AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Exmannen min er sjalu, han oppdaget (noen «sladret») at jeg dater igjen å har begynnt å snakke med sønnen vår om dette da han mener at gutten må få vite det. Han er 14 år skal absolutt få vite det som trengs når tiden er inne men foreløbig er det ikke så mye å fortelle. Guttungen er ikke veldig fornøyd med situasjonen å sluker alt far sier selv om lite av det stemmer. Hvor tidlig forteller mann om dating til store barn ? Akkurat nå føles det nesten at å fortelle det «som det er» er bedre enn at han skal få feilinformasjon fra far hver dag... Men det er fortsatt veldig nytt det nye... Anonymkode: 9b3bd...ce6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #2 Skrevet 5. mars 2021 Jeg synes du skal fortelle det som det er. Når han er 14 så forstår man hva kjæreste vil si, og man skjønner også at det kan bli slutt. Når i tillegg far har begynt å snakke med sønnen om at du dater (merkelig mann han exen din🙄), synes jeg du skal ta styring over sannheten selv. Anonymkode: 4d7d9...0d2 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes du skal fortelle det som det er. Når han er 14 så forstår man hva kjæreste vil si, og man skjønner også at det kan bli slutt. Når i tillegg far har begynt å snakke med sønnen om at du dater (merkelig mann han exen din🙄), synes jeg du skal ta styring over sannheten selv. Anonymkode: 4d7d9...0d2 Det er mange grunner til at han er ex, sånn kontrollerende, manipulerende adferd er en av dem 😳 Men ja, tror jeg skal snakke med han i kveld rett å slett selv om det bare har gått 1 mnd... Anonymkode: 9b3bd...ce6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mange grunner til at han er ex, sånn kontrollerende, manipulerende adferd er en av dem 😳 Men ja, tror jeg skal snakke med han i kveld rett å slett selv om det bare har gått 1 mnd... Anonymkode: 9b3bd...ce6 Huff, han er slem og egoistisk syns jeg. Har selv følt sorg og stikk av sjalusi når barnefar er på date, men ville ALDRI nevnt det til sønnen vår, og spør han om kjærlighetslivet vårt sier jeg bare at jeg ikke vet, men at pappaen hans er flott og fortjener en flott kjæreste. Foreldre som setter egne følelser foran barna sine gjør meg sint!! Så bra du er kvitt avskummet. Støtter at du nevner at du dater litt, men vil holde sønnen din ute av bildet frem til det er noe seriøst. Anonymkode: c1e04...54e 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Du kan jo si at du akkurat har begynt å date, det er ikke sånn at du kommer til å introdusere sønnen din for en ny mann enda Anonymkode: fdd29...249
Tekopp1 Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 Jeg syns overhodet ikke store barn hat noe med om man dater. Det er privatliv. Først når daten leder til noe mer seriøst er det innafor å involvere barn. Syns du skal fortelle din eksmann at du forutsetter at han holder snavla om ditt privatliv til deres felles sønn, og heller tar det direkte opp med deg om det plager ham. Han er en umoden dust som bruker barnet som middel i kamp mot deg, og det skal du ikke finne deg i verken på egne vegne eller av hensyn til sønnen din. Du kan evt si noe VELDIG generelt om at du og faren ikke er kjæreste lenger, og at det vil være naturlig dersom både du og faren etterhvert finner seg nye kjærester. Så kan du innlede til en dialog om hva han (sønnen din) tenker om det, men om bruddet bare er en mnd gammelt ville jeg skjerma han så mye som mulig fra disse voksen-privatlivsakene. Han er et barn fortsatt, og i sin egen livskrise. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Tekopp1 skrev (19 minutter siden): Jeg syns overhodet ikke store barn hat noe med om man dater. Det er privatliv. Først når daten leder til noe mer seriøst er det innafor å involvere barn. Syns du skal fortelle din eksmann at du forutsetter at han holder snavla om ditt privatliv til deres felles sønn, og heller tar det direkte opp med deg om det plager ham. Han er en umoden dust som bruker barnet som middel i kamp mot deg, og det skal du ikke finne deg i verken på egne vegne eller av hensyn til sønnen din. Du kan evt si noe VELDIG generelt om at du og faren ikke er kjæreste lenger, og at det vil være naturlig dersom både du og faren etterhvert finner seg nye kjærester. Så kan du innlede til en dialog om hva han (sønnen din) tenker om det, men om bruddet bare er en mnd gammelt ville jeg skjerma han så mye som mulig fra disse voksen-privatlivsakene. Han er et barn fortsatt, og i sin egen livskrise. Neinei bruddet er ikke 1 mnd gammelt ! Har vært singel siden juni ! Men skal snakke litt m sønnen nå snart, litt generelt muligens ang temaet. Anonymkode: 9b3bd...ce6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 Jeg er veldig åpen med min sønn på 13. Han vet jeg har vært på tinder og andre datingsider, og møtt noen menn. Han vet også at de jeg har møtt til nå ikke har vært noen jeg har ønsket å satse videre på. Nå har jeg møtt en mann jeg liker veldig godt, og jeg snakker med sønnen min om det. Han er stor nok til å bli inkludert i det som skjer i mitt liv også. Men jeg lar selvsagt ikke hvem som helst få møte sønnen min. Nylig spurte han selv om han kunne få hilse på mannen jeg har datet de siste to månedene, og det fikk han. Bare et kort møte, den første gangen. Jeg vet ikke om den åpenheten vi har er riktig for alle, men for meg og min sønn er det riktig. Vi snakker om det meste, og det tar han ikke skade av. Jeg syns det er bedre at dersom vi skal inkludere en ny mann i våre liv, så er det en prosess for oss begge. Ikke at jeg plutselig en dag sier at mamma har fått seg kjæreste 😊 Anonymkode: 9df30...53a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg er veldig åpen med min sønn på 13. Han vet jeg har vært på tinder og andre datingsider, og møtt noen menn. Han vet også at de jeg har møtt til nå ikke har vært noen jeg har ønsket å satse videre på. Nå har jeg møtt en mann jeg liker veldig godt, og jeg snakker med sønnen min om det. Han er stor nok til å bli inkludert i det som skjer i mitt liv også. Men jeg lar selvsagt ikke hvem som helst få møte sønnen min. Nylig spurte han selv om han kunne få hilse på mannen jeg har datet de siste to månedene, og det fikk han. Bare et kort møte, den første gangen. Jeg vet ikke om den åpenheten vi har er riktig for alle, men for meg og min sønn er det riktig. Vi snakker om det meste, og det tar han ikke skade av. Jeg syns det er bedre at dersom vi skal inkludere en ny mann i våre liv, så er det en prosess for oss begge. Ikke at jeg plutselig en dag sier at mamma har fått seg kjæreste 😊 Anonymkode: 9df30...53a Jeg hadde egentlig tenkt å snakke mer med han om det tidligere men så kom faren meg i forkjøpet 😳 Likte din måte å gjøre det på. Anonymkode: 9b3bd...ce6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå