Leinica Skrevet 8. mars 2021 #241 Del Skrevet 8. mars 2021 miss summers skrev (41 minutter siden): De er så forbanna utspekulerte. Alt er nøye kalkulert. De lekker utdrag, de går ut med intervjuet på kvinnedagen, hun er gravid, det er commonwealth feiring, de VET at slottet aldri kommenterer, de snakker såvidt om media og går rett i personlige anliggender, OG utnytter Dianas skjebne. Harry har virkelig sunket dypt. Enig med deg, dette virker veldig kalkulert. Er vel neppe tilfeldig at Oprah står for intervjuet heller. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princeofithilien Skrevet 8. mars 2021 #242 Del Skrevet 8. mars 2021 (endret) Jeg blir nesten litt flau jeg, fordi alt er så veldig veldig alvorlig. 😐 Jeg forstår at dette er amerikanerne gode på, og Oprah er SÅ sjokkert, men hvis de bare kunne smilt og spøkt litt innimellom ville det blitt litt lettere å se på. Vi som er norske er ikke vant til sånn gravalvorlig prat uten et snev av ironi - i hvert fall er ikke jeg det! 😄 Endret 8. mars 2021 av princeofithilien 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 8. mars 2021 #243 Del Skrevet 8. mars 2021 En av flere kommentarer jeg har lest i dag, som jeg må si meg enig i https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/oA9x67/flukten-til-hoensegaarden 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagaP Skrevet 8. mars 2021 #244 Del Skrevet 8. mars 2021 miss summers skrev (9 minutter siden): En av flere kommentarer jeg har lest i dag, som jeg må si meg enig i https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/oA9x67/flukten-til-hoensegaarden Velskrevet. Takk for at du postet. Fint at man blir gjort oppmerksom på dobbeltrollen til Oprah. Hva gir du meg - klager over et bryllup til nesten en halv milliard 🙂 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 8. mars 2021 #245 Del Skrevet 8. mars 2021 miss summers skrev (1 time siden): De er så forbanna utspekulerte. Alt er nøye kalkulert. De lekker utdrag, de går ut med intervjuet på kvinnedagen, hun er gravid, det er commonwealth feiring, de VET at slottet aldri kommenterer, de snakker såvidt om media og går rett i personlige anliggender, OG utnytter Dianas skjebne. Harry har virkelig sunket dypt. Jeg er så enig med deg i dette, og så kvinnedagen av alle dager hvor de i tillegg spiller på Dianas historie. Det blir bare helt feil. Jeg håper virkelig for Harry sin del at dette er verdt det. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gardinella Skrevet 8. mars 2021 #246 Del Skrevet 8. mars 2021 1 minutt siden, clyde said: Jeg er så enig med deg i dette, og så kvinnedagen av alle dager hvor de i tillegg spiller på Dianas historie. Det blir bare helt feil. Jeg håper virkelig for Harry sin del at dette er verdt det. Tenk dagen Harry våkner, hvis han noensinne klarer å våkne fra dette. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 8. mars 2021 #247 Del Skrevet 8. mars 2021 miss summers skrev (16 minutter siden): En av flere kommentarer jeg har lest i dag, som jeg må si meg enig i https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/oA9x67/flukten-til-hoensegaarden Enig. Denne er også god: https://www.aftenposten.no/verden/nyhetsanalyse/i/86RjEQ/det-ble-saa-bittert-og-vondt-som-man-kunne-vente-men-den-saareste-histo Den er for abonnementer, så her er noen sitater: Sitat Ikke uventet preges reaksjonene i USA av folk føler med det unge paret. Amerikanerne forstår uansett ikke hvordan The Firm – altså det britiske kongehuset – fungerer og historien om den britiske institusjonen. I Storbritannia er reaksjonene mer delte. I et tid da dronningen har levd i isolasjon i over et år og samtidig pleier sin dødssyke ektemann, prins