Gå til innhold

Kvise eller byll i lysken

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må jeg til lege med denne  eller  går  det over. Den ligger akkurat  i tusestrikken så jeg merker  den litt men gjør ikke vondt  . bare merker at den er der.

Anonymkode: 619a6...f2b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den vil jo til slutt sprekke eller få en infeksjon.

Anonymkode: 20db8...1a7

Skrevet

Du må ikke til lege, men det kan faktisk bli så ille at du får feber og føler deg generelt dårlig. Da må du til lege. Hvis det ikke er så ille kan det likevel bli veldig vondt og det jeg oppdaget var at det fungerte med smertestillende plaster. Når jeg satte på det hjalp det mot smertene (Ikke så overraskende), men i tillegg (Mye mer overraskende) fuktet det tydeligvis huden og gjorde den mykere slik at byllen åpnet og tømte seg løpet av et døgn. 

Noen ganger går slike byller tilbake av seg selv, men da ligger de gjerne der og "murrer" en stund før de dukker opp igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slike som kommer og går. Jeg har latt dem være til nå, men tenker at jeg går til legen hvis det skulle utarte seg.

Anonymkode: 141cf...4dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har slike som kommer og går. Jeg har latt dem være til nå, men tenker at jeg går til legen hvis det skulle utarte seg.

Anonymkode: 141cf...4dd

Siden man lærer med årene har jeg kommet frem til at neste gang det dukker opp en slik så skal jeg gå til legen med den med mindre det løser seg av seg selv i løpet av noen dager evt. ved bruk av smertestillende plaster. Jeg hadde nemlig en som "lå på lur" og kom og gikk uten egentlig å være plagsom eller spesielt synlig før den plutselig bestemte seg for å bli voldsomt hissig. Da sprakk den ganske fort og på en slik måte at det faktisk ville ha skapt problemer hvis jeg f.eks. hadde vært på ferie. Jeg ville i hvert fall ha vært uhyre skeptisk til å f.eks. bade eller på annen måte utsette meg for fremmed bakterieflora med det såret jeg endte opp med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...