Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #1 Skrevet 23. august 2005 Hvordan kan en jobbintervju som varer kun i en time og der flere enn fem kandidater skal intervjues virke? Hvordan har de tid til å intervjue så mange på så kort tid, jeg forstår ikke? Og, skal man ta det som et dårlig tegn om man blir innkalt til en bare et par dager i forveien?
Imax Skrevet 23. august 2005 #2 Skrevet 23. august 2005 Vi bruker slike intervjuer her hos oss, altså gruppeintervjuer. Det er en første silingsprosess og er veldig effektivt når det er mange kvalifiserte søkere. På denne måten når vi over flere personer enn vi ville gjort med helt vanlige intervjuer. Man får kjapt inntrykk av personene og spesielt når det er en "sosial" jobb man skal ha. At du blir kallt inn på kort frist er ikke overraskende, når man først setter i gang prosessen ønsker arbeidsgiver å få ting raskt unna, da mange har 3 måneder oppsigelse fra gammel jobb. Lykke til på intervju!
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2005 #3 Skrevet 23. august 2005 Takk Imax. Det jeg lurte på var om grunnen til at jeg ble innkalt så sent til intervju var at en annen bedre kandidat droppet ut og derfor burde jeg være mer pessimistisk?
Hu i Svingen Skrevet 23. august 2005 #4 Skrevet 23. august 2005 Takk Imax. Det jeg lurte på var om grunnen til at jeg ble innkalt så sent til intervju var at en annen bedre kandidat droppet ut og derfor burde jeg være mer pessimistisk? ← Neppe. De har nok helle sittet med søknadene, vurdert hvem som skal innkalles, og så ringt og innkalt til intervju. Det er også en fordel for intervjuerne å snakke med kandidatene ganske snart etter at de har gått gjennon søknadene. Helt vanlig i hvert fall.
Imax Skrevet 24. august 2005 #5 Skrevet 24. august 2005 Var jeg deg hadde jeg heller brukt tankekapasiteten til å tenke gjennom hvordan du kan gjøre et godt inntrykk og hvorfor de bør velge deg! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå