Gå til innhold

Noen her som har hatt ulinaris nerven i klem?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

Jeg har fått påvist nerve i klem i albuen, ulinaris nerven. Dette er tre mnd siden, og det blir stadig verre i form av smerter, nummenhet og stivhet. Lillefingeren henger seg opp, eller blir stående rett ut. I tillegg har hånden blitt noe tynnere, så det ser ut som det går mot en operasjonen. Skulle gjerne ha sluppet dette men, uff. Noen som har hatt samme problemet, og hvordan gikk det? Måtte dere operere? Jeg har prøvd behandling hos kiropraktor med både laser og trykkbølge, men det lindret bare ubehaget noen dager. 

TS

Anonymkode: ec974...d9b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kiropraktor ikke fungerer så er nok operasjon neste steg. Ser de aller, aller fleste klarer seg bra etter påfølgende opptrening

Anonymkode: 6d3ad...11d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis kiropraktor ikke fungerer så er nok operasjon neste steg. Ser de aller, aller fleste klarer seg bra etter påfølgende opptrening

Anonymkode: 6d3ad...11d

Tusen takk for svar! 

Da må jeg vel bare få i gang prosessen 😬

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt ulnaris nerven i klem og operert. Det gikk veldig fint👍🏼
Litt usikker på mine «symptomer» egentlig, da det var mye annet galt i albuen. Skadet albuen ved et fall, og fikk to brudd. Etter bare to uker ble armen bare stivere og stivere tross fysioterapi, og endte til slutt med en helt stiv arm i 9 måneder😅 Hadde også en del smerter i underarm. Var da snakk om stiv leddkapsel (fant ingenting galt på mr.) Da de omsider skulle operere fant de ulnarisnerven i klem (og stiv leddkapsel, betennelse i leddet, avrevet leddbånd mm.) 
Tror flytting av nerve kun er kikkhulsoperasjon, det var i alle fall planen for meg. Endte opp med fem hull og åpning på ca 10 cm, da det var så mye galt der. Var lagt inn 4-5 dager, men normalt sett tror jeg det vil være dagkirurgi på en slik operasjon. 
Lykke til!

Anonymkode: 9e0de...785

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har hatt ulnaris nerven i klem og operert. Det gikk veldig fint👍🏼
Litt usikker på mine «symptomer» egentlig, da det var mye annet galt i albuen. Skadet albuen ved et fall, og fikk to brudd. Etter bare to uker ble armen bare stivere og stivere tross fysioterapi, og endte til slutt med en helt stiv arm i 9 måneder😅 Hadde også en del smerter i underarm. Var da snakk om stiv leddkapsel (fant ingenting galt på mr.) Da de omsider skulle operere fant de ulnarisnerven i klem (og stiv leddkapsel, betennelse i leddet, avrevet leddbånd mm.) 
Tror flytting av nerve kun er kikkhulsoperasjon, det var i alle fall planen for meg. Endte opp med fem hull og åpning på ca 10 cm, da det var så mye galt der. Var lagt inn 4-5 dager, men normalt sett tror jeg det vil være dagkirurgi på en slik operasjon. 
Lykke til!

Anonymkode: 9e0de...785

Tusen takk for svar, og så fint å høre at det gikk fint med deg! 😃

TS 

AnonymBruker
Skrevet

Flere med erfaringer? 😊

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...