AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 ? Kan noen forklare hva det menes med det? Anonymkode: 410c6...3f4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 At Gud viser nåde og tilgir synder Anonymkode: 8287b...f89
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 At den kristne Gud kun tilgir de som ber og tror på han. Uansett om de er løgnere, mordere og pedofile. De 70% av feks nordmenn som ikke tror derimot - havner i helvete. Uansett om de er uselviske og gode mennesker. Anonymkode: f385e...b1c
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Gud er nådig og god Halleluja. Gud drøyer og venter på at alle mennesker skal bli frelst og komme til Jesus og Gud. Selv om mange ikke blir frelst så venter Gud for han er tålmodigheten sjøl. Jeg er glad jeg er frelst og har Den Hellige Ånd ❤️ Guds fantastiske Ånd er det dyrebareste jeg har Amen ❤️ Anonymkode: c12e3...227
Gjest Lawyam Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): At den kristne Gud kun tilgir de som ber og tror på han. Uansett om de er løgnere, mordere og pedofile. De 70% av feks nordmenn som ikke tror derimot - havner i helvete. Uansett om de er uselviske og gode mennesker. Anonymkode: f385e...b1c Det finnes ikke gode mennesker, noen bedre enn andre sikkert, men du velger vel selv hva du tror på så Han har gitt oss det valget. Det motsatte av dine uttalelser altså; ingen nåde såsant de ikke er uselviske og gode. Vi går fri, ikke fordi vi fortjener det, men på tross av og pga Jesus. Nåde ved å tro på Jesus. Når du får tilgivelse/nåde og tror det - for den har vi fått - du og - så kan du velge å ta den imot, eller si nei takk!
K.B. Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 Det betyr ingen ting. Gud er beviselig ikke nådig, les bibelen.
Gjest Lawyam Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 (endret) Les Nytestamentet, du! Bibelen skiller klart mellom GT som er loven (straff etter synd) og Nytestamentet som sier Nåde til tross for synd - ved tro. Endret 5. mars 2021 av Lawyam
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 Lawyam skrev (4 timer siden): Det finnes ikke gode mennesker, noen bedre enn andre sikkert, men du velger vel selv hva du tror på så Han har gitt oss det valget. Det motsatte av dine uttalelser altså; ingen nåde såsant de ikke er uselviske og gode. Vi går fri, ikke fordi vi fortjener det, men på tross av og pga Jesus. Nåde ved å tro på Jesus. Når du får tilgivelse/nåde og tror det - for den har vi fått - du og - så kan du velge å ta den imot, eller si nei takk! Neitakk Anonymkode: f385e...b1c
Gjest Nattugle87 Skrevet 9. mars 2021 #9 Skrevet 9. mars 2021 Vi mennesker er ikke særlige nådige med hverandre,men Gud tilgir alt alltid,menes det. Om man angrer og ber om tilgivelse for det, så er hvert sekund en ny sjanse. Det betyr at Gud er nådig.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #10 Skrevet 9. mars 2021 Nattugle87 skrev (2 timer siden): Vi mennesker er ikke særlige nådige med hverandre,men Gud tilgir alt alltid,menes det. Om man angrer og ber om tilgivelse for det, så er hvert sekund en ny sjanse. Det betyr at Gud er nådig. Man trenger jo ikke pakke det inn på en fancy måte. Tror man på denne eksakte Guden er man benådet. Skulle man tro på en annen Gud , eller ikke tro på denme spesifikke Guden så er man temmelig ille ute . Anonymkode: f385e...b1c
Gjest Nattugle87 Skrevet 9. mars 2021 #11 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man trenger jo ikke pakke det inn på en fancy måte. Tror man på denne eksakte Guden er man benådet. Skulle man tro på en annen Gud , eller ikke tro på denme spesifikke Guden så er man temmelig ille ute . Anonymkode: f385e...b1c Nei det mener jeg heller ikke jeg gjør. Tro er ikke fancy.
Stina234 Skrevet 10. mars 2021 #12 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 16.39): At Gud viser nåde og tilgir synder Anonymkode: 8287b...f89 kan du gi meg et konkret eksempel på dette?
Gjest Lawyam Skrevet 10. mars 2021 #13 Skrevet 10. mars 2021 'Jeg dømmer ingen'. 'Så er der ingen fordømmelse for den som er i Jesus', da kvinne skylle bli steinet, da Peter forrådte Jesus. Gud tilga David. Paulus fikk tilgivelse. Disiplene var litt lugubre. Han holdt seg med 'dårlige folk' sa de om han, mens de 'dårlige' aldri ble fordømt. De holdt seg til han 'derfor'. Menneskene er flinke å dømme hverandre og dømmer Gud hele tiden. Skulle nesten tro vi følte oss bedre? Han tilgir oss lettere og dømmer oss ikke så hardt som andre og oss selv gjør.
Gjest Airman Skrevet 10. mars 2021 #14 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 16.35): ? Kan noen forklare hva det menes med det? Anonymkode: 410c6...3f4 At Gud ikke har all mak og evne til å straffe. Derfor religiøse straffer i dette livet på vegne av Gud. Gud finnes bare sålenge vi sier at Gud finnes.
Gjest Airman Skrevet 10. mars 2021 #15 Skrevet 10. mars 2021 Airman skrev (Akkurat nå): At Gud ikke har all makt og evne til å straffe. Derfor religiøse straffer i dette livet på vegne av Gud. Gud finnes bare sålenge vi sier at Gud finnes.
Gjest Airman Skrevet 10. mars 2021 #16 Skrevet 10. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 17.00): Gud er nådig og god Halleluja. Gud drøyer og venter på at alle mennesker skal bli frelst og komme til Jesus og Gud. Selv om mange ikke blir frelst så venter Gud for han er tålmodigheten sjøl. Jeg er glad jeg er frelst og har Den Hellige Ånd ❤️ Guds fantastiske Ånd er det dyrebareste jeg har Amen ❤️ Anonymkode: c12e3...227 Gud er god? Ja det ser vi mye eksempler på rundt om på planeten vår. Den altevnende og allmektige guds verk. Hvorfor gjør han/den ikke noe med nød og krig og ondskap?
Gjest Lawyam Skrevet 10. mars 2021 #17 Skrevet 10. mars 2021 (endret) Er det Gud som kriger, myrder og sprer sykdom eller er det oss? Hvis jeg sårer noen er det min feil eller er det Gud? Hvis vi to begynner å krangle og det ender opp med slåsskamp burde Han gripe inn og bedt oss holde kjeft? Skilt oss? Hva med ytrungsfriheten folk gnåler om når de slenger dritt omkring seg uten å tenke over konsekvenser? Mener du Gud skulle grepet inn og hindret dette? Ville det ikke da gått i 'Gud knebler oss'? Ta ansvar selv. Endret 10. mars 2021 av Lawyam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå