AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Er det noen trøndere som ser denne serien og som kan være så snill å svare på et spørsmål som jeg lurer veldig på? Jeg er norsk men har vokst opp i utlandet så kjenner ikke så mange norske dialekter, så beklager hvis dette er et dumt spørsmål. Men er det sånn at de som er med i denne dokuserien overdriver dialekten sin med vilje? Jeg synes de overdriver vokalene så veldig, men det er kanskje sånn trøndersk skal uttales? Anonymkode: 4b18b...d1e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det noen trøndere som ser denne serien og som kan være så snill å svare på et spørsmål som jeg lurer veldig på? Jeg er norsk men har vokst opp i utlandet så kjenner ikke så mange norske dialekter, så beklager hvis dette er et dumt spørsmål. Men er det sånn at de som er med i denne dokuserien overdriver dialekten sin med vilje? Jeg synes de overdriver vokalene så veldig, men det er kanskje sånn trøndersk skal uttales? Anonymkode: 4b18b...d1e Det er Trondhjems-dialekt. Den har disse store vokalene som de drar ut. Anonymkode: 6d87d...85b 9
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Ikke noe overdrivelse nei, det er sånn vi snakker i Trondheim😊 Anonymkode: 671aa...d28 14
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 Åja, da har jeg lært noe nytt. Likte dialekten, synes de snakker veldig tydelig. Takk for svar dere.😀 Anonymkode: 4b18b...d1e 2
Hoppetaujenta Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 ...og jeg liker hva jeg ser. Har aldri vært på besøk på et slikt hotel, men nå får jeg litt lyst til det, gitt. 4
Amatariel Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 Rumle skrev (25 minutter siden): Hvor sendes denne serien? TVNorge og Discovery+ Har ikke sett serien selv, men jeg overnattet på hotellet i høst. Helt magisk ❤️ 2
Rumle Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 Amatariel skrev (20 minutter siden): TVNorge og Discovery+ Har ikke sett serien selv, men jeg overnattet på hotellet i høst. Helt magisk ❤️ Takk! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 TS her. Jeg ble så nysgjerrig på det med dialekten at jeg helt glemte å skrive om selve serien, sorry! Liker serien veldig godt, men synes godt vi kunne fått se enda mer av oppussingen og hvordan de planla alt sammen. Hotellet er hvertfall blitt skikkelig flott! Koselig å se hvor stolte og hardtarbeidende de ansatte er.🙂 Anonymkode: 4b18b...d1e 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #12 Skrevet 6. mars 2021 Hoppetaujenta skrev (5 timer siden): ...og jeg liker hva jeg ser. Har aldri vært på besøk på et slikt hotel, men nå får jeg litt lyst til det, gitt. Om du skal bo der, spander på deg et rom med balkong (send mail og spør) og du betaler noen lapper... Men om du bestiller superior eller bedre får du tilgang til a la carte frokost. Vel verd pengene. Om du vil flotte deg og har en anledning. Eller ikke. Og om du vil vil flotte deg helt ekstra, så bestiller du bord i Speilsalen som har Michelin stjerne ❤️ Trondheim har blitt en gastro-by, med 3 restauranter med stjerne. Alle er bra. Anonymkode: 6d87d...85b 6
Hoppetaujenta Skrevet 6. mars 2021 #13 Skrevet 6. mars 2021 (endret) Jeg måtte jo bare inn og sjekke alt som sjekkes kunne på nett. Det får så absolutt godkjent av meg. https://britannia.no/ Koster litt ja, men skal en først gjøre det, så får en mye igjen for pengene tror jeg. Litt annet som også følger med i prisen. ...og en slik afternoon tea-opplevelse med schampanje i tillegg har jeg alltid hatt lyst til å gjennomgå. Endret 6. mars 2021 av Hoppetaujenta 9
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #14 Skrevet 6. mars 2021 Hoppetaujenta skrev (2 timer siden): Jeg måtte jo bare inn og sjekke alt som sjekkes kunne på nett. Det får så absolutt godkjent av meg. https://britannia.no/ Koster litt ja, men skal en først gjøre det, så får en mye igjen for pengene tror jeg. Litt annet som også følger med i prisen. ...og en slik afternoon tea-opplevelse med schampanje i tillegg har jeg alltid hatt lyst til å gjennomgå. Du kan jo starte med å gi en likes på innlegg som gir deg info. Det er høflig. Og det er i Britannias ånd ❤️ Anonymkode: 6d87d...85b
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #15 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Om du skal bo der, spander på deg et rom med balkong (send mail og spør) og du betaler noen lapper... Men om du bestiller superior eller bedre får du tilgang til a la carte frokost. Vel verd pengene. Om du vil flotte deg og har en anledning. Eller ikke. Og om du vil vil flotte deg helt ekstra, så bestiller du bord i Speilsalen som har Michelin stjerne ❤️ Trondheim har blitt en gastro-by, med 3 restauranter med stjerne. Alle er bra. Anonymkode: 6d87d...85b Ja, man kan jo undre seg hva som har gått galt på en Michelin restaurant. https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/ordetfritt/2021/02/24/Så-skuffende-Britannia-...-23536675.ece Anonymkode: 60362...f19 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #16 Skrevet 6. mars 2021 Elsker han bil-fyren. Han er dedikert 💕 Anonymkode: dd94f...2e6 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #17 Skrevet 6. mars 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, man kan jo undre seg hva som har gått galt på en Michelin restaurant. https://www.midtnorskdebatt.no/meninger/ordetfritt/2021/02/24/Så-skuffende-Britannia-...-23536675.ece Anonymkode: 60362...f19 Tror ikke dette leserinnlegget handler om Speilsalen, men et av de andre spisestedene på hotellet. Det er vel tre spisesteder der tror jeg. Speilsalen er den med Michelinstjerne. Og vedkommende høres ut som en skikkelig Karen. Servitøren glemte at de hadde lovt kakestykke? Okei, sikkert irriterende, men hun fikk det jo som hun ville. De har vel mye å gjøre der. Anonymkode: df2af...bcb
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #18 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror ikke dette leserinnlegget handler om Speilsalen, men et av de andre spisestedene på hotellet. Det er vel tre spisesteder der tror jeg. Speilsalen er den med Michelinstjerne. Og vedkommende høres ut som en skikkelig Karen. Servitøren glemte at de hadde lovt kakestykke? Okei, sikkert irriterende, men hun fikk det jo som hun ville. De har vel mye å gjøre der. Anonymkode: df2af...bcb Nei, den gjaldt nok Palmehaven der Afternoon tea serveres vel og merke i et femstjerners hotell som de så fint reklamerer med og reklamen for dette er beskrevet slik: Sitat Vår Afternoon Tea er inspirert av sesongene og inneholder de beste råvarer tilgjengelig til enhver tid. Kr 525,- per person. Videre sier Britannia i tv serien at de skal fremstå som et hotell i verdensklasse, noe som får den vanlige folk til å tenke WOW! Så når det kommer en gjest som ikke er fornøyd, så burde deres ansatte rettet dette opp uten å så mye som å blunke eller tvile på gjestene sine. Dette synes jeg ble løst på en uprofesjonell måte. I serviceyrker er det noe som heter at "Kunden har bestandig rett", og et proft hotell burde i hvertfall ikke servert "gammel" kake. Ingen profesjonelle hotell unnskylder seg med at "Vi har så mye å gjøre" heller. Så også at det lå noen klager inne på tripadvisor også. På Facebook derimot har de stengt av for kundeanmeldelser. Rart. Anonymkode: 60362...f19 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #19 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Om du skal bo der, spander på deg et rom med balkong (send mail og spør) og du betaler noen lapper... Men om du bestiller superior eller bedre får du tilgang til a la carte frokost. Vel verd pengene. Om du vil flotte deg og har en anledning. Eller ikke. Og om du vil vil flotte deg helt ekstra, så bestiller du bord i Speilsalen som har Michelin stjerne ❤️ Trondheim har blitt en gastro-by, med 3 restauranter med stjerne. Alle er bra. Anonymkode: 6d87d...85b Er de rommene med balkong store? Er det suite? Anonymkode: f42b6...505
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2021 #20 Skrevet 6. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Elsker han bil-fyren. Han er dedikert 💕 Anonymkode: dd94f...2e6 Kjenner ham godt, han er dedikert ja👍Verdens hyggeligste taxisjåfør med den aller reneste bilen. Anonymkode: 9885a...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå