AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #1 Skrevet 7. mars 2021 Noen med erfaring de har lyst til å dele? Jeg har aldri hatt angst eller depresjon av noe slag. Nå er jeg begynt på overgangsalderen og har rett og slett fått angst som jeg ikke skjønner noe av! Det er plagsomt, kommer gjerne om natten og jeg blir sliten av det. Anonymkode: e8205...68e
every woman Skrevet 7. mars 2021 #2 Skrevet 7. mars 2021 Jeg har ikke opplevd dette selv. Men det er ganske vanlig, om det er noen trøst. Merkelig, men vanlig.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 Det er helt vanlig, men slitsomt. Altfor lite fokus på angst og overgangsalder. Anonymkode: 0dfa6...6b9
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #4 Skrevet 7. mars 2021 Symptomene i overgangsalderen er ubegripelig underkommunisert. Depresjon og angst er svært vanlig, humøsvingninger også. Hvis du synes det blir for mye å håndtere så tar du en prat med lege, gjerne en gynekolog siden de ofte har mer kunnskap om sånt enn fastlegen. Enkelte får hjelp fra psykolog og synes det fungerer bra, noen synes det hjelper med trening og mosjon, andre trenger noen form for medisinsk behandling. Bare vit at det finnes hjelp å få! Ikke slit med det alene når du ikke må. Anonymkode: ac898...3c0
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er helt vanlig, men slitsomt. Altfor lite fokus på angst og overgangsalder. Anonymkode: 0dfa6...6b9 Hvorfor skulle folk få depresjon og angst av overgangsalder... ??? Anonymkode: 9a410...c27
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #6 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle folk få depresjon og angst av overgangsalder... ??? Anonymkode: 9a410...c27 🙄 Anonymkode: 8654f...6c9 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2021 #7 Skrevet 8. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor skulle folk få depresjon og angst av overgangsalder... ??? Anonymkode: 9a410...c27 Hørt om hormoner? Mange opplever humørsvingninger ifbm menstruasjon og svangerskap, men det er snakket om i mye større grad. Overgangsalder innebærer store hormonelle forandringer, så det er ikke rart mange merker det. Anonymkode: 7a74b...c90 1
surrehumla Skrevet 10. mars 2021 #8 Skrevet 10. mars 2021 Ja, jeg fikk det, dette er alt for lite snakket om. Har slitt med ekstrem uro/dirring i kroppen og humørsvingninger siden hormonene begynte å svinge. At det skyldtes overgangsalder måtte jeg finne ut selv, leger har lite kompetanse på dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå