Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen piloter/pilotstudenter her som kan gi tips om hvor man kan henvende seg for å få finansiert en slik utdannelse? Kostnaden beløper seg jo til nærmere en million og lånekassa gir 0 støtte.....

(Luftforsvaret er ikke aktuelt siden jeg er nærsynt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner en som er pilot, kan høre med han. Han tok utdannelsen i USA vet jeg, men aner ikke hvordan han finansierte det

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Fant du ut noe mere om finansiering av utdannelsen? Jeg skal bli pilot. Men som du vet så er d så dyrt at det blir ikke med d første. skal mest sansynlig ta befalskole først, så får vi se. Det største problemet er jo finansieringen og har hørt mye, men er meget interessert i å høre fra flere om hvordan de fikk ordnet det økonomiske.

mvh

Monica

Skrevet

Universitet i Lund har en statlig Flygerskole som er kostnadsfri. Men opptaksprovene siler ut flesteparten av sokerne... ca 90 prosent, tror jeg.

Kvalitetet paa undervisningen skal visst vaere veldig bra :) .

Men skal du ta utdannelsen din privat i Norge paa NAS (?), mener jeg at det var en lokal bank i naerheten av skolen (Sparebanken 1, tru?) som var behjelpelig med finansiering.

Gjest Gjest
Skrevet

Du må sansynligvis bruke privat bank enten du utdanner deg i Norge eller USA. (Anbefaler studielån med kausjonist eller sikkerhet i fast eiedom - gjør renta mye lavere enn et blankolån/studielån). Velger du utdannelse i USA, så sjekk utdannelsetype, hvilke krediteringer skolen har, evt samarbeid med universitet (en bachelor kan være god i ha i bakhånd), om de er flinke til å få studenter ut i "practical training" for å få opparbeidet flytimer/erfaring osv, osv... Du kan også sjekke med NAK eller din lokale flyklubb. Noen tilbyr nå at du kan gå gradene sakte men sikkert mot trafikkflyger og/eller instruktør mens du f.eks. jobber deltid. Det vil ta litt lenger tid kansje, men det vil redusere gjeldsbyrden din ved endt utdanning.

Lykke til. Det er en tøff vei å gå, men verdens beste yrke!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...