Majer Skrevet 6. mars 2021 #21 Del Skrevet 6. mars 2021 Jeg forstår ikke det med hytte. For de utgiftene man har på en hytte kunne man leid mange hytter eller hotellrom. Da har man muligheten til å dra flere steder og forurensingen blir mindre. De eneste grunnene til å ha egen hytte er om man tilbringer halve uka der eller har en plassering som er helt perfekt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #22 Del Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg sitter her og gruer meg til påskeferien, for da kommer forventningen om at vi skal på hytta. Svigers kjøpte seg en liten hytte på 40 kvm. for et par år siden og har vel omtrent ikke snakket om noe annet siden. I starten var vi med en del (jeg, mannen og de to barna våre), men nå orker jeg ikke mer. Hytta har to soverom, som egentlig er ett rom delt med lettvegg der det er presset inn to familiekøyer. Vi er da fire stk. på 1 soverom og både mannen min og svigerfar snorker så høyt hele natten at jeg blir GAL. Jeg går rundt som en vandrende zombie hele helgen fordi det er så trangt i senga, det er 20 cm fra nesetippen og opp til taket i den øverste køya og det snorkes hele natten lang. Fra morgenen av begynner det evinnelige maset om å komme seg ut i skiløypa. Jeg liker ikke å gå på ski og det ender da med at jeg må passe på barna for da kan de andre gå så fort de vil uten å måtte vente på eller ha barna i bæremeis. Det er i tillegg ikke innlagt strøm eller vann, noe som også er et stort minus. Nå er det snart påske og da vet jeg at det blir hyttetur fra torsdag - mandag. Hvordan kan jeg komme meg ut av det? Eller er det veldig egoistisk av meg? Flere som ikke liker hyttelivet? Anonymkode: 1fb90...466 Bli corona smittet Anonymkode: 6013a...6ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 6. mars 2021 #23 Del Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har det ikke så ille som deg, men kjenner til å bo trangt på en sparsommelig hytte med svigers som i tillegg har en diger hund. Det jeg pleier å gjøre er å sove litt på dagen, og be mannen ta ungene et par timer ut med barna, og så kjøper jeg inn mye god mat og drikke til meg..da snakker jeg ikke alkohol, men jeg stapper bagen full av energidrikk, godteri og brus. Så prøver jeg å kose meg innenfor de rammene som er der. Sover mye (legger meg når ungene legger seg), svigers ordner med mat og så får man jo vært mye ute. Nå skal det sies at jeg ikke har gjort dette mer enn ei helg av gangen, men det har mest med personlig hygiene og som du sier, soveforholdene er for dårlig og sengene gir meg lett klaustrofobi. Anonymkode: 2fc78...6c1 Bidrar du ikke med ungene, lar svigermor lage maten, ligger inne å sover, spiser godterier du har kjøpt til deg selv,og drikker energidrikke mens de andre er ute? 🤣🤣🤣 seriøst? Er ikke skifanatiker eller spesielt glad i hyttesettingen, men hadde likevel aldri klart å være så spesiell? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #24 Del Skrevet 6. mars 2021 Men uansett, klarer dere å overholde meteren i den lille hytta? For dere kommer vel ikke fra samme husstand alle sammen...? Anonymkode: dec58...f50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #25 Del Skrevet 6. mars 2021 Jeg avskyr hytter med lav standard. Kan ikke skjønne hvorfor man reiser fra topp moderne hus, til hente vann i bekken, trangt, ikke varmt vann. For ikke å snakke om ski, snø og kulde. Hvem har fått for seg at appelsin er supergodt når saften renner nedover kalde fingre? Trang plass og mindre komfort. Hvis jeg skal reise er det på deilig hotell. Anonymkode: 64639...289 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #26 Del Skrevet 6. mars 2021 Nei, jeg liker det heller ikke normalt sett, jeg har ingen hytte selv, men. Min søster har camping med spikertelt som jeg og barna har vært med til noen ganger etter mas.. Men trangt og forferdelig og ikke mulig å få strekt seg skikkelig engang. Eksen min hadde og en sån jeg og han reiste til noen ganger alene, selv da med kun oss to ble det for trangt. Men ei venninne har stor hytte, egentlig mer som et hus, med tre store soverom og en liten 'eksttahytte' med soverom utenfor den store. Der er jeg mer enn gjerne med da komforten er en helt annen Anonymkode: 81dfd...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #27 Del Skrevet 6. mars 2021 Skjønner deg godt, jeg har fått min dose med hytteliv.... Jeg sender mannen og så blir jeg hjemme og slapper av🙌🏻 Jeg er rett og slett drittlei av å pakke ned, stue i bilen, trøtte unger, matlaging, dårlig søvn og kaos - for å dra hjem igjen komplett utslitt🙈 Anonymkode: 588c7...eee 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #28 Del Skrevet 6. mars 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg avskyr hytter med lav standard. Kan ikke skjønne hvorfor man reiser fra topp moderne hus, til hente vann i bekken, trangt, ikke varmt vann. For ikke å snakke om ski, snø og kulde. Hvem har fått for seg at appelsin er supergodt når saften renner nedover kalde fingre? Trang plass og mindre komfort. Hvis jeg skal reise er det på deilig hotell. Anonymkode: 64639...289 Helt enig. Jeg nekter å bli med på hytta til svigers, og jeg blåser i om jeg blir upopulær av det. Gudene vet hvordan de snakker om meg, men den hytta de har er så liten og heller ikke innlagt strøm eller vann. Sist jeg var der følte jeg meg som et skittent troll etter kun en overnatting. Nei, mannen tar med seg barna opp dit. Jeg orker ikke det der, sorry. Anonymkode: 3a074...2ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #29 Del Skrevet 6. mars 2021 Du får skylde på korona. Anonymkode: 8441d...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåleputa Skrevet 6. mars 2021 #30 Del Skrevet 6. mars 2021 Lei deg eller kjøp deg hengekøye😀😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #31 Del Skrevet 6. mars 2021 Oiiiiii...corona test onsdag ettermiddag gitt....og får ikke svar før på lørdag ettermiddag....🤣 Eller bare si nei at du ikke har lyst. I år er det din tur til å bestemme hva som skjer i påsken. Anonymkode: faa48...fa0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 6. mars 2021 #32 Del Skrevet 6. mars 2021 Det der kan man vel ikke anse som hytteliv. Det er jo bare et mareritt. Skjønner ikke at foreldrene han syns det er særlig heller, å ligge som sild i tønne sammen og sove i en klaustrofobisk alkove. Herregud! Du må da kunne kommunisere dette til mannen din? Hvorfor skulle dette være av noen som helst verdi for deg? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #33 Del Skrevet 6. mars 2021 Jeg elsker hyttelivet, men hytta vår er egentlig en stor enebolig (større enn huset vårt 😅) med mange store soverom, og innlagt strøm og vann. Og rett i sentrum av en liten by/tettsted. Så kan ikke sammenlignes 😅 Kunne godt hatt hytte oppi fjellheimen altså, men orker ikke være mange folk på en bitteliten hytte, og liker komforten med vann og strøm altså 😅 Anonymkode: c6923...bd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #34 Del Skrevet 6. mars 2021 Hadde ikke likt det hyttelivet. Men å ha en helg å bare kunne chille inne, spille brettspill, lage god mat, det hyttelivet hadde jeg ikke hatt noe i mot 😄 Anonymkode: 1f7ab...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #35 Del Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg sitter her og gruer meg til påskeferien, for da kommer forventningen om at vi skal på hytta. Svigers kjøpte seg en liten hytte på 40 kvm. for et par år siden og har vel omtrent ikke snakket om noe annet siden. I starten var vi med en del (jeg, mannen og de to barna våre), men nå orker jeg ikke mer. Hytta har to soverom, som egentlig er ett rom delt med lettvegg der det er presset inn to familiekøyer. Vi er da fire stk. på 1 soverom og både mannen min og svigerfar snorker så høyt hele natten at jeg blir GAL. Jeg går rundt som en vandrende zombie hele helgen fordi det er så trangt i senga, det er 20 cm fra nesetippen og opp til taket i den øverste køya og det snorkes hele natten lang. Fra morgenen av begynner det evinnelige maset om å komme seg ut i skiløypa. Jeg liker ikke å gå på ski og det ender da med at jeg må passe på barna for da kan de andre gå så fort de vil uten å måtte vente på eller ha barna i bæremeis. Det er i tillegg ikke innlagt strøm eller vann, noe som også er et stort minus. Nå er det snart påske og da vet jeg at det blir hyttetur fra torsdag - mandag. Hvordan kan jeg komme meg ut av det? Eller er det veldig egoistisk av meg? Flere som ikke liker hyttelivet? Anonymkode: 1fb90...466 Si «jeg drar ikke på hytta i påska.» Veldig enkelt. Du kan selvsagt ikke bestemme hva andre vil, men grensesetting er noe alle voksne må ta ansvar for. Vil du ikke på hytta? Si at du ikke vil på hytta og bli hjemme. Å gjøre ting som går på akkord med egen velferd og helse er å lære barn at egne grenser er uviktige. Det er å lære barn at andre kan ødelegge deres helse, når sannheten selvsagt er at vi kan la dem ødelegge egen helse. Eller vi kan sette grenser. Anonymkode: a9c58...6b5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #36 Del Skrevet 6. mars 2021 Regner med du er myndig, og da kan du vel selv bestemme om du skal være med? Ingen som tvinger deg, hvis hyttelivet er så forferdelig... 😕 Bagateller... Anonymkode: 48ce1...3cd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 6. mars 2021 #37 Del Skrevet 6. mars 2021 Skjønner deg jævlig godt TS, hadde aldri orket å bo så tett innpå svigers! Heldigvis har min snille svigermor og hennes mann et eget stabbur som vi sover i mens ungene sover på min mann og onkelen sitt gamle rom;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #38 Del Skrevet 6. mars 2021 jeg hater hytteturer, og det enda hyttene jeg av og til må tolerere har både strøm og vann. Men jeg vil enten bo hjemme, eller på hotell, jeg orker ikke å måtte dra vekk med det stresser det er, og så i tillegg likevel måtte vaske, lage mat, rydde etc. Og jeg hater å gå på ski. Så jeg sender mann og barn på hytta med svigers innimellom og blir hjemme selv. Og så er jeg med et par ganger i året for å være høflig, men da kun for en helg, ikke mer enn to overnattinger Anonymkode: a29c2...fdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #39 Del Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for støtten! Mannen elsker å være på hytta og gå på ski, og forstår ikke hva jeg ikke liker. Jeg har til og med spurt sjefen om det er mulighet for noe overtidsjobbing i påsken, men det var det dessverre ikke 🙈 Tror jeg bare må si at nei takk, dette er ikke noe for meg. Får jo litt dårlig samvittighet for barna at de feirer påske uten meg, men er jo drømmen å være hjemme alene hele påsken også! Anonymkode: 1fb90...466 Begynn å hoste skikkelig dagen før utreise.... Så bestiller du en coronatest.... Anonymkode: 5d928...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2021 #40 Del Skrevet 7. mars 2021 De fleste småbarnsforeldre drar vel på hyttetur mest for ungas del. Jeg hadde heller foretrukket sofakroken, en serie på skjermen og med smågodtposen og et glass vin på mine fridager, men hva gjør man ikke for ungene. Blir vel litt det samme som 17.mai, hele dagen er jo bare stress fra man står opp til man legger seg (når man har barn) Anonymkode: 3a074...2ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå