Gå til innhold

Narkose og fettsuging erfaringer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har time til fettsuging av hele magen og flanker på tirsdag. Er veldig nervøs så lurer på erfaringer på både narkose, og fettsuging? 

hvordan foregår narkosen? Og blir man skikkelig dopet før og etterpå? 

hvor vondt er det i ettertid på fettsuging? 

bare å fortelle deres erfaringer

Har normal BMI, er 27 år, har et barn på 8 år. Opptatt av trening og kosthold, men dette fettet har aldri gått bort selv om jeg har veid 50 kg.. og har intenst prøvd hele livet.. for de son skulle vært kritiske til mitt valg. 

Anonymkode: 29f70...d59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok liposkulptur av magen. Det gjorde ganske vondt, men mest ubehag, så ikke vær redd. Var som å være støl i en uke etterpå. Alt gikk fint. 

Skrevet

Da jeg jobbet på avd for plastic var det de som tok fettsuging som hadde mest vondt, men de fikk skikkelig smertestillende. Var første døgnet som var værst. Skulle gjerne vist hvordan det var når de dro hjem og resultatet, for jammen har jeg lyst å ta en del selv på problemområder.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei! Jeg har time til fettsuging av hele magen og flanker på tirsdag. Er veldig nervøs så lurer på erfaringer på både narkose, og fettsuging? 

hvordan foregår narkosen? Og blir man skikkelig dopet før og etterpå? 

hvor vondt er det i ettertid på fettsuging? 

bare å fortelle deres erfaringer

Har normal BMI, er 27 år, har et barn på 8 år. Opptatt av trening og kosthold, men dette fettet har aldri gått bort selv om jeg har veid 50 kg.. og har intenst prøvd hele livet.. for de son skulle vært kritiske til mitt valg. 

Hei :)

Jeg tok bukplastikk, men fettsugde hoftene, og synes det var en annen smerte på de områdene der det var fettsugd. Føltes som et dypt blåmerke, og varte lenge. Du har kompresjons plagg? Det var litt vondt og ta det på siden det klemte på området. Men ellers så gikk det fint. Er jo ikke helt det samme men jeg har en ide om hvordan det føles :)  Fikk sterke smertestillende da. Jeg kan fortelle hvordan narkosen føles og hva som skjedde, det er nok ganske likt.

Kommer inn på avdelingen. En sykepleier som skal passe på meg under oppvåkningen forklarer hva som skal skje og anestesi legen kommer og stiller noen spørsmål og  jeg har noen spørsmål og han forklarer hva som skal skje. Jeg byttet til en nattkjole som var åpen i ryggen og så hadde jeg på meg truse, fikk på meg en morgen kåpe og så gikk jeg til operasjons stuen selv. Så møter jeg kirurgen, og hun tegnet på meg med tusj og en sykepleier satte en nål i armen min som skulle brukes under operasjonen, dette var på et rom utenfor operasjons stua. Så fikk jeg på meg nattkjolen igjen og gikk inn og la meg på benken, da tok jeg av meg nattkjolen og lå i trusa, men vi måtte vente på kirurgen (som skulle skifte) så en sykepleier legger nattkjolen over meg så jeg slipper å være naken. Så satte anestesi legen en slange til nålen i armen min. Jeg ble avslappet og det var ikke ubehagelig. Det var to sykepleiere og en anestesi sykepleier/lege der og vi venter på kirurgen, hun kommer inn og jeg får på meg masken med narkose og sovner med en gang.

Noen vekker meg men jeg sovner igjen, de sier etterpå at det var på operasjons stua siden inngrepet var over. Sover og døser videre og har det behagelig. Når jeg klarer sette meg opp er jeg lett svimmel men jeg får litt juice og går på badet for å tisse. Får litt mer smertestillende for det begynner å bli vondt. Ligger å slapper av til jeg reiser fra sykehuset ca 3 timer etter operasjonen. Da hjelper sykepleieren meg med å få på meg kompresjons plagget og klærne. Dagen etter ringer kirurgen meg og hører hvordan det går.

Anonymkode: 7ead8...2c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
klarabrukerbriller skrev (13 timer siden):

Jeg tok liposkulptur av magen. Det gjorde ganske vondt, men mest ubehag, så ikke vær redd. Var som å være støl i en uke etterpå. Alt gikk fint. 

Kan du si noe om langtidsresultat og tiden etterpå?

Anonymkode: f59fe...9e2

Skrevet

Jeg tok det for to måneder siden. Har slanket meg og gått ned 5 kilo også. Fint resultat. Gjorde vondt i en - to uker, men gikk på jobb etter tre dager. Gjorde det på en lørdag og hadde fri på mandagen. 

Skrevet

Ja, kompresjonsplagg er viktig! Ha det på i en til to uker. Følg legens råd. Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bytte ut silikon om noen uker og lurte på å ta mini-mageplastikk med fettsuging av nedre mage i tillegg men ombestemt meg da hun sa at resultatet kunne bli ujevnt på sikt om man gikk opp eller ned i vekt etterpå.  De fettsuger i kanaler og disse kan syns etter en tid. Har jo ikke lyst på bulkete mage.  Er ikke mye jeg skulle tatt, har en bmi på 21. 

Anonymkode: e0991...2b1

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar🥰😍 jeg gleder meg til det er overstått..  men gruer meg veldig til selve dagen og inngrepet, narkosen og sånn. Tok silikon for noen år siden også, under muskel. Det var veldig vondt hehe.. 

Har fått kompresjonsbody ja! Skal bruke den så lenge kirurgen anbefaler å bruke den! Håper det ikke blir et ujevnt resultat bare😳

Har hørt at folk har tatt fettsuging under lokalbedøvelse, eller med lett sedasjon, noen erfaringer der? 

kirurgen Sa jeg skulle få narkose, men synes dette er så skummelt, så vurderer å høre om andre alternativer! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar🥰😍 jeg gleder meg til det er overstått..  men gruer meg veldig til selve dagen og inngrepet, narkosen og sånn. Tok silikon for noen år siden også, under muskel. Det var veldig vondt hehe.. 

Har fått kompresjonsbody ja! Skal bruke den så lenge kirurgen anbefaler å bruke den! Håper det ikke blir et ujevnt resultat bare😳

Har hørt at folk har tatt fettsuging under lokalbedøvelse, eller med lett sedasjon, noen erfaringer der? 

kirurgen Sa jeg skulle få narkose, men synes dette er så skummelt, så vurderer å høre om andre alternativer! 

Det er ofte de med lipødem som tar i lokalbedøvelse eller spinal, fordi narkose kan forverre lipødemet. Jeg har lipødem og har fettsugd leggene i narkose. Skal snart ta forside lår og mage. Dette blir også i narkose. Jeg klarer ikke tanken på å være våken under operasjon. 

Veldig viktig med kompresjonstøy for at huden skal trekke seg sammen og for best mulig resultat.

Anonymkode: d8945...f90

AnonymBruker
Skrevet

Da er det overstått! Gikk veldig fint med narkosen, og operasjonen😄 fått litt morfin, og har en del paralgin forte.

smerten er ikke så ille som jeg trodde den skulle være!
Eneste kjipe er at jeg har kjøpt feil kompresjonsbody, har i XS, men må ha i XXS nå.. 

klarer å åpne bodyen i skrittet, men ikke lukke den Selv. Ellers trenger jeg veldig lite hjelp 

men alt i alt bra. Kontroll i morgen, da får jeg se resultatet, men er veldig hoven enda. 
tror jeg kommer meg fort på bena hvertfall 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Da er det overstått! Gikk veldig fint med narkosen, og operasjonen😄 fått litt morfin, og har en del paralgin forte.

smerten er ikke så ille som jeg trodde den skulle være!
Eneste kjipe er at jeg har kjøpt feil kompresjonsbody, har i XS, men må ha i XXS nå.. 

klarer å åpne bodyen i skrittet, men ikke lukke den Selv. Ellers trenger jeg veldig lite hjelp 

men alt i alt bra. Kontroll i morgen, da får jeg se resultatet, men er veldig hoven enda. 
tror jeg kommer meg fort på bena hvertfall 😄

Hvilke områder tok du bort fett?

Og har du et referansebilde på «før» (noen som kan minne om størrelsen/formen før)?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvilke områder tok du bort fett?

Og har du et referansebilde på «før» (noen som kan minne om størrelsen/formen før)?

Tok bort på hele magen og flanker, hadde ganske store flanker! 

veldig lik dette bildet her, men mine flanker var litt større vil jeg si :

F7252ED6-857A-4852-A3BD-DC853FCF62A8.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...