AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #1 Skrevet 5. mars 2021 Daten min blir abusive noen ganger. Beskylder meg for ting, som å være dramatisk, holde på med andre ol. I tillegg er han slem når jeg nevner fine ting vi har opplevd sammen eller jeg sier noe pent om relasjonen vår. Han kan og kritisere meg for personlighetstrekk han mener jeg har, utseende, handlinger, bekledning osv. av mer valgfri og bagatellmessig art. Altså ikke noe folk flest noen gang har kommentert på. Jeg er ikke spesielt usikker. Det som stikker er ikke det han sier i seg selv (det bryr jeg meg lite om), men at han ønsker å såre meg. Eller være kontrollerende, og ville bestemme i detalj hvordan tin skal være. Og han holder tilbake informasjon. Det er heller ikke lov å si at han er sint, selv om han åpenbart er det. Jeg knytter det til usikkerhet hos ham. Har noen opplevd slike trekk i starten og fått til et sunt forhold likevel? Anonymkode: f5947...f54
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #3 Skrevet 5. mars 2021 Altså, han kommer aldri til å forandre seg. Han er bare interessert i selvtilliten din, da han har alvorlig manko på det. Anonymkode: c27ef...3e8 8
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #4 Skrevet 5. mars 2021 hvorfor i all verden gidder du date han? Anonymkode: e496c...154 7
Tor P Skrevet 5. mars 2021 #5 Skrevet 5. mars 2021 Så tidlig i en relasjon er et enormt rødt flagg. Hvis han ikke behandler deg ordentlig og med respekt i forelskelsesfasen så kommer det ihvertfall å bli ille når den nyforelskede fasen er over! Helt sikkert at han har noen usikkerheter og andre issues, men det må han vær så god ordne opp i selv. Du må ta ansvar for deg selv og komme deg ut av det nå! 8
ShivaSol Skrevet 5. mars 2021 #6 Skrevet 5. mars 2021 (endret) Enig med absolutt alle over her. At du gidder. Livet er altfor kort til å bruke tid og energi på mennesker som han der. Har selv vært sammen med en som oppførte seg helt likt. Og stol på meg: det ble ikke bedre, heller motsatt. Mulig noen mennesker endrer seg, men slik var det ikke i mitt tilfelle. Endret 5. mars 2021 av ShivaSol 3
CorvusCorax Skrevet 5. mars 2021 #7 Skrevet 5. mars 2021 Nope, han er ikke klar for et sunt forhold før han har bearbeidet det han sliter med. Inntil da vil ha bruke deg som skyllebøtte. Stå opp for deg selv nå - ikke la han manipulere og trykke deg ned noe mer. Du finner noen som behandler deg godt om du ønsker det. Det er jeg helt sikker på. Hvorfor mener du at du fortjener slik behandling og at du kan stå i det? Alt du nevner med han er avtennende. Hva gjør deg interessert? 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #8 Skrevet 5. mars 2021 CorvusCorax skrev (1 time siden): Du finner noen som behandler deg godt om du ønsker det. Det er jeg helt sikker på. Hvorfor mener du at du fortjener slik behandling og at du kan stå i det? Alt du nevner med han er avtennende. Hva gjør deg interessert? Jeg er interessert på grunn av ønsket om at vi skal ha det godt sammen og vilje til å jobbe med det forholdet jeg satser på. Ingen er perfekte, heller ikke jeg. Anonymkode: f5947...f54
bestelvenn Skrevet 5. mars 2021 #9 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Daten min blir abusive noen ganger. Beskylder meg for ting, som å være dramatisk, holde på med andre ol. I tillegg er han slem når jeg nevner fine ting vi har opplevd sammen eller jeg sier noe pent om relasjonen vår. Han kan og kritisere meg for personlighetstrekk han mener jeg har, utseende, handlinger, bekledning osv. av mer valgfri og bagatellmessig art. Altså ikke noe folk flest noen gang har kommentert på. Jeg er ikke spesielt usikker. Det som stikker er ikke det han sier i seg selv (det bryr jeg meg lite om), men at han ønsker å såre meg. Eller være kontrollerende, og ville bestemme i detalj hvordan tin skal være. Og han holder tilbake informasjon. Det er heller ikke lov å si at han er sint, selv om han åpenbart er det. Jeg knytter det til usikkerhet hos ham. Har noen opplevd slike trekk i starten og fått til et sunt forhold likevel? Anonymkode: f5947...f54 Ehh du må jo bare dumpe han, du ser vel selv at dette ikke er sunt? Det blir ihvertfall ikke bedre i lengden.. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #10 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er interessert på grunn av ønsket om at vi skal ha det godt sammen og vilje til å jobbe med det forholdet jeg satser på. Ingen er perfekte, heller ikke jeg. Anonymkode: f5947...f54 Dere kommer ikke til å få det godt sammen. En slik oppførsel som han viser kan du faktisk ikke fikse. Anonymkode: aea79...8a8 5
Tor P Skrevet 5. mars 2021 #11 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er interessert på grunn av ønsket om at vi skal ha det godt sammen og vilje til å jobbe med det forholdet jeg satser på. Ingen er perfekte, heller ikke jeg. Anonymkode: f5947...f54 Det er en stor forskjell på å ikke være perfekt og å bedrive det som mest virker som psykisk mishandling! 3
Nymerïa Skrevet 5. mars 2021 #12 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er interessert på grunn av ønsket om at vi skal ha det godt sammen og vilje til å jobbe med det forholdet jeg satser på. Ingen er perfekte, heller ikke jeg. Anonymkode: f5947...f54 Du skal ha noen rimelig graverende feil for at det veier opp for det han driver med. Selv om det stemmer så tror jeg du skal tenke deg både to og tre ganger om for hva du gjør. Hvis dere begge to er så kjipe at dere sårer andre med vilje så bør dere heller forbli enslige.
CorvusCorax Skrevet 5. mars 2021 #13 Skrevet 5. mars 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er interessert på grunn av ønsket om at vi skal ha det godt sammen og vilje til å jobbe med det forholdet jeg satser på. Ingen er perfekte, heller ikke jeg. Anonymkode: f5947...f54 Ja, men dere dater - og det er slik han oppfører seg fra starten av. Det er ikke respekt. Og det er jo ikke et forhold enda. Det er ikke sånn at han etter ti år har forandre personlighet, og du ønsker å støtte ham. Dette er noe annet. Hva er poenget med å satse på noen du er usikker på allerede fra starten av. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #14 Skrevet 5. mars 2021 Kan folk slutte med dette tøvet med å blande norsk og engelsk. det heter voldelig på norsk. Anonymkode: 8dfc8...637 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2021 #15 Skrevet 5. mars 2021 Du sier du ikke bryr deg nå, men litt etter litt kommer du til å bøye deg for å unngå krangel, unngå at kommentarene kommer -det skjer kanskje subtilt først, men etterhvert så får han ordentlig makt over deg. Du blir slave han blir mester. Husk også at det kan føre til fysisk vold, han jeg anser som "monsteret", som var i mitt liv tilbake i tid, drev "kun" på med psykisk misbruk før han plutselig også ble fysisk og jeg mistet nesten livet. Det hender faktisk ganske ofte at noen opplever det kun psykisk helt til man flytter sammen eller gifter seg, da bryter h*** løs.. Anonymkode: b7995...5c4
Lacy Skrevet 5. mars 2021 #16 Skrevet 5. mars 2021 Jeg er på vei ut av et forhold med en person som har litt diagnoser, inkl narsisstisk personlighetsforstyrrelse. Dette forholdet har vart i mange år. Jeg er på ingen måte knekt. Ikke her jeg sitter nå i alle fall. Men, det er ikke verdt det. Ingen kan hele et annet menneske, det kan kun individet selv. Å tro at annet er naivt, dessverre ❤️
KatteLatte Skrevet 5. mars 2021 #17 Skrevet 5. mars 2021 Hvorfor synes du at du selv er så lite verdt at du må ta til takke med et så dårlig forhold?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå