Gjest vrangforestillingen? Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 Jeg er en jente på 22 år. I løpet av de to siste årene og etter en abort har kroppen min forandret seg. Jeg har gått opp 7 kg (veier nå 65) og har fått større bryster. I tillegg til dette så har jeg fått denne berømte puta på magen. Det som er er at når jeg ser meg i speilet, så har kroppen min blitt så kvinnelig. Jeg føler meg feit, og for meg så ser jeg feil overalt. Puta på magen er stygg, og jeg er bollemage, så den vil jeg fettsuge. Lårene mine er fulle av cellulitter, men i følge min mor som nesten sto og gråt imens jeg sa dette sa at jeg verken har bollemage eller cellulitter. Men jeg SER det jeg SER. Jeg klarer ikke å se noe annet. Den kvinnelige kroppen er fin, men ikke på meg. Det føles som om jeg går igjennom puberteten på nytt. Jeg har lyst til å fettsuge magen min, og gjøre noe med brystene. jeg syns de henger litt. Jeg tenker bare på kropp kropp og atter kropp. Jeg blir vel påvirket av alle disse nakne kroppene i avisene for tiden? Jeg orker ikke å telle de jævlige kaloriene mer, og jeg orker ikke å presse meg til å ta 200 knebøy for å få vekk celulittene. Herregud, dette høres jo sykt ut? Alt som står i hodet mitt er kropp. Og alt som står i hodet mitt er at jeg er feit, har bollemage og lår fulle av cellulitter. Hva gjør jeg? Jeg vil ikke BARE tenke på kropp. det fins jo søren meg andre ting å tenke på her i verden.
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 Vel, du vet jo selv at disse tankene er destruktive, og du virker villig til å gjøre noe med det. Trening vil sikkert hjelpe på selvbildet ditt. Du må finne noe annet som du flytter fokuset på. Jeg har ingen vanskeligheter med å sette meg inn i situasjonen din. Når man alltid har vært tynn, så er det en omstilling å plutselig få såkalte kvinnelige former.
Gjest vrangforestillingen? Skrevet 23. august 2005 #3 Skrevet 23. august 2005 Ja, det er spesielt. Og plutselig bli en kvinne. Det føles ut som om puberteten er her på nytt. jeg trener ofte faktisk. Gjerne 5-6 ganger per uke.
Gjest Melk Skrevet 23. august 2005 #4 Skrevet 23. august 2005 En mager trøst, men jeg kjenner mange som har opplevd det du nå opplever i begynnelsen av 20-årene. En hel del legger litt på seg da.
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2005 #5 Skrevet 23. august 2005 Ja, det er spesielt. Og plutselig bli en kvinne. Det føles ut som om puberteten er her på nytt. jeg trener ofte faktisk. Gjerne 5-6 ganger per uke. ← Okey.. Du har kommet et skritt på veien siden du forstår at du faktisk har et problem, nå må du gjøre noe med det. Det er vanskelig, men du må tvinge deg selv til å tenke på andre ting enn kropp og vekt. Aktiviser deg (kanskje ikke trening, siden det er så knyttet til problemet ditt..). Treff venner, få en ny hobby og tenk på andre ting.
reddelinnea Skrevet 23. august 2005 #6 Skrevet 23. august 2005 Jeg har også lagt på meg 10 kilo det siste året. Æsj. Vet ikke hvorfor heller siden jeg ikke har spist noe mere. Jeg la plutselig på meg jeg. Æsj.. Jeg har også en mage som ser ut som en ballong. Magen står rett ut. Og rumpa mi ,det er en sprettrumpe det.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2005 #9 Skrevet 24. august 2005 Du nevner ikke hvor høy du er trådstarter
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #10 Skrevet 25. august 2005 (endret) Ja, det er spesielt. Og plutselig bli en kvinne. Det føles ut som om puberteten er her på nytt. jeg trener ofte faktisk. Gjerne 5-6 ganger per uke. Da sier det seg selv at det er noe annet som er galt her...med mindre hun trener helt feil da. Endret 25. august 2005 av Misty
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #11 Skrevet 25. august 2005 Du har brukt mye tid og energi på å overbevise deg selv om at du er feit. Nå må du begynne å overbevise deg selv om at du er flott, ellers blir du fort akkurat så feit som du føler deg, og det vil du ikke.
Gjest gjest1 Skrevet 26. august 2005 #12 Skrevet 26. august 2005 jeg kan si til deg som jeg sier til Liten - hun er også fryktelig opptatt av utseende sitt, ikke bare på vekt, men sminke og alt, og hun synes nå at det har blitt et problem for henne, for hun kan aldri slappe av. jeg sier: Finn deg noe annet å fokusere på enn eget utseende. Finn noe å interessere deg for, trening kan kanskje gjøre deg enda mer kroppsfokusert, jeg vet ikke, men finn noe annet. bli besøksvenn på et sykehus, hør om Kirkens bymisjon kan trenge din innsats, meld deg som frivillig hos røde kors, norsk folkehjelp - finn noe som handler om andre mennesker og få fokuset vekk fra eget utseende... da blir du antakelig mer interessant som peson også.... (Liten føler seg dum og uopplyst)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå