Gå til innhold

Hund og spedbarn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er usikker på om hunden min har det greit nok hos oss nå som vi har fått baby i hus. Så jeg vil fortelle om en typisk dag, og så om dere kan komme med innspill. 

Før barnet kom var hunden "barnet". Fikk masse kos, lek, oppmerksomhet og mye, mye mer mental trening enn det hun gjør idag. 

Etter barnet kom så går vi på en lang tur, med barnevogn, på formiddagen som varierer mellom om det er en time, to timer eller tre timer. Så får hun en ny tur når samboer kommer hjem fra jobb, og da er det bare med en av oss, denne turen varierer fra 30,45 til 1 time. 

Så prøver jeg å huske på at når barnet sover at hunden får være på meg, får masse oppmerksomhet og kos, børster henne og leker litt. Og hiver inn litt kommando trening eller hiver godbiter i hagen. 

Men jeg føler ikke at vi gjør nok, gir henne nok. Jeg er redd hun føler seg oversett og tilsidesatt. Hun viser ingen tegn til sjalusi mot barnet, tvert imot, hun elsker barnet, legger seg inntil, sleiker og viser barnet frem når det kommer besøk. 

Jeg vet at hunden burde fått én tur til for dagen, men det stopper seg opp når samboer jobber sent, og jeg er tappet for energi..

Er det egentlig er godt nok hundehold som vi holder på idag? Har følt så på det i det siste, at jeg fikk foreldrene mine til å passe huden, så hun kunne være midtpunktet og få all oppmerksomhet i verden i noen dager. Men vi savner jo hunden vår noe voldsomt når hun er borte.. 

Anonymkode: 04aee...f65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres ut som dere gir nok oppmerksomhet til hunden, og det høres heller ikke ut som om hunden er misfornøyd 😊🐶

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det høres bra ut 🙂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en tøff og slitsom periode dere går gjennom nå, men som vil endre seg etter hvert. Du er opptatt av at hunden skal ha det bra og gjør ditt beste, det er fint! Hunder er omstillingsdyktige og tilpasser seg, og når du har muligheten gir du den litt ekstra av og til. Det kommer roligere tider der dere igjen vil få enda bedre tid til hunden.

Anonymkode: 4cf97...4e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt greit ut. Hunden får tur og oppmerksomhet-kanskje mindre enn før, men ikke for lite. Husk også at hunden får brukt hodet mer nå som det er en baby i hus. Hva er de lydene og hva betyr de? Hm, for en rar lukt. Oi, nå ligger baby på gulvet og lager rare bevegelser, hvordan skal jeg reagere på det? Hva skjer nå?

Det, I tillegg til et par timer tur hver dag og det du gjør når baby sover, høres helt greit ut. Hunden lider absolutt ikke. Når det blir varmere ut, så vil dere naturlig nok være mer ute med baby også, og da også med hunden. 

Legg fra deg den dårlige samvittigheten. Du gjør en god jobb 🙂

Anonymkode: 83b2b...4d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...