Philip (99), var dette nødvendig? Sitat Det skar seg også mellom Kate og Meghan. Kate er privatskoleutdannet og kommer fra en velstående kjernefamilie. Hun er vokst opp på den erkebritiske landsbygda, Berkshire, og flasket opp med alle de britiske kodene. Det ble en rå match mot Meghan, en TV-stjerne fra Hollywood som vokste opp i en dysfunksjonell familie. Sitat Eventyrbryllupet på Windsor Castle våren 2018 var et håp om at en ny generasjons inntreden i kongehuset skulle kunne modernisere The Firm. Men det viste seg at alt var som før. Samtidig er ikke bildet svart-hvitt. Mye tyder på at Meghan ikke forsøkte å tilpasse seg en hverdag i kongehuset i særlig grad. Som sterk, uavhengig kvinne med lite respekt for autoriteter måtte det bli en kollisjon. Ikke ulikt Dianas inntreden i kongehuset. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 8. mars 2021 #248 Del Skrevet 8. mars 2021 Gardinella skrev (3 minutter siden): Tenk dagen Harry våkner, hvis han noensinne klarer å våkne fra dette. Ja, hva gjør man da? Når både venner og familie er borte. Han kuttet jo ut en del venner og etter at han ble sammen med Meghan. For hans del så håper jeg at han ikke våkner. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 8. mars 2021 #249 Del Skrevet 8. mars 2021 Christiane_W skrev (4 minutter siden): Enig. Denne er også god: https://www.aftenposten.no/verden/nyhetsanalyse/i/86RjEQ/det-ble-saa-bittert-og-vondt-som-man-kunne-vente-men-den-saareste-histo Den er for abonnementer, så her er noen sitater: Jeg så en kommentar i en annen avis tidligere i dag som også var veldig bra. Skal se om jeg finner den igjen. Åpenbart gode skribenter i dette landet, som tør å være kildekritiske. Glad for det! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. mars 2021 #250 Del Skrevet 8. mars 2021 Det er mye å reagere på i dette intervjuet. Hvorfor er det bare Megan først, og så Harry sammen med henne etterpå? Det virker kunstig og rart med denne delingen. Er det for at hun skal kunne uttale seg fritt, uten at han skal ha muligheten til å korrigere? Det virker som om de vil gi ham en mulighet til å kunne si at dette visste han ikke, hvis hun senere tas i løyn. På et punkt, så motsier Harry og Megan hverandre. Det gjelder hennes selvmordsønsker. Hun sier at hun gikk til kongelige familiemedlemmer og bad om hjelp, men ble nektet hjelp. Han sier at det ikke var noen han kunne henvende seg til i kongefamilien, at det var for flaut å innrømme at hun trengte hjelp. Men når hun hadde bedt om hjelp hos dem, så var jo «katten ute av sekken». Så hvis det var sant, så skulle det ikke være noe i veien for Harry å snakke med dem om hennes problemer. Jeg tviler på at det er sant, at noen i familien skal ha kritisert/diskutert hudfargen som Archie ville ha. Megan påstår at hun fikk vite det via Harry. Men han klarer ikke å gjengi samtalen. Selv om han ikke ville navngi personen, så skulle han kunne gjengi hvordan samtalen var. Så det der virker bare oppkunstruert. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 8. mars 2021 #251 Del Skrevet 8. mars 2021 Denne leste jeg til lunsjen i dag. https://www.dagbladet.no/meninger/bryter-et-stort-tabu/73500291 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 8. mars 2021 #252 Del Skrevet 8. mars 2021 Hulderen skrev (3 minutter siden): Det er mye å reagere på i dette intervjuet. Hvorfor er det bare Megan først, og så Harry sammen med henne etterpå? Det virker kunstig og rart med denne delingen. Er det for at hun skal kunne uttale seg fritt, uten at han skal ha muligheten til å korrigere? Det virker som om de vil gi ham en mulighet til å kunne si at dette visste han ikke, hvis hun senere tas i løyn. På et punkt, så motsier Harry og Megan hverandre. Det gjelder hennes selvmordsønsker. Hun sier at hun gikk til kongelige familiemedlemmer og bad om hjelp, men ble nektet hjelp. Han sier at det ikke var noen han kunne henvende seg til i kongefamilien, at det var for flaut å innrømme at hun trengte hjelp. Men når hun hadde bedt om hjelp hos dem, så var jo «katten ute av sekken». Så hvis det var sant, så skulle det ikke være noe i veien for Harry å snakke med dem om hennes problemer. Jeg tviler på at det er sant, at noen i familien skal ha kritisert/diskutert hudfargen som Archie ville ha. Megan påstår at hun fikk vite det via Harry. Men han klarer ikke å gjengi samtalen. Selv om han ikke ville navngi personen, så skulle han kunne gjengi hvordan samtalen var. Så det der virker bare oppkunstruert. Helt enig. Og alt blir stående uimotsagt, for Oprah er IKKE journalist, hun bare snakker de etter munnen fremfor å be dem utdype. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 8. mars 2021 #253 Del Skrevet 8. mars 2021 On 3/7/2021 at 1:44 PM, Louise88 said: Hva tenker dere om dette Meghan Markle og Harry intervjuet da? Poor little rich girl 😭 Completely out of touch 🤯 Self obsessed 🤢 Me, myself and I 😇 Kanskje de av oss som ikke lar oss imponere av Durek også er rasister? 🤔 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 8. mars 2021 #254 Del Skrevet 8. mars 2021 Madame Butterfly skrev (1 minutt siden): Poor little rich girl 😭 Completely out of touch 🤯 Self obsessed 🤢 Me, myself and I 😇 Kanskje de av oss som ikke lar oss imponere av Durek også er rasister? 🤔 Tenk å bruke rasisme på den måten. Uhørt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 8. mars 2021 #255 Del Skrevet 8. mars 2021 Dette virket kalkulert og kunstig, og nei - jeg tror ikke på henne. Da Harry dro sammenligningen med Meghan og Diana så hun ut som en katt som hadde slukt en mus. Håper dette forsvinner ut i intet, og at de ikke får den responsen de fisker etter. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zebrina Skrevet 8. mars 2021 #256 Del Skrevet 8. mars 2021 Neimen altså .. Jeg vet ikke helt. Selvom Harry trekker seg ut fra kongefamilien, så er han uansett Harry, sønn av Diana, barnebarnet til Dronningen, blått blod fra en av de mektigste familiene and so on. Han kan aldri bli en helt vanlig mann. Så jeg skjønner dette med sikkerhet osv, samtidig som man kanskje ønsker å være en helt vanlig mann. Jeg skjønner at det ble vanskelig for dem, og jeg skjønner at de til en viss grad ønsket å forklare sin side også. Jeg vet ikke helt, men jeg ser ikke alt det som blir sett i denne tråden egentlig .. Det må være tøft å stå i all den dritten Meghan har fått. Litt sånn «framing Britney», hvordan tabloidene styrer .. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SagaP Skrevet 8. mars 2021 #257 Del Skrevet 8. mars 2021 Madame Butterfly skrev (10 minutter siden): Poor little rich girl 😭 Completely out of touch 🤯 Self obsessed 🤢 Me, myself and I 😇 Kanskje de av oss som ikke lar oss imponere av Durek også er rasister? 🤔 Durek har selv gått ut og sagt at han har fått brev fra nordmenn om at svarte ikke skal på slottet. Mulig det er sant (mange sprø nordmenn), men han virket ikke helt overbevisende da han sa det. Rasisme finnes, men noen trekker rasismekortet for fort. Men - Durek er en helt annen diskusjon (og tråd) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 8. mars 2021 #258 Del Skrevet 8. mars 2021 10 minutter siden, SagaP said: Men - Durek er en helt annen diskusjon (og tråd) Det er sant 🤪 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 9. mars 2021 #259 Del Skrevet 9. mars 2021 14 hours ago, Joppeline said: Så kongehuset skal fortsette å være rasistiske, overgripere/overgrepsbeskyttere, og mye annet, og alle som kommer inn skal bare godta dette og bli en del av det? - hvem bryr seg om de teknisk sett giftet seg før? Og hva har prisen å si? Bryllupet er jo et show for folket/etablissementet som forventer det. - de ønsker selvfølgelig å «set the record straight» etter flere år med anklager mot seg som de ikke har kunnet svare på. Privatliv vil ikke si å leve under en stein resten av sitt liv, det handler om på hvem sine premisser informasjon kommer ut. - de hadde nok vært lykkeligere uten titler, begge to. Stakkars Harry for et liv han har hatt, bra for han at han kom seg unna mens han fremdeles har liv igjen å leve! 13 hours ago, Poppie said: Og for dere som mener Meghan får det hun fortjener, se forskjellsbehandlingen på henne vs Kate: https://www.buzzfeednews.com/article/ellievhall/meghan-markle-kate-middleton-double-standards-royal Meghan var dømt fra begynnelsen. Tja, var hun det? Fikk inntrykk av hun ble sett på som en frisk pust for monarkiet. Kate fikk virjkelig gjennomgå i britisk tabloider! Å påstå noe annent er helt merkelig. Hun omtales fremdels som Kate Middleton av Daily Mail, ,,er vel 10 år siden hun giftet seg. Hun ble kalt golddigger, det ble skrevet stygt om familien hennes, foreldrene hennes etc. Helt enig at det ble skrevet masse stygt og urettferdig mot Meghan, men helt latterlig å påstå at Kate ble tatt på med silkehansker. 10 hours ago, loveli said: Enig med deg, gode poenger. Jeg vet nok ikke for mye om det britiske kongehuset, men.., Meghan virker like kald og falsk som det selve kongehuset gjør. Bare på sin måte. Det er noe med henne som sender frysninger nedover ryggen min. Hun virker ikke genuin, ærlig eller oppriktig. Vi har vel alle også fått med oss hva folk som har kjent henne tidligere har sagt og fortalt om henne også... når SÅ mange forteller om en litt fæl kvinne som utnytter enhver situasjon, klatrer den sosiale stigen og kutter venner etterhvert som hun klatrer høyere og høyere på den sosiale rangstigen, som har spisse albuer og har lett for å lyve, kontrollere og manipulere... tar SÅ mange feil? Hadde hun vært en person som folk likte så hadde de vel ikke ønsket å henge henne ut på denne måten? Jeg ville ikke hørt for mye på familien hennes, men mange tidligere venner og kollegaer sier jo det samme. Jeg synes ikke Harry har virket spesielt glad i de senere årene heller. Han har virket mer alvorlig, mutt og "tung". Men jeg vet jo ikke, jeg baserer bare teorien min på utstrålingen hennes, blikket hennes og hva andre mennesker har sagt om henne. Jeg vet ikke mye om Megan, og jeg syns det er/var hårreisende hvordan den gale familien hennes fikk plapre i vei i media, men intervjuet med Oprah, mens hun er 5 mnd gravid, og alle anklagene mot kongehuset virker så kalkulert og smålig. Ganske sykt å sitte der å lange ut mot folk som ikke kan svare på tiltalen mens hun stryker seg over magen. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 9. mars 2021 #260 Del Skrevet 9. mars 2021 8 hours ago, June1996 said: Synes det er sleipt å beskylde noen for rasisme uten å ta ordentlig eierskap for det. Det Meghan sier er jo "folk forteller meg at Dronningen er rasist, men jeg vil ikke si hvem sa det". Man prøver å få i både pose og sekk når man både beskylder Dronningen for å være rasist og senere presiserer at man aldri har hørt Dronningen si noe rasistisk. Da ønsker man å fremstille Dronningen som rasist uten å vise til bevis eller å forklare hvorfor man beskylder Dronningen for å være rasist. Var garantert Charles eller Camilla som sa det med hudfarge, sannsynligvis Charles. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå