petterm Skrevet 9. mars 2021 #1 Del Skrevet 9. mars 2021 Noen som kan forklare meg hva som påvirker pris på tilsynelatende like bruktbiler? Tenker på biler solgt av profesjonelle selgere med samme motor, omtrent samme kjørelengde og relativt likt utstyr. Har vært på jakt etter bil en stund og har dannet meg et bilde av hva prisene ligger på. Så ser jeg at noen biler tilbys 30-40 000kr rimeligere enn forventet. Er det et tegn på at bilene har feil eller mangler? Har vurdert et par rimelige biler, men kontakt med selger har gitt en dårlig følelse, så jeg har droppet de. På den annen side ser jeg biler som averteres vesentlig dyrere enn forventet, og som selges etter kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #2 Del Skrevet 10. mars 2021 Avanse og garantier. Anonymkode: 862df...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2021 #3 Del Skrevet 10. mars 2021 Selger må jo tilpasse seg det lokale markedet. Hvor mye går biler for ved svenskegrensen vs. en øy langt ute på Vestlandet? Tilstanden spiller selvsagt en rolle, samt utstyr og forhandlerens rykte, ønske om avanse/spillerom for forhandlinger. Jæger i Bergen tar rundt 80% påslag ift privatsolgte biler. Noen er villig til å betale for "tilliten", men bilene er ikke nødvendigvis bedre (så på en Avensis der en gang med 8 og 10 år gamle dekk - skrekk og gru). Jeg har ofte orientert meg dit hen at den billigste prisen i markedet minus 10% er et rettesnor. Så prut i vei! Kjøpte hos forhandler sist og det ble vel 18% avslag på fem år gammel bil ift. annonsert pris. Men da stå jeg i hardt, en lørdag rett før stengetid - hadde en maken bil lina opp som alternativ på motsatt side av landet. Hva er det du ser etter, forresten? Mange slike innlegg fra deg i det siste. Anonymkode: 959e1...e45 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 10. mars 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selger må jo tilpasse seg det lokale markedet. Hvor mye går biler for ved svenskegrensen vs. en øy langt ute på Vestlandet? Tilstanden spiller selvsagt en rolle, samt utstyr og forhandlerens rykte, ønske om avanse/spillerom for forhandlinger. Jæger i Bergen tar rundt 80% påslag ift privatsolgte biler. Noen er villig til å betale for "tilliten", men bilene er ikke nødvendigvis bedre (så på en Avensis der en gang med 8 og 10 år gamle dekk - skrekk og gru). Jeg har ofte orientert meg dit hen at den billigste prisen i markedet minus 10% er et rettesnor. Så prut i vei! Kjøpte hos forhandler sist og det ble vel 18% avslag på fem år gammel bil ift. annonsert pris. Men da stå jeg i hardt, en lørdag rett før stengetid - hadde en maken bil lina opp som alternativ på motsatt side av landet. Hva er det du ser etter, forresten? Mange slike innlegg fra deg i det siste. Anonymkode: 959e1...e45 Octavia 2016/2017 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå