Gå til innhold

Revnet muskel i leggen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er det noen av dere som har hatt av revnet muskel i leggen? 

Jeg var hos legen og fikk beskjed om at det er det jeg har fått.. Kjempe vondt! Jeg fikk krykker, og beskjed om å skaffe meg en fysioterapeut time, men jeg får ikke det før på tirsdsg. Jeg klarer såvidt å gå på "tærne". Legen sa det kunne ta tid og jeg måtte trene det opp igjen. 

Men det jeg lurer på er hva er lurt av meg å gjøre? Unngå å gå på foten? Eller bare trene forsiktig med å gå?

Noen råd? Hva fikk du beskjed om? Og hva funket for deg? 

Anonymkode: d0c27...79b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Det gjør satans vondt! Føler med deg!

Det er ingen krise å ta det med ro til tirsdag. Gå med krykker og ikke overdriv, gjør det dritvondt så ikke tråkk på foten. Jeg brukte isposer for å døyve det verste frem til behandling begynte

Anonymkode: 13fae...75e

Skrevet

Bare hold deg rolig til tirsdag. Som brukeren over foreslår, legg på is (ikke direkte på huden). Har dessverre gjort dette en gang, og det var både sjukt vondt og så tok det i mitt tilfelle forbaska lang tid før jeg «ble frisk», i form av at det tok lang tid før jeg IKKE kjente på «strekken» i muskelen.

God bedring 🌸

AnonymBruker
Skrevet

Revnet muskel?! Jeg har røket både sener og ligamenter, noe som ble påvist ved MR, den ene gangen brukte jeg nesten et år før jeg var frisk igjen i ankelen. En revnet muskel må gjøre enda mer vondt, det høres ille ut!

Jeg gikk i perioder på tramadol, relativt tung smertestillende. Det hjalp i de verste periodene, brukte også rullestol mye for å avlaste. 

På apoteket blant annet, så har de støtter av ulike slag, det hjalp meg også en del.

Anonymkode: 1346e...9cc

AnonymBruker
Skrevet
tetrao skrev (3 timer siden):

Bare hold deg rolig til tirsdag. Som brukeren over foreslår, legg på is (ikke direkte på huden). Har dessverre gjort dette en gang, og det var både sjukt vondt og så tok det i mitt tilfelle forbaska lang tid før jeg «ble frisk», i form av at det tok lang tid før jeg IKKE kjente på «strekken» i muskelen.

God bedring 🌸

Hvor lang tid tok det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lang tid tok det? 

Tok ca 6 mnd, fordi jeg ikke var flink nok til å vente.. dvs «slo opp igjen» litt hver gang jeg var for utålmodig. Startet å løpe litt for tidlig blant annet. Jeg vet ikke hva som er vanlig / tilrådelig, bare at det førte til litt kluss for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...