Gå til innhold

Vannvekt ved prednisolon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp! 2 uker på prednisolon og opp 3 kg. Teller kcal så vet det ikke er fra det. Hjelper vanndrivende medisiner når jeg går på prednisolon? 

Anonymkode: b2eec...419

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok innta mindre kalorier når du går på prednisolon. Kjipt, men sant. Måtte selv leve på minimalt for å unngå vektoppgang. 

Anonymkode: 80d7d...cba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre, prednisolon gir vektøkning nesten uansett hvor nøye man er med kosten. Finnes selfølgelig unntak men siden du har gått opp 3 kilo og vet du har spist riktig så er du ikke en av de.

Anonymkode: 95b0a...3f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hjelp! 2 uker på prednisolon og opp 3 kg. Teller kcal så vet det ikke er fra det. Hjelper vanndrivende medisiner når jeg går på prednisolon? 

hvor stor dose eer du på ? jeg gikk opp 2 kg når jeg sto på den, men det var bare vann og gikk rett av igjen når jeg sluttet på de :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det går rett av igjen. Hvor stor dose står du på? 
Jeg tar 5 mg nå, merker ingenting. Gikk opp av 10. 

Anonymkode: ff98c...f5e

AnonymBruker
Skrevet

Ungdommen min går på høydose prednisolon, og vi har fått beskjed om at kroppen holder på kaloriene i mye større grad enn vanlig. Nesten umulig å unngå vektoppgang, og fettet legger seg typisk på overkroppen. Særlig nakke og skuldre har blitt større hos ungdommen min. 

Anonymkode: ec470...fb8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.3.2021 den 22.38):

Ungdommen min går på høydose prednisolon, og vi har fått beskjed om at kroppen holder på kaloriene i mye større grad enn vanlig. Nesten umulig å unngå vektoppgang, og fettet legger seg typisk på overkroppen. Særlig nakke og skuldre har blitt større hos ungdommen min. 

Anonymkode: ec470...fb8

Merker dette på meg selv. Får nesten som en fettkul/fettrand øverst på nakken :(

Ts

AnonymBruker
Skrevet
whookanova skrev (På 9.3.2021 den 17.51):

hvor stor dose eer du på ? jeg gikk opp 2 kg når jeg sto på den, men det var bare vann og gikk rett av igjen når jeg sluttet på de :) 

Jeg er på 20 mg nå, skal gå på det en måned til 😬

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merker dette på meg selv. Får nesten som en fettkul/fettrand øverst på nakken :(

Ts

Buffalo hump, kalles det. Fryktelig bivirkning 😔

Anonymkode: 80d7d...cba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...