AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #21 Skrevet 3. april 2021 Jeg hadde hyppig spotting i nærmere ett år... Etter 3 år fjerna jeg den pga. kjipe bivirkninger. Aldri mer! Anonymkode: f5467...249
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #22 Skrevet 8. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 23.13): Jeg har et par tråder om samme spiral. Fikk den i januar. Spotter fortsatt. Anonymkode: 4c30a...e27 Dette er meg tror jeg. Og jeg blør enda. Faan altså. 🥺 Anonymkode: 4c30a...e27
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #23 Skrevet 8. juni 2021 Spottet i rundt 5-6mnd og så ingen blødning frem til uttak ved fem år. Anonymkode: 19c1d...3c5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #24 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg fikk lagt inn Mirena 20.september. Småblødninger de to første dagene til å gå over til småspotting de neste dagene. Siste uken økte det med brun utflod og for tre dager siden til å skjønne det var menstruasjon. Jeg er innstilt på å spotte noen måneder fremover, og er glad jeg ikke trenger å gå rundt med tampong OG bind for å ikke blø igjennom. Håper jeg en dag er heldig og mister menstruasjonen helt! ( 40 år) Anonymkode: d44e7...122
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #25 Skrevet 11. oktober 2022 Har dere fått redusert sexlyst? Jeg har hatt spiral i 9 år (siden første barn) og er egentlig strålende fornøyd. Ikke spesielt vond å sette inn, og ingen mensen på 9 år!!🙌🏼 (Med unntak av renselse etter fødsel). Var vel så vidt noen bloddråper et par dager etter at de ble satt inn. Eneste problemet er at jeg har overhodet ikke sexlyst. Såpass at jeg lurer på om jeg rett og slett er aseksuell. Men samtidig så er jeg jo også en stresset småbarns mor, med hektisk hverdag og i et (egentlig godt) ekteskap som er laaangt over nyforelsket fasen. Så kanskje det er helt naturlig å ikke ha noe særlig sexlyst? Noen som har vært i min situasjon og sexlysten kom tilbake når spiralen ble fjernet? Hadde vært greit å prøve å være uten en stund, spesielt for mannens del, men jeg har jo virkelig ikke lyst til å måtte forholde meg til mensen igjen😫 Anonymkode: 9673c...ed4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #26 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 4.13): Til dere som måtte fjerne spiralen pga kraftige bivirkninger. Fikk dere noen penger tilbake?! Min kostet over 1700 kr og jeg måtte spare for å i det hele tatt ha råd til den. Tenkte det lønte seg fordi den skulle vare i noen år. Så nå når det ser ut til at jeg må fjerne den, føles det veldig som svært bortkastede penger😣 Burde jo vært en garanti på dem når gynekologen påstår de nesten ikke har kraftige bivirkninger. Og det står ikke en gang i pakningsvedlegget at den kan føre til kraftig nedsatt sexlyst og anorgasme. Anonymkode: 34850...658 Anorgasme fikk jeg på p sprøyte . Var bare 19 år . Kjipt å bli ødelagt . Har aldri fått tilbake orgasme evnen heller . Varig skadet Anonymkode: 53260...4a5
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #27 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har dere fått redusert sexlyst? Jeg har hatt spiral i 9 år (siden første barn) og er egentlig strålende fornøyd. Ikke spesielt vond å sette inn, og ingen mensen på 9 år!!🙌🏼 (Med unntak av renselse etter fødsel). Var vel så vidt noen bloddråper et par dager etter at de ble satt inn. Eneste problemet er at jeg har overhodet ikke sexlyst. Såpass at jeg lurer på om jeg rett og slett er aseksuell. Men samtidig så er jeg jo også en stresset småbarns mor, med hektisk hverdag og i et (egentlig godt) ekteskap som er laaangt over nyforelsket fasen. Så kanskje det er helt naturlig å ikke ha noe særlig sexlyst? Noen som har vært i min situasjon og sexlysten kom tilbake når spiralen ble fjernet? Hadde vært greit å prøve å være uten en stund, spesielt for mannens del, men jeg har jo virkelig ikke lyst til å måtte forholde meg til mensen igjen😫 Anonymkode: 9673c...ed4 Du må velge mellom mens og sexlyst . Spiral er sexlyst dreper . Akkurat som p sprøyte Anonymkode: 53260...4a5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #28 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 11.10.2022 den 12.39): Jeg fikk lagt inn Mirena 20.september. Småblødninger de to første dagene til å gå over til småspotting de neste dagene. Siste uken økte det med brun utflod og for tre dager siden til å skjønne det var menstruasjon. Jeg er innstilt på å spotte noen måneder fremover, og er glad jeg ikke trenger å gå rundt med tampong OG bind for å ikke blø igjennom. Håper jeg en dag er heldig og mister menstruasjonen helt! ( 40 år) Anonymkode: d44e7...122 Nå er det snart et halvt år siden innsett av Mirena. Jeg har menstruasjoner som varer alt fra 10-17 dager. Ikke mye blod, men må i minste fall ha truseinnlegg. Har hatt alt fra 5-15 dager med blødningsfri. Håper det snart går over til å ha kortere blødninger (ingen) og lenger tid mellom hver blødning. Anonymkode: d44e7...122
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå