AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #1 Skrevet 6. mars 2021 Kan man bo i Sverige, men arbeide i Norge. Som norsk statsborger? Tenker på en situasjon hvor man bor inntil et par mil over grensa. Anonymkode: 39559...d1e
Gjest Smeltemann Skrevet 6. mars 2021 #2 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan man bo i Sverige, men arbeide i Norge. Som norsk statsborger? Tenker på en situasjon hvor man bor inntil et par mil over grensa. Anonymkode: 39559...d1e Det er flere som gjør det. Kan være utfordrende nå under korona epidemien.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #3 Skrevet 7. mars 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kan man bo i Sverige, men arbeide i Norge. Som norsk statsborger? Tenker på en situasjon hvor man bor inntil et par mil over grensa. Anonymkode: 39559...d1e Det er ganske mange som gjør det. Pendler til jobb i Norge, men som forrige skrev, vanskelig nå. Anonymkode: cde27...2d5
reiseglad Skrevet 8. mars 2021 #5 Skrevet 8. mars 2021 Om jeg skal svare på overskriften så nei, du kan ikke bo begge steder. Du må ha en bostedsadresse, men kan fint pendle når det ikke er korona. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #6 Skrevet 9. mars 2021 Det gjorde jeg. Ikke dagpendlet med ukespendlet. En uke i Norge hvor jeg jobbet og en uke i Sverige. Mange som gjør det også. Litt vanskeligere nå under pandemien, men det er ikke noe problem i normale tider. Anonymkode: b6eb7...218
Blue Berry Skrevet 10. mars 2021 #7 Skrevet 10. mars 2021 Jeg er norsk statsborger og bodde i Sverige i et par år. Bodde 30 min fra grensen og pendlet flere ganger i uken, null problem. Det går nå også, men litt mer stress med koronatester etc. Ellers anbefaler jeg deg å sette deg inn i reglene ang skatting, om hvilket land du skal skatte i. Hvis du ikke jobber i den første nabokommunen, så slipper du og skatte til begge landene mener jeg. Det kan dog ha endret seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå