Gå til innhold

Bruker ikke kondom

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer til dere! 😳🥳

Sitat

Hepatitt B er en av verdens store pandemier med ca. 600 000 dødsfall per år. Man regner med at ca. 40 % av verdens befolkning har vært smittet med HBV og at 350 millioner lever med kronisk hepatitt B-infeksjon. Hepatitt B er mest utbredt i Sørøst-Asia, Sør-Amerika, Midtøsten, Øst-Europa og tropisk Afrika. Hepatocellulært karsinom er en av de ti vanligste kreftformene i verden, og man regner med at 78 % av disse karsinomene skyldes hepatitt B og C. Verdens helseorganisasjon har siden 1991 oppfordret alle medlemsland til å innføre hepatitt B-vaksinasjon i sine nasjonale vaksinasjonsprogrammer. Per 2018 har 189 land innført slik vaksinasjon. Verdens helseorganisasjon antar at den globale vaksinasjonsdekningen for tre doser hepatitt B-vaksine blant små barn i 2018 var 84%. Verdens hepatittdag markeres hvert år 28. juli.

https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/hepatitis-b

Anonymkode: 876db...195

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
knulleGuden666 skrev (16 timer siden):

De fleste sjekker seg, hvertfall slike som ofte bytter sexpartnere. Jeg er uansett villig til å både risikere å bli far og få sykdommer for å velge bort den hersens kondomen 

😳😳

Anonymkode: 81edb...321

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😳😳

Er det så overraskende? Kondom er noe forbanna møk 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at andre får sjekket seg for seksuelle sykdommer så ofte, etter hver partner, etc?

Når jeg har bedt om det spør alltid legen HVORFOR?, og hvis jeg sier "jo, er jo greit å få det sjekket, vel", så ser de på meg med et smått oppgitt blikk og bare, "javel, klamydia-test, da". Har sjekket for klamydia sikkert nesten 10 ganger, aldri hatt det. Slik jeg forstår det er det relativt dyr test å kjøre hvis alle og enhver skal ha den hele tiden og at legen derfor holder igjen? Har til og med vært på kjønnssykdomklinikk pga noia for AIDS og ut i fra det jeg gav informasjon om bare lo de og sa: hoho, nei, du trenger ikke å teste deg for AIDS, dra hjem, du, slapp av. 

Går dere til private klinikker, eller står dere bare på deres med langt mer overbevisende argumenter enn meg? :P Som at det er en eneste stor selvfølge at legen skal ta sjekk av ditten og datten og hvis ikke så klikker dere og endevender klinikken?

Eneste gangen jeg har fått kjønnssykdommer grundig sjekket er ved graviditet.

Anonymkode: 0018d...6ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk snakker som om det finnes dødelige kjønnssykdommer overalt og at kondom er eneste beskyttelse. Lucky me. Som har hatt så mye deilig ubeskyttet sex der vi begge var enige om å droppe det. Uønsket graviditet derimot var et langt mer aktuelt tema. Scary.

Anonymkode: d05b7...d35

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønner ikke at andre får sjekket seg for seksuelle sykdommer så ofte, etter hver partner, etc?

Når jeg har bedt om det spør alltid legen HVORFOR?, og hvis jeg sier "jo, er jo greit å få det sjekket, vel", så ser de på meg med et smått oppgitt blikk og bare, "javel, klamydia-test, da". Har sjekket for klamydia sikkert nesten 10 ganger, aldri hatt det. Slik jeg forstår det er det relativt dyr test å kjøre hvis alle og enhver skal ha den hele tiden og at legen derfor holder igjen? Har til og med vært på kjønnssykdomklinikk pga noia for AIDS og ut i fra det jeg gav informasjon om bare lo de og sa: hoho, nei, du trenger ikke å teste deg for AIDS, dra hjem, du, slapp av. 

Går dere til private klinikker, eller står dere bare på deres med langt mer overbevisende argumenter enn meg? :P Som at det er en eneste stor selvfølge at legen skal ta sjekk av ditten og datten og hvis ikke så klikker dere og endevender klinikken?

Eneste gangen jeg har fått kjønnssykdommer grundig sjekket er ved graviditet.

Anonymkode: 0018d...6ec

Haha, samme her. De som har ubeskyttet sex og skifter sexpartnere ofte må jo renne ned legekontoret for å bli testet mellom hver gang. Jeg har samme erfaring som deg, det er så mye om og men om hvorfor jeg  vil testes osv. Virker som dette er helt nytt og sjokkerende for de. 

Anonymkode: 298c4...822

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
knulleGuden666 skrev (1 time siden):

Er det så overraskende? Kondom er noe forbanna møk 

Nei det er ikke det og alternativet er mye verre 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er ikke det og alternativet er mye verre 

P-pille? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har herpes og det er det mest smertefulle jeg har opplevd i hele mitt liv. Men det er nesten sånn at jeg unner de som nekter kondom å bli smittet av det. Det er ikke bare kløe for resten av livet, som noen skrev over. Mye verre. Folk er utrolig lite opplyst.

Anonymkode: 1448b...f6a

• Liker 1
Skrevet

Her tenker jeg at de som har sex med noen uten kondom og de som lar være å bruke kondom selv får gjøre som de vil. Det er valgfritt å beskytte seg mot kjønnsykdommer og de som vil sette seg i fare får kose seg med det :) 

Det er heldigvis valgfritt å ha sex med en mann uten kondom.

Jeg personlig ville ikke stolt på en mann som sier at han har sjekket seg for kjønnsykdommer i noen større grad enn at en mann bør stole på at en kvinne som sier hun går på pilla. Både menn og kvinner lyver. Slik er det bare. 

Og selv i etablerte forhold blir plutselig kvinnen gravid fordi "pilla ikke funket"  eller man oppdager at man har fått klamydia fordi partneren har hatt seg med noen andre.  

Så å stole på andre i form av å legge helsen sin i deres hender, tja...da bør man kjenne hverandre VELDIG godt, og selv da.... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
knulleGuden666 skrev (18 timer siden):

Dødelige sykdommer? Man har da ikke sex med de som har alvorlige sykdommer, og de fleste sier fra om dette før det blir pulings. Jeg bla sjekker meg svært ofte for sykdommer pga jeg bytter på mange sexpartnere og kondom er som oftest svartelistet for meg 

Ja, for det hjelper sikkert å teste seg ETTERPÅ... 

"De fleste sier fra om dette før det blir pulings." Vel, håper du ikke treffer på noen som ikke faller innenfor kategorien, 'de fleste' da. Lykke til med det.

Personlig har jeg aldri opplyst eller fått opplyst om noen av mine sexpartnere har/har hatt en eller flere sykdommer. Det har aldri vært noe som har blitt tatt opp. "Oh, by the way, før du stikker pikken inn...jeg har kjønnsvorter og muligens gonoré. Sånn, da er det bare å kjøre på." Eller er det sånn at du spør om kjønnsykdomshistorien først? Går du rundt med papirene fra undersøkelsen som viser at du er "clean"? "Hey girl, kan jeg spandere en drink? Er du fri for kjønnssykdommer? Jeg tar ditt ord for det!" Lurer på hvem du får med deg i senga...

Vel, du er nok ordentlig lur du, som ikke beskytter deg... For det er jo det som er mest hensiktsmessig når det kommer til dem som stadig bytter sexpartnere. 

Anonymkode: c39be...1a0

AnonymBruker
Skrevet
Lillemymle skrev (1 time siden):

Her tenker jeg at de som har sex med noen uten kondom og de som lar være å bruke kondom selv får gjøre som de vil. Det er valgfritt å beskytte seg mot kjønnsykdommer og de som vil sette seg i fare får kose seg med det :) 

Det er heldigvis valgfritt å ha sex med en mann uten kondom.

Jeg personlig ville ikke stolt på en mann som sier at han har sjekket seg for kjønnsykdommer i noen større grad enn at en mann bør stole på at en kvinne som sier hun går på pilla. Både menn og kvinner lyver. Slik er det bare. 

Og selv i etablerte forhold blir plutselig kvinnen gravid fordi "pilla ikke funket"  eller man oppdager at man har fått klamydia fordi partneren har hatt seg med noen andre.  

Så å stole på andre i form av å legge helsen sin i deres hender, tja...da bør man kjenne hverandre VELDIG godt, og selv da.... 

Problemet er at man har ingen garanti for noe selv om man bruker kondom.

Du kan være i et fast forhold, men mange mennesker er utro mot sin partner og det er ikke sikkert de bruker kondom med den de er utro med...

Anonymkode: 0fd80...812

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 19.27):

Kondom er ekkelt. 

Anonymkode: 9647c...504

Klamma, herpes, gonore og hiv er ekkelt.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for avsporing.

Chantielle mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...