Gå til innhold

Alene på teltur


Toan.

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har alltid likt tanken om å være mer ute i naturen og ønsker å komme meg mer ut på telturer. Jeg har prøvd uten hell i flere år å få med venner og familie så har nu innsett att jeg får dra alene. Men det å dra på telttur alene gjør meg litt sånn smånervøs. Er det noen her inne som bruker å telte alene? Har dere noen tips til en ny (solo) telte? 

Lure også på om noen kjenner til noen telt som ikke koster alt for mye men som også tåler litt regn og vind? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på Helsport sine sider, de selger ofte ut telt til rabattert pris. 

Anonymkode: 9fd4a...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Toan. skrev (På 9.3.2021 den 2.26):

Hei! Jeg har alltid likt tanken om å være mer ute i naturen og ønsker å komme meg mer ut på telturer. Jeg har prøvd uten hell i flere år å få med venner og familie så har nu innsett att jeg får dra alene. Men det å dra på telttur alene gjør meg litt sånn smånervøs. Er det noen her inne som bruker å telte alene? Har dere noen tips til en ny (solo) telte? 

Lure også på om noen kjenner til noen telt som ikke koster alt for mye men som også tåler litt regn og vind? 

Er du på Facebook? Hvis ja, finnes utallige sider om telting og utendørs aktiviteter. 

Tips og råd om alt i fra telt til hvor det er fint å slå opp teltet. Kanskje du til og med finner noen du kan telte sammen med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et eget norsk forum om fjell og telting, bare google så finner du det. Der finner du nok mange svar på det du lurer på🙂

Anonymkode: 10625...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har teltet alene en gang. Var helt topp, og en skikkelig frihetsfølelse. Do it! Utstyret trenger ikke å være fancy, og turen må ikke være lang. Start litt etter litt. Kanskje noen har et telt du kan låne, eller kjøpe brukt på finn? 

Jeg syntes i alle fall det har vært fint å se an etterhvert hva jeg egentlig trenger og ikke. Det er så sykt mye utstyr man kan få kjøpt, men ofte holder de billigste variantene lenge. I alle fall til du har fått mer erfaring om hva du trenger og hvor mye du bruker det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt topp å reise på telttur alene, men dørstokkmila blir ofte litt lang... Og man får veldig mye å bære når man må ha alt i en sekk. Men Kjør på!

Dette teltet fra Helsport er førstevalget mitt om jeg skal på tur alene,  bra&lett&"billig".

https://www.xxl.no/helsport-nordmarka-2-tomannstelt-gronn/p/1133560_1_style

 

Eller dette (jeg har ingen erfaring med dette):

https://www.milrab.no/jack-wolfskin-gossamer-telt-mountain-green/cat-p/c/p1500184612?gclid=Cj0KCQiA-aGCBhCwARIsAHDl5x-iH6PoaVqhST0cua383mtH_2um8guIz38AGK2IX_vWphAkzdCOSJMaAvvnEALw_wcB

Endret av Tiuren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det sommer- eller vinter telting du tenker på?  Det er stor forskjell på hva du trenger om det er telting på vinterstid.  

Mannen min og jeg telter på vinteren, og har kjøpt vårt telt via overskuddslager i Forsvaret.  Vi har f.eks. vedfyrt ovn i teltet.  Har opplevd all slags vær og har aldri frøset.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...