Gå til innhold

Hormonspiral har det noe for seg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

:oops: Nå er jeg godt i førtiåra og luta lei av en plagsom menstrasjon. Hver evige måned kommer den jamt og trutt. Samtidig med den kommer hodepinen og den har jeg i to - tre dager. Skikkelig ute av form, og holder senga og spiser Panodil som det er sukkertøy.

Ei sa til meg kjøp deg hormonspiral og bli kvitt greia! Men jeg vet jo ikke hva som er så bra med den? Den fjerner vel menstrasjonen for godt, og tar vel hodepinen i samme slengen? Da lurer jeg på er det noen som kan fortelle meg om deres erfaringer med den såkalte hormonspiral???

:x

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp spiralen, det hadde mine to venninner sakt til deg ja.

Livet demmes ble forandret. Ikke mer plagsom menstrasjon.

Og hodeverken kommer bare en til to ganger i året. :)

Skrevet

Takk for svar! Da skal jeg ile til apoteket å kjøpe meg hormonspiralen, og forhåpentligvis forsvinner alle plager!! :sjarmor:

Skrevet

Før du iler til apoteket :

Har brukt hormonspiralen i 2 år. Har fremdeles mens, masse PMS og alt som hører med. Vissnok er mensen mer "sparsommelig" enn før men den varer like lenge. Har aldri hatt spesielt mye smerter/hodepine ved mens så jeg kan ikke si om den vil hjelpe mot dine plager.

Har også prøvd p-sprøyte og da forsvant mensen helt.

Må bare få tillegge at både p-piller, p-sprøyte og hormonspiral har gitt meg vektøking...........

Skrevet

Takk for at du deler din erfaring med meg Flo! Jeg har tenkt over saken, og skal forhøre meg med fastlegen min. Jeg har pms før mens og da er jeg virkelig ikke å være i hus med! Ellers har jeg kraftig menstrasjon, kramper i magen. Når jeg er ferdig med mens, kommer hodepinen. Det er som hodet eksploderer. Jeg har spist nattlysoljekapsler i 6-7 mnd, men det hjelper ikke meg! Skal forhøre meg hos legen, og så får vi se hva det ender opp med.Ikke moro nei!! :(

• 2 uker senere...
Gjest gjest42
Skrevet

Jeg har nå satt inn min andre hormonspiral. Jeg kan anbefale det. Nesten ikke mens og smerter er også borte. Før jeg satte inn den første for over 5 år siden prøvde jeg flere typer spiraler. Jeg hadde alltid kraftige blødninger og store smerter. Spiralene øket både blødninger og smerter.

Etter jeg fikk satt inn hormonspiralen blødde jeg kraftig i lang tid før det begynnte å avta. Var faktisk nesten på vei til å gi opp. Siden hadde jeg bare et snev av blødning en sjelden gang.

Nå var tiden kommet til at jeg skulle skifte og gruet meg veldig til det samme med smerter og blødninger. Det fikk jeg heldigvis ikke, kun små blødninger de første dagene så ble alt borte. Humøret er også betraktelig bedre enn ved piller og vanlig spiral.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...