføres og korekt utfylt faktura, selgers navn og kjøpers. Du impoterer en vare utland og den skal tolldeklarers når den innføres til Norge uansett om du har fått den gratis. Har du betalt mva i Sverige kan du få den tilbake når varen er utført. Er kjøpesummen på fakturaen 0 og hunderasen selges i Norge til en sum av 30 000 kan du fort få et problem på grensen. Aldri hatt problemer med å få inn hunder på den måten. Alltid kjørt på rødt. Blir bare sendt videre. Sist jeg tollet inn en hund, var da jeg kjøpte en for over 6 år siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå