Gjest gjest Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 Sitter å skal "sy" sammen en rundreise i Asia, og lurer på følgende: Hvilken av disse to byene Hongkong eller Bangkok, ville du valgt å reise til?
sixx Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 De er så forskjellige at det er umulig å sette dem opp mot hverandre. Ikke tid til å stikke innom begge?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 23. august 2005 #3 Skrevet 23. august 2005 Nei, dessverre Lider skikkelig av valgets kvaler her...
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #4 Skrevet 23. august 2005 Bangkok om du vil til Laos, Kambodsja, Vietnam, Thailand, Malaysia osv HongKong om du vil til Kina, Nepal osv (jeg ser i alle fall for meg to ulike slike turer..) Hva med India forresten?? Du kan jo fly dit også..
sixx Skrevet 23. august 2005 #5 Skrevet 23. august 2005 Hmm....jeg vet rett og slett ikke jeg. Det kommer litt an på hvilke andre steder du skal også....andre byer som er tilnærmet lik en av dem kanskje....og ingen som er lik den andre. Spiller også en rolle hvor mange dager du har tid til å stoppe. Skulle jeg ha reist tilbake til en av dem nå....så hadde jeg reist til HongKong, men jeg ville allikevel ikke vært foruten Bangkok. Er det snakk om alternative mellomlandinger?
sixx Skrevet 23. august 2005 #6 Skrevet 23. august 2005 Mulig jeg har misforstått....jeg trodde det var spørsmål av opplevelsesart....ikke reisemessig art. :klø:
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 23. august 2005 #7 Skrevet 23. august 2005 Det er snakk om 4 dager i en av disse to storbyene, og jeg vet ikke hvem som frister mest.... (Har vært i Thailand, men ikke Bangkok.) Dette var vansklig, gitt
Gjest Husmusa Skrevet 23. august 2005 #8 Skrevet 23. august 2005 Har vært innom begge, men de var bare "oppholdsplasser" før jeg valgte andre steder. Syns det fort blir for stort. Ingen av byene fasinerte meg noe spesielt, så jeg vil si at det ikke er så nøye med hvem av dem du velger. Er enig med h*n som svarte ovenfor at det er avhengig av hvor du vil legge ruta videre.
Hu i Svingen Skrevet 23. august 2005 #9 Skrevet 23. august 2005 Har ikke vært i Bangkok, men i Hongkong, og syntes det var en skikkelig flott by med mange kontraster - og resten av øya er også verdt en titt. Men nå er det en stund siden (i '97, før overtakelsen), så mye kan jo ha forandret seg.
sixx Skrevet 23. august 2005 #10 Skrevet 23. august 2005 Det er snakk om 4 dager i en av disse to storbyene, og jeg vet ikke hvem som frister mest.... (Har vært i Thailand, men ikke Bangkok.)Vet du....da hadde jeg kanskje valgt HongKong, men kommer jo an på hvordan type menneske du er. Ser du har fått svar her som jeg er helt uenig i. Men hvis du velger Bangkok så får du jo ikke sett Grand Palace + broen over Kwai...filler'n. For meg ville HongKongseverdigheten vært selve byen...mens i Bangkok ville det vært enkeltseverdigheter....selve byen hadde jeg ingen sans for. Det som er interessant i HongKong er jo kontrastene....de vil nok forsvinne i løpet av noen år....likeså at det vil bli store endringer i Bangkok. Om man opplever steder som oppbevaringsplasser, kommer jo helt an på hvilken måte man møter stedet. (Skulle ønske det var mitt dillema akkurat nå )
sixx Skrevet 23. august 2005 #11 Skrevet 23. august 2005 Og med fire dager i HongKong....så kan du også ta båten over til Macau.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 23. august 2005 #12 Skrevet 23. august 2005 Søren og, jeg blir ikke klokere Må jeg flytte om på alle planer og få med meg begge? Må gå i tenkeboksen en stund, tusen takk for svar!
sixx Skrevet 23. august 2005 #13 Skrevet 23. august 2005 Ikke nødvendigvis....kommer an på om du må velge bort noe...og eventuelt hva.
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2005 #15 Skrevet 23. august 2005 Begge byene er så store, at med bare fire dager vil du neppe finne byens sjel eller rekke over særlig mye. Slik jeg ser kan du likeså greit trekke lodd... Jeg har vært i begge byene flere ganger, og er fullstendig betatt av Bangkok. Men som sagt, byene er så store og overveldende at du må ha god tid.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2005 #16 Skrevet 24. august 2005 Har selv vært flere ganger i begge byer, var i Hong Kong i mai i år og Bangkok i Juni. Byene er som nevnt svært forskjellige. HK er mer "vestlig" med plenty av skyskrapere - og massevis av attraksjoner, mens Bangkok synes jeg er mer asiatisk/eksotisk. Når på året reiser du? Bangkok har jo mer stabilt klima hele året (med økende grad av regn på vinteren), mens HK er kaldt om vinteren og svært varmt om sommeren. Skulle jeg velge idag å kun reise til en av byene hadde det blitt HK.
Murvel Skrevet 24. august 2005 #17 Skrevet 24. august 2005 Har vært i begge byene, og er ikke i tvil. HongKong er en fantastisk by!!! Bangkok er bare masete.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